Toon posts:

[boeken] inlezen voor informatie analyse

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag van mijn werkgever een aantal boeken aanschaffen om mijn kennis te vergroten op het gebied van informatie analyse. Hierbij heeft mijn manager een aantal termen laten vallen waar ik eens op moest zoeken, te weten: Yourdon, Codd, UML, SDW en (d)SDM.

Ik lekker zoeken bij computercollectief en heb hier de volgende mogelijke boeken gevonden:

90.6233-559.4 : Gestructureerde analyse - Edward Yourdon (nl. vertaling)
0.201-65783.X : UML Distilled, Second Edition - Martin Fowler, Kendall Scott
0.201-61577.0: Building Web Applications with UML - Jim Conallen
90.430-0494.4: Praktisch UML, 2de editie - Jos Warmer, Anneke Kleppe
90.395-1091.1: DSDM: Dynamic Systems Development Method - Jennifer Stapleton (nl. vertaling)

Over Codd en SDW (is van cap, dus zullen wel geen boeken buiten de eigen cursussen verspreiden) kan ik niets vinden.

Mijn vraag is: hebben jullie andere suggesties en zo ja waarom. Wellicht ook suggesties m.b.t. Codd en SDW?

Verwijderd

Persoonlijk zou ik
niet doen..

Komt ui 1988 en is met de technieken van vandaag toch wel achterhaald...

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
DSDM is geen analyse methode maar een compleet project framework. Meer informatie op
http://www.dsdm.nl/en/products/intro_v4_nonmembers.asp

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 11:54:
Persoonlijk zou ik
niet doen..

Komt ui 1988 en is met de technieken van vandaag toch wel achterhaald...
Dat viel me ook al op, het blijkt echter dat het voor klanten toch een term is waar ze waarde aan hechten.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 13:03:
[...]

Dat viel me ook al op, het blijkt echter dat het voor klanten toch een term is waar ze waarde aan hechten.
Omdat een aantal behandelde technieken en methoden wel enigzins oud zijn, maar zeer zeker NIET achterhaald!
UML bijv. staat er niet in, maar voor de rest is het redelijk compleet. Zoveel technieken zijn er er nou ook weer niet.

Neem bijv. SDM. Als je die methode kent, kan je je ook vrij snel verdiepen in andere methoden aangezien deze echt niet zoveel afwijken van elkaar.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney