HD moet geaard blijven ??

Pagina: 1
Acties:

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik zit wat te rommelen om het pc-geluid wat te verminderen. :)
Nu wil ik tussen alle schroefjes een rubber ringetje zetten om de trillingen te verminderen.
Nu is de HD aan de beurt (4 schroeven