Muisbeweging veroorzaakt CPU 100%

Pagina: 1
Acties:

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 22:09

mulder

ik spuug op het trottoir

Topicstarter
Ik heb een maxtor 7200 40gb + een 512 SDRAM simmetje toegevoegt aan mijn systeem. (Eerder deze week een Hercules Radeon 9000, no problems) Opnieuw XP geinstalleerd, en al tijdens de installatie merkt ik dat de muis erg traag was. Later na de installatie blijkt dat muisbeweging dit veroorzaakt. Niet met het wheel scrollen, alleen bewegen. Wat doe je dan, je probeert eerst weer eens een andere schijf: probleem blijft. Geheugen er weer uit: probleem blijft. Muis op andere USB aansluiting...

Even SiSoft draaien, een Memory check module: deze hangt (kan toeval zijn, andere memory shit werkt wel). Wat gebeurt er op het moment dat het programma hangt: jawel de muis veroorzaakt geen 100% cpu meer. 'End Task' en beweging veroorzaakt weer 100% cpu.

Dan kan ik nog melden dat ik toen ik de geheugenmodule en de harde schijf er in deed, ik m'n netwerkkaart een slot lager heb gezet, deze zat onder de AGP, mij iets te dicht op de videokaart. Dus ook even zonder netwerkkaart geprobeerd: zelfde shit. BIOS al gereset...

So shave my legs and call me grandpa, ik weet het niet meer?

oogjes open, snaveltjes dicht

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wordt je computer ook merkbaar trager, of wordt de cpu heter?
Soms zijn de cpu-belasting-meet-programma's gewoon nogal brak.

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

misschien ligt het aan de vga-kaart drivers, vooral bij winxp kun je gewoon op 800x600 draaien zonder de goeie driver geinstalleert te hebben.
Dan kost idd enige schermveranderingen puur cpu-kracht omdat het software matig wordt gedaan.

tis te proberen.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Topicstarter
Ik gebruik de taskmanager om te kijken naar cpu belasting. De muis word traag/veroorzaakt de vertraging. Niks anders veroorzaakt dit, dat vind ik al zo vreemd.

• Oet

Oet

ok dit schiet me zomaar tebinnen : heb je al je chipset drivers geinstalleert? wil ook wel eens helepe!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Topicstarter
De VIA drivers in mijn geval dus. Niet gedaan, XP heeft deze ook al standaard en verklaart ook niet waar deze problemen zich niet eerder voor gedaan hebben. Echt bizar.

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Ik zou zeggen gebruik is de search, dit is volgens mij al veel vaker behandeld...het gebeurt ook als je scrolt enz...(bij jou niet zie ik maar bij anderen wel, waarschijnlijk heeft het wel met elkaar te maken)

Oplossing weet ik ook niet meer

Verwijderd

Probeer eens andere muisdrivers ofzo...

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Topicstarter
Search uiteraard gebruikt maar ik krijg geen resultaten die over mijn probleem gaan. Dat kan aan mijn searchstring liggen... suggesties?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Zet je muis eens met het omzet stukje op ps/2. Heb je ook muisdrivers geinstalled of gewoon de standaard drivers van windows?

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Topicstarter
Zal ik ook even proberen straks. Geen drivers geinstalleerd: werkte eerder perfect, heb een USB-Hub met camera, joypad, trackball en mouse. Het vreemde is dat het soms dus niet is: als een programmaatje hangt kan ik de muis gewoon soepel bewegen (ik weet nu niet of ik dan een 100% CPU load heb, en dit kan dan aan het hangende proggie liggen), en bij het opstarten ook niet, het lijkt wel of een bepaald process conflict (geen in taskmanager te zien met veel CPU)

Zal ook eens naar de IRQ settings kijken...

of ik gooi die computer gewoon uit het raam. Haal ik m'n MSX van zolder.

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Topicstarter
Solved. Het terug plaatsen van de netwerkkaart naar het slot onder de AGP deed het em. Voor de hardware d00ds misschien logisch, maar voor mij niet, heeft dit iets met IRQ te maken dan?

* mulder sticks to software development

• Oet

Oet

jazeker elk pci slot heeft zo zijn eigen standaard irq in de bios, maar dat kun je ook wijzigen.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Blijkbaar was er dus een conflict tussen die IRQ nummers :) 2 dezelfde ofzo :)

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Topicstarter
Blijft vaag dat ik ook had geprobeerd zonder de netwerkkaart. Toen bleven de problemen ook. Samenloop van omstandigheden waarschijnlijk...

Pagina: 1