[ASP / LDAP] Unspecified error w/ employeenumber

Pagina: 1
Acties:

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 16:38
Ik heb last van een vreemde error als ik de LDAP server gebruik.

Er zijn namelijk enkele velden die resulteren in een "unspecified error", bijvoorbeeld employeenumber en department. Een voorbeeldje:
Werkt wel:
code:
1
SELECT  givenname, cn FROM 'LDAP://ldapserver/c=nl/o=bla' WHERE employeenumber = 00002

Werkt niet:
code:
1
SELECT  employeenumber, cn FROM 'LDAP://ldapserver/c=nl/o=bla' WHERE employeenumber = 00002

Ik kan het dus wel in een "WHERE" statement gebruiken, maar niet selecteren.. :?

Error: de befaamde 8004005 "unspecified error".

Ik denk dat het ergens in de adVariant hoek zit, aangezien de velden die niet werken puur integers zijn (volgens mij), maar hoe je dit moet oplossen.. :/

Verwijderd

Misschien omdat ie de nullen niet behoudt? dus dat ie van employeenumber '2' maakt ipv -> '00002' ? Lees de waarde is uit van employeenumber voor die select - wat geeft ie terug?

:/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 10:35:
Misschien omdat ie de nullen niet behoudt? dus dat ie van employeenumber '2' maakt ipv -> '00002' ? Lees de waarde is uit van employeenumber voor die select - wat geeft ie terug?

:/
dan zou de eerste toch ook niet moeten werken?

Verwijderd

oZy-> waarom zou je de employeenumber willen selecteren als je stelt dat deze 00002 moet zijn? dan weet je dat toch al? Wellicht is dit ook de reden dat je de foutmelding krijgt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2002 10:39 . Reden: typo ]

• oZy
nope, daar zit het em niet in. al laat ik de WHERE statement weg, dan krijg ik netjes alle givennames in een array, maar als ik ook de employeenumbers wil hebben, dan krijg ik die error.

Dus alleen als ik een veld selecteer van het type "integer" dan krijg ik die error, ondanks dat ik ze dus bijvoorbeeld wel in een WHERE statement kan gebruiken, ze hebben dus een waarde.

• oZy
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 10:38:
oZy-> waarom zou je de employeenumber willen selecteren als je stelt dat deze 00002 moet zijn? dan weet je dat toch al? Wellicht is dit ook de reden dat je de foutmelding krijgt.
Stel dat ik WHERE givenname = 'I-eye' doe, dan wil ik oa je employeenumber weten ;) Ik heb het hierboven zo neergezet om duidelijk te maken dat ik het wel in een WHERE statement kan gebruiken, maar niet kan selecteren.

Verwijderd

ah. ok dacht dat dit je exacte voorbeeld was. de issue is dus dat wanneer je als numeriek veld wilt selecteren je de error krijgt... zal eens kijken in scripts die ik heb liggen of ik daar dit trucje ook doe.

helaas, ik heb alleen maar string velden geselecteerd. Bij microsoft niets te vinden in msdn of technet?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2002 10:57 . Reden: zoekresultaat toegevoegd ]

Pagina: 1