kabel upload problemen ook bij ADSL?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:18
Ik heb kabel van @home, met 16kbs upload (meestal 10-12kbs reeel), en zoals iedereen heb ik problemen als iemand van mij een bestand download, hij neemt dan zoveel van mijn upload in beslag dat ik zelf niet meer of iig moeilijk kan downloaden/browsen.

Is dit probleem ook zo bij een ADSL-abo met 16kbs upload? Of één met 32kbs of 64kbs upload?

M.a.w. ik share nogal veel, maar heb vaak probs met de upload, is dat verholpen met een iets snellere upload?
Ik kan me voorstellen ook bij een 64kbs upload iemand gewoon die 60kbs pakt als ie gaat dlen en allles nog dichtslibt, dat je dus in principe ALTIJD een beperking moet opleggen aan de upload (bijv. max 80%), tenzij je wel zo'n idioot snelle upload hebt dat iemand niet zo snel kan dlen door zijn beperkte download.

En dat laatste lukt me niet, dat beperken, zit niet in het door mij gebruikte prog (maar dat is even niet de vraag)

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53

Willem2

Ω is futile

je hebt altijd wat upstream nodig voor downstream. Dus als je upstream 100% vol zit, dan houd je erg weinig/geen downstream over.
Doet er dan niet toe wat voor een verbinding je hebt, maar hoe sneller je upstream, hoe minder last je er van zult hebben zolang je upstream maar sneller is dan waarmee andere gebruikers kunnen downloaden! :-)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

met adsl heb je iig twee buisjes: een upload en een download.
dan heb je altijd nog de maximale capaciteit van je verbinding.
als er wordt gezegd 8Mb/s up en 512Kb down betekent niet dat het beiden tegelijkertijd is, maar bijv. 7,5Mb+512Kb

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

zelfde probleem hier met adsl,

als ik met 14 k upload (16 is max) haal ik nog maar een kb of 20 met download, kap ik mijn upload echter af op een kb of 8 a 10 dan haal ik gewoon de 55 k.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

omhoog schreef op 30 oktober 2002 @ 10:22:
HmM iK zI+ 3R 0ok OV3R +3 dENk3N OM 4D$L Te N3m3N w4N+ @HOM3 zui9+ 9IG4ntI5Ch 1N upLO4d
leuk, maar tis geen HK

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 20:35

Crazy D

I think we should take a look.

Met mijn Cistron lijn (voordat die problemen er waren dan) kon ik, even grof gezegt, nog zo'n 200kb/s halen als mn upload 50kb/s was (tegen 600kb/s als ik niet tegelijkertijd upload). Nou zal er wel geen vast rekensommetje voor zijn maar het beinvloed elkaar wel degelijk. Alleen is 200kb/s nog steeds een heerlijke download snelheid... ;)

Exact expert nodig?

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Zoals Willem2 al aangeeft heb je voor downloaden je upload ook nodig.
Zit je upload vol dan kun je amper downloaden.
Zit je download vol dan kun je moeilijk uploaden.

Was iets met over acknowledge packets of zo...

Dit geldt voor kabel, maar zeker ook voor ADSL.

Verwijderd

W4+ BEd0el jE m3+ Hk 1KK3 NiE+ 3cH+ $n4PP3n????

• Stefke
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 10:23:
zelfde probleem hier met adsl,

als ik met 14 k upload (16 is max) haal ik nog maar een kb of 20 met download, kap ik mijn upload echter af op een kb of 8 a 10 dan haal ik gewoon de 55 k.
En met dat afcappen bedoel je zeker IN kazaa of zo. Ik gebruikt DC (DC++) en daar zit die mogelijkheid niet in, en er zijn eigenlijk geen progs van derden die gewoon je hele upload in zijn algemeen kunnen beperken, of je moet ingewikkelde netwerkblabla installeren oid.

