Toon posts:

[flash] gotoandstop en variabele

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyz,

ik heb het volgende probleem. Binnen een scene heb ik meerdere layers en frames (natuurlijk :) ) Nu declareer ik een variabele in het 1e frame van de scene op layer x en nu wil ik aan het einde van de scene waar ook buttons beschikbaar zijn die variabele gebruiken in mijn gotoandstop verwijzing.
Zie hieronder

code:
1
var R_Prov = "Noord-Holland";

code:
1
2
3
on (release) {gotoAndStop("R_RIO",R_Prov);

}

Het probleem is dus dat hij in het 2e stukje die variabele niet pikt.
Heeft iemand enig idee hoe dit probleem opgelost kan worden?

Verwijderd

is 'R_RIO' een bestaande scenenaam? is 'Noord-Holland' een bestaand label?

Verwijderd

Topicstarter
R_RIO is een bestaand scene en Noord-Holland is ook een bestaand label

Verwijderd

kap met het gebruiken van scenes. klinkt misschien als een nutteloze, niet toe doende opmerking en onbehulpzame opmerking, maar scenes zijn nogal buggy, onoverzichtelijk, en in het leven over het algemeen niet Die feature van Flash waar je echt blijer van wordt.

als je on(release) ook nog een trace('R_Prov: ' + R_Prov);' doet, geeft ie dan wel de waarde van je variabele?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu helaas niet die trace uitvoeren en ik kan nu niet meer terug wat betreft het gebruik scenes. Maar wat ik niet snap is waaromtie het niet doet. Het is allemaal binnen 1 scene, alleen is de toewijzing in de 1e frame en het gebruik in een laatste frame op een andere layer.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

ik heb net een testje gemaakt, met hele opmerkelijke resultaten!

2 labels: rood en groen
en een var label

bij het gebruik van 1 scene werkte dit prima met:
var label = "rood";
gotoAndPlay(label);

echter nadat ik een scene had toegevoegd, voor de bestaande scene en de var in groen had veranderd, deed hij het niet meer prima:
1) stopte niet meer, ondanks dat er een stop() in het frame zat
2) had last van een soort geheugen effect; bleef ondanks de nieuwe waarde van de var toch naar het oude label springen :(

scenes weghalen en weer in 1 scene werken, hij doet het weer oké!

conclusie: skip de scenes (gewoon erg buggy!)

Verwijderd

tie-rep,.. net nog een post van je opgezocht waar je zelf deze tip geeft,
je experimentje bewijst je stelling!:

http://www.macromedia.com...documents/scene_frame.htm

;)

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

:D

ik had het stukje ook nog even door zitten lezen, maar er staat eigenlijk alleen dat je labels moet gebruiken ipv nummers.

Het feit dat het gewoon niet/slecht werkt met meerdere scenes, kan ik niet zo snel vinden in de MM support :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus dat als ik ipv R_Prov gewoon "Noord-Holland invul dat hij het dan wel doet. Wat ik dus niet snap is dus waarom R_Prov dan niet werkt, terwijl het binnen 1 scene zit

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

wat is dan je code?

post hier even een fla of ben iets duidelijker ajb.

gebruik je de versie met of zonder scene-naam?
dus:
1) gotoAndStop(var)
2) gotoAndStop ("scene", var)

:?

Verwijderd

Topicstarter
1e post
code:
--------------------------------------------------------------------------------
var R_Prov = "Noord-Holland";

--------------------------------------------------------------------------------

code:
on (release) {gotoAndStop("R_RIO",R_Prov);

}
dus met scene. Als ik ipv R_Prov gewoon "Noord-Holland" invoer doet tie het gewoon wel en dat gedoe met die scenes. Bij mij werken die links gewoon goed. Ik doe alles op basis van Labels

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 15:26:
tie-rep,.. net nog een post van je opgezocht waar je zelf deze tip geeft,
je experimentje bewijst je stelling!:

http://www.macromedia.com...documents/scene_frame.htm

;)
Ik heb dit ook even aandachtig doorgelezen. Het enige wat hier staat is dat bij het gebruik van ALLEEN framenummers ZONDER scene aanduiding rare dingen gebeuren omdat hij ze achterelkaar plakt. Als je gebruik maakt van scene namen in je gotoandstop, weet flash zelf het juiste framenummer te vinden

Verwijderd

Topicstarter
anyone?
Pagina: 1