Toon posts:

Netwerk prob

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb laatst mijn internet gedeeld, maar heb nu geen normaal ip meer, ik dus kan geen ftp server draaien enzo...!! Het gaat om een adsl verbinding die ik heb gedeeld door de modem te tweaken en op een hub aan te sluiten. Mijn ip is nu iets van 1.0.0.xxx, maar daarop kan je dus niet inloggen via flashxp en ook geen remote administrator meer draaien. Weet iemand wat hier aan te doen is ??

Alvast bedankt

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
www.bruring.com/adsl/

zoals overigens in de FAQ vermeld staat...

DIT IS MIJN WEBSITE

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Welkom op forum,
Zou je voor dat je een topic opent eerst willen zoeken naar je probleem en de faqs lezen of daar het probleem word behandeld?

Voor jou probleem is er deze
Het Grote Poortmappingsverhaal
Daar moet je je wel mee reden. ;)
havana schreef op 30 oktober 2002 @ 10:31:
www.bruring.com/adsl/

zoals overigens in de FAQ vermeld staat...
maby dat die link geupdate kan worden?
http://www.bruring.com/nuke/

Verwijderd

Type eens op de machine waarmee je het internet deelt in:

ipconfig

Je zult dan zien dat die machine 2 IP's heeft, 1 interne (10.x.x.x) en 1 externe (van je ISP). Als je FTP-server is geinstalleerd op dezelfde machine dan kun je gewoon het externe IP blijven gebruiken. Zo niet, dan zul je de delende machine zo moeten instellen dat hij de FTP-poorten (20&21) forward naar je FTP-server. Afhankelijk van het OS op je 'internet-deler' en de gebruikte software kan het zo zijn dat je dan alleen nog passive FTP kunt gebruiken.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hierboven zijn genoeg linkjes te vinden naar informatie hoe dit probleem op te lossen :)

Dit topic is gesloten.