Ok, ik heb dus een chat nodig voor op mijn site, het liefst met meerdere kanalen. Nu ben ik zelf bezig geweest om er 1 te maken, dit heb ik gedaan met php/mysql en een beetje javascript. Resultaat: grote flop! Nu wil ik dus een chat gebruiken van jirc. Maar nu wil ik dat ik dingen zelf kan instellen etc... en eventueel ook een eigen irc server of wat dan ook, dus dat het allemaal in eigen beheer is en dus niet op een efnet of wat dan ook. Nu vroeg ik me af of dit moeilijk is om te realiseren en wat zijn de benodigdheden? Als iemand nog andere suggesties heeft van een chat kan dat ook natuurlijk... dus eventueel in flash iets ofzo, maar ik kan zelf niet zo goed of juist helemaal niet flash... Wat is het beste wat ik kan doen? En heeft iemand misschien urls waar het haar fijn staat uitgelegd hoe het allemaal werkt. Ben al op de jirc site geweest, maar dan krijg je er zo'n stom java plaatje gratis bij dat wil ik ook niet... En hoe zit het met de veiligheid van Jirc, kunnen ze makkelijk je kanaal kapen etc...?? Of is daar tegenwoordig wel iets tegen, kan me nog herinneren dat dat vroeger wel heel makkelijk kon namelijk. Graag wat adviezen als het kan
mooi verhaal en goed overzichtelijk inelkaar gezet
volgende keer graag wat enters gebruiken 
maar k heb t zelf ook een keer geprobeert en jirc moet je voor betalen dus dat is niet handig. dus als eerst een legale versie fixen
en als je wilt weten hoe het verder werkt... dat staat allemaal in de source en is zo te kopieren.
verder moet je uiteraard een kanaal hebben waar je @ bent natuurlijk
maar k heb t zelf ook een keer geprobeert en jirc moet je voor betalen dus dat is niet handig. dus als eerst een legale versie fixen
verder moet je uiteraard een kanaal hebben waar je @ bent natuurlijk
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Denk dat je op http://www.jpilot.com/ de meeste kans hebt op antwoord van je vragen.
jIRC en aanverwante problemen zijn niet echt relevant voor W&G
Ook met Google kom je een eind.
Succes.
jIRC en aanverwante problemen zijn niet echt relevant voor W&G
Ook met Google kom je een eind.
Succes.
Dit topic is gesloten.
![]()