[Hotmail]Belangrijk, wijzig nu je wachtwoord!?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 02:36
Ik heb vanmorgen dit mailtje gekregen op mijn hotmail adres:
Beste Hotmail gebruiker,

Helaas heb ik moeten constateren dat je account op een lijst staat waarvan
geprobeerd is het wachtwoord te achterhalen. Het is deze persoon niet gelukt.
Het lijkt me echter wel verstandig als je regelmatig je wachtwoord wijzigt, en
oplet of je niet op een andere pagina dan hotmail zelf je hotmail wachtwoord
ingeeft (ookal lijken ze er sterk op!).

Voor de duidelijkheid, ik ben niet degene die je wachtwoord heeft proberen te
achterhalen, ik heb slechts de poging op tijd tegen kunnen houden.

Groeten,

Casper
Het mailtje had als subject "Belangrijk, wijzig nu je wachtwoord". Verder is het niet zo dat het mailtje verstuurd is naar meerdere mensen. De afzender heeft een e-mailadres @uni-one.nl. Het komt niet echt geloofwaardig over, vooral dat laatste stukje van 'ik heb slechts de poging op tijd tegen kunnen houden'. Nog meer mensen die een soortgelijk mail hebben gehad en als het niet waar is, wat wil diegene eigenlijk bereiken? Het is geen spam, maar hoopt hij dan stiekem dat ik mijn wachtwoord naar hem ga sturen ofzo?

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

hoax!!!!

zolang er geen hotmail iets als afzender staat gewoon direct verwijderen

hotmail :r

"Luie mensen worden ook moe!"

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe zou die persoon erachter kunnen zijn gekomen dan?
Ik geloof er niks van eigenlijk, maar vind het ook raar dat je je ww moet veranderen. Wat zou Casper daaraan hebben als ie een 'hacker' is en je ww probeert te achterhalen?
Vaag mailtje hoor...

Verwijderd

zo fake als de pest
en nog een slechte poging ook nog
ik had hem makkelijk dr zo uit kunnen laten zien dat ie van ms afkwam dan had je het verschil nooit geweten

Verwijderd

het zou zo kunnen zijn dat die persoon jouw internetverkeer zit te monitoren...en probeert je pakketjes uit te lezen, als je je ww verandert dat zou hij dat wel eens kunnen zien, maar zo te lezen is het gewoon een hoax. Voor de zekerheid zou je wel eens kunnen checken of dat je een trojan hebt ergens...of een keylogger? Maar grote kans op een hoax.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 09:04

Arno

PF5A

Kun je niet normaal reageren :?

Nee, reageer dan niet :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

muahahaha lol
maarre het kan zowieso geen kwaad je pw geregeld te wijzigen

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 14:43

Fed-Ex

Hakuna Matata

Jepz hoax, een meeltje van hotmail word niet afgesloten met een naam er staat meestal onder Hotmail staff, en heeft het zo'n speciaal icoontje ? daar kun je echte hotmail reactie aan herkennen

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Traag schreef op 30 oktober 2002 @ 09:58:
[...]

nee het gaat mij om de hoeveelheid spam, de traagheid van de server, de filters werken niet naar behoren en max. van ong. 30, beperkte opslag en nog verder nog veel meer nadelen! dus gewoon mijn mening en de mening van veel anderen: hotmail :r

"Luie mensen worden ook moe!"

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 16:10

BaRF

bijna kerst

misschien wel zo dat je nu automatisch inlogt? en dan kan een eventuele keylogger idd niks vangen, maar als je je pw gaat veranderen...:X kweenie hoor, maar 100% zeker is wel dat het niet van hotmail komt :) (yeah right, ondertekend met Casper :+)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb ooit zo wel es een mailtje gekregen waarin hetzelfde stond en je het nieuwe wachtwoord gewoon mocht mailen naar bv newpass@hotmail.com (vroeger kon je deze nog registeren, nu zitten er ook allerlei filters op). Dat was echter geen probleem, maar in de subject moest je schrijven [login][oldpass] ...
Vrij duidelijk dat het hier om een 'grap' ging. Je kon dan je mail aankleden zoals een échte hotmail-mail (met info) zodat het net echt was.

Conclusie: never change ur pass on demand.

Tip : Gebruik iets anders dan hotmail ?
Tip 2 : Vul bij de geheime vraag iets raars in .. (bv : qsjdkjqsmldkjsqlmdk). Ik kom zoveel mensen tegen met als geheime vraag : wat is mijn lievelingseten ed .. komaan ?! .. Peace of cake om zijn of haar mailtjes ff te lezen :O ..

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 09:04

Arno

PF5A

Pindkaas schreef op 30 oktober 2002 @ 10:02:
nee het gaat mij om de hoeveelheid spam, de traagheid van de server, de filters werken niet naar behoren en max. van ong. 30, beperkte opslag en nog verder nog veel meer nadelen! dus gewoon mijn mening en de mening van veel anderen: hotmail :r
Dan nog blijft het een ongenuanceerde flame.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Hi-Sintar
Aikon schreef op 30 oktober 2002 @ 09:54:
Hoe zou die persoon erachter kunnen zijn gekomen dan?
Ik geloof er niks van eigenlijk, maar vind het ook raar dat je je ww moet veranderen. Wat zou Casper daaraan hebben als ie een 'hacker' is en je ww probeert te achterhalen?
Vaag mailtje hoor...
Yep dat dacht ik dus ook, ik wist dat het fake was maar wat heeft die gast eraan als ik mijn wachtwoord ga veranderen? Denk niet dat hij dat kan monitoren, mijn verbinding is goed beveiligd (denk ik zelf). Ik weet zelf ook wel dat het niet van hotmail zelf afkomt, dat was zijn bedoeling ook niet denk ik. Ik ga hem ook geen mailtje terug sturen ofzo om te vragen wat hij hiermee wilt bereiken, het kan een vage spam actie zijn om te controleren of ik mijn mailadres wel gebruik.