Iig heeft het dus geen zin om bijv een 32kbs upload abo te zoeken in ADSL of zo, want het probleem blijft

Verwijderd

omhoog schreef op 30 oktober 2002 @ 10:22:
HmM iK zI+ 3R 0ok OV3R +3 dENk3N OM 4D$L Te N3m3N w4N+ @HOM3 zui9+ 9IG4ntI5Ch 1N upLO4d
Kan je het nou zelf ook nog lezen, wannabee ?

Verwijderd

iK W3l j1j N1e+?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:47
Ik denk dat jij hier niet zo heel lang op GoT gaat blijven. :)

Verwijderd

Mocht je verstand hebben van linux en een grote hobby-ist zijn. Kijk dan hier eens naar.
http://www.tldp.org/HOWTO...nagement-HOWTO/index.html
Hier kan je met een linux bakje je eigen bandbreedte-regels opstellen. Ik heb het thuis ook en het werkt als een trein. Ik verstuur smtp mail, upload met kazaa, en tegelijkertijd kan ik ook nog gewoon (snel) browsen.

• Stefke
Kap effe met die onzin

Ennu, ik heb Linux zelfs nog nooit gezien ;)

Verwijderd

[voor stefijn en offtopic-mode]

Ook een Renault 5 GT Turbo fan?

[/voor stijfen en offtopic-mode]

• Stefke
fan en owner ;) die blauwe is de mijne

Maar goed, topic is afgesloten,. Conclusie: een sneller abo heeft niet veel zin als je toch geen manier hebt om je upload af te kappen

• Crazy D

Crazy D

stefijn schreef op 30 oktober 2002 @ 11:20:
Maar goed, topic is afgesloten,. Conclusie: een sneller abo heeft niet veel zin als je toch geen manier hebt om je upload af te kappen
Das dus maar relatief. Zoals ik zal zei (gewoon ervaring dus he, geen theoretisch geneuzel): test site, zonder verder iets te doen zat ik op 600kb/s (naja 600-800 afhankelijk van wie ik geloof, Mozilla of DU Meter). Zit ik met 50kb/s (de max upload dus zeg maar) ging diezelfde download met "nog maar" 200kb/s, maar ja, 200kb/s vind ik nog steeds onder de noemer "erg snel" vallen. En of het zin heeft is dus maar relatief: wil je met 14kb/s uppen en 20kb/s downloaden, of met 40+ kb/s uppen, en tegelijkertijd met 150+ kb/s (om het ff ruim te nemen) kunnen downloaden? Imho heeft dat dus wel zin (zeker als je zoals ik niet wakker ligt van 50 of 250kb/s download, maar wel met een beetje fatsoenlijke snelheid wilt uploaden).

Exact expert nodig?

• Stefke
Mijn download is 250-450kbs, mijn upload is 16kbs, is niet het hetzelfde als 14kbs up en 20kbs down wat jij opnoemt, dan snap ik het wel. Ik heb gewoon een baggerupload ivm mijn download uberhaupt en het gaat erom dat als ik NIET upload via DC dat ik in totaal soms wel 200-300kbs per seconde haal, als iemand van mij begint te leechen met 9-10kbs - soms 1 of 2 kbs meer - zakt dat naar <50kbs totaal. Vind dat toch wel een beetje te gortig

• Crazy D

Crazy D

Dat is idd wel een groot verschil ja.
Gevoelsmatig zeg ik dat het met kabel elkaar meer in de weg zit dan met adsl, maar ja das totaal niet technisch onderbouwt, alleen mijn eigen kabel en adsl ervaring ;) (maar zoals ik al zei, 200 kb/s is nog steeds erg snel, dus dat maakt een vergelijking toch al wat moeilijker. Maar grof gezegt haal ik 1/3 van m'n max download bij een volle upload, terwijl jij ergens tussen de 1/5 en 1/9 haalt, dus lijkt mn gevoel wel te kloppen.

Maar op zich zul je altijd hebben dat uppen en downen elkaar beinvloed, daar ontkom je niet aan (ja, 2 lijnen neerleggen en eentje alleen voor uppen gebruiken ;)). (ik zou zeggen, neem adsl, maar ja kabel is een leuk stapeltje lege cd-r's goedkoper per maand ;)).

Exact expert nodig?

Pagina: 1