Toon posts:

Windows XP Install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil de installatie sequence van Windows XP aan kunnen roepen vanuit een menu - nu heb ik reeds de installatie floppies van windows xp gedownload op (http://www.microsoft.com/...lease.asp?releaseid=33290), maar als je start van floppy 1 dan begint de installatie al vanuit de bootsector.
Ik denk dat in de bootsector een file aangeroepen wordt die de daadwerkelijke 'setup' is... Zou het mogelijk zijn om òf de bootsector om te zetten naar een .exe filetje wat ik kan aanroepen vanuit een dos menu'tje, òf om uit te zoeken wat de bootsector precies doet zodat ik een ander bestand kan maken wat datzelfde doet?
Als iemand begrijpt wat ik bedoel en me enigszins kan helpen, dan graag :)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

WTF wil jij in vredesnaam doen..... Windows installeren of de bootdisks vern**ken...
Dus jij wilt zeg maar stappen in de setup maken en die dan handmatig kunnen starten.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik wil gewoon de setup handmatig kunnen starten
vanuit een bootmenu op een dvd/cd
keuzes 'installeer nu windows 98/me/2000/xp'
en voor 98 en ME kun je gewoon setup met een automated script aanroepen, maar omdat win xp (en 2k) setup al begint in de bootsector, kan ik dat niet aanroepen vanuit een menu'tje.... wat jammer is :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59
Neem aan dat het booten en menu van die dvd/cd gebaseerd is op dos? Dan kun je toch gewoon winnt.exe aanroepen om de setup te starten (wel smartdrv gebruiken :) ), eventueel met een unattend.txt script ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat kan wel, maar hoe krijg je dan ondersteuning voor bv RAID controllers?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 08:54:
Ja, dat kan wel, maar hoe krijg je dan ondersteuning voor bv RAID controllers?
Die kun je toch gewoon inladen?

Verwijderd

Topicstarter
Ehm nee toch?
Ik bedoel als je standaard een Windows XP gaat installeren terwijl je boot vanaf de cd, vraagt hij op 't allereerste scherm 'press F6 to install a non-microsoft scsi/raid controller'
en als je dat niet doet dan zegt hij tijdens de installatie 'can't find a hd'.... krijg je daar dan geen gezeik mee?

Verwijderd

Topicstarter
en kun je ook tijdens de installatie automated drivers installeren, zoals bv detonators?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 09:10:
Ehm nee toch?
Ik bedoel als je standaard een Windows XP gaat installeren terwijl je boot vanaf de cd, vraagt hij op 't allereerste scherm 'press F6 to install a non-microsoft scsi/raid controller'
en als je dat niet doet dan zegt hij tijdens de installatie 'can't find a hd'.... krijg je daar dan geen gezeik mee?
en kun je ook tijdens de installatie automated drivers installeren, zoals bv detonators?
Zie ook dit topic : [rml][ Win2k] RIS - Aantal vraagjes[/rml]

Misschien ook wel interessant : http://www.tacktech.com/d...id=202&object=article.cfm :)
Pagina: 1