Vaag....

Verwijderd

ach ja een echte slimmerik is het niet in iedergeval als dr iets makkelijk is is het wel passwords van iemand onderscheppen maakt niet uit of het een hotmail of pop acount is

• Hi-Sintar
Blizard schreef op 30 oktober 2002 @ 10:03:
Heb ooit zo wel es een mailtje gekregen waarin hetzelfde stond en je het nieuwe wachtwoord gewoon mocht mailen naar bv newpass@hotmail.com (vroeger kon je deze nog registeren, nu zitten er ook allerlei filters op). Dat was echter geen probleem, maar in de subject moest je schrijven [login][oldpass] ...
Vrij duidelijk dat het hier om een 'grap' ging. Je kon dan je mail aankleden zoals een échte hotmail-mail (met info) zodat het net echt was.

Conclusie: never change ur pass on demand.

Tip : Gebruik iets anders dan hotmail ?
Tip 2 : Vul bij de geheime vraag iets raars in .. (bv : qsjdkjqsmldkjsqlmdk). Ik kom zoveel mensen tegen met als geheime vraag : wat is mijn lievelingseten ed .. komaan ?! .. Peace of cake om zijn of haar mailtjes ff te lezen :O ..
Zulke mailtjes ken ik zelf ook, maar daar wordt dus gevraagd om je oude password aan diegene te mailen (yeah right alsof ik dat ga doen). Dit is nog vager dan dat...

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34

Rival24

I'll Be Back

Traag schreef op 30 oktober 2002 @ 09:58:
[...]

offtopic:
Ook niet echt een toevoegende waarde dit stukje :/

Ik geloof niet zoveel van dit mailtje, vaag e-mail adres. En als er een lek in hotmail zit zullen ze dat bij MS echt wel snel fixen.

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Anders meel je die rukker toch gewoon terug, je hebt nu immers zijn meeladres, vraag gewoon netjes om duidelijkheid. Als ie vaag gaat lopen lullen dan kun je nog overwegen een lading spam op z'n meeladres te storten ;) })

Oerbrood!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Traag schreef op 30 oktober 2002 @ 10:05:
[...]

Dan nog blijft het een ongenuanceerde flame.
Als hotmail hier ter sprake komt, is het altijd wat negatiefs. Als er zulk soort onzin gepost wordt als dit, is het wel héél vaak iemand die het via hotmail/MSN te horen kreeg.
Vind je het dan gek dat iemand er zo gek van wordt dat ie gaat flamen? :{

🌞🍃

• Hi-Sintar
DataBeest schreef op 30 oktober 2002 @ 10:12:
[...]

Als hotmail hier ter sprake komt, is het altijd wat negatiefs. Als er zulk soort onzin gepost wordt als dit, is het wel héél vaak iemand die het via hotmail/MSN te horen kreeg.
Vind je het dan gek dat iemand er zo gek van wordt dat ie gaat flamen? :{
Ik snap je niet, moet ik dan een screenshot maken van het mailtje als je mij niet gelooft ofzo? Ik heb het niet van iemand anders te horen gekregen, ik heb dit gewoon zelf in mijn mailbox gehad. Als ik je verkeerd begrepen heb, mijn excuses ;)

Anyway, vandaag op school heb ik van een vriendin te horen gekregen dat ze precies hetzelfde mailtje gekregen heeft met precies dezelfde naam onder het mailtje: Casper. Ik weet nog steeds niet wat hij hiermee wilt bereiken, maar dat het mailtje niet waar is staat al vast :)

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Waarsch. is dit idd een hoax, maar heeft niemand er aan gedacht dat t op zich ook best echt zou kunnen zijn. Stel een systeem beheerder van een school ofzo monitort het netwerkverkeer van de computers, kan hij best zien dat een paar lui daar proberen jouw hintquestion of password proberen te kraken. Bovendien kan hij ook die 'aanval' stoppen door gewoon het verkeer vanaf die computer te stoppen.

En laserguy, hoe wil jij m er perfect uit laten zien dat ie van MS komt? Alleen een vals emailadres opgeven op een anonieme SMTP server. Blijft jouw IP altijd nog te achterhalen door de X-Origination header te lezen. Perfect spoofen zal je niet lukken.

En volgens mij worden de mailtjes van de Hotmail Staff ook 'direct' in het systeem gestopt en anders behandeld dan normale mailtjes. Hieraan kan je vaak ook de authentiteit bepalen.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Is of een hoax, of iemand die inderdaad iets "gezien" heeft. Maar wat is het probleem met je password veranderen ?

Iig heeft deze draad vrij weinig zin; wij kunnen zo niet raden of hij fake of echt is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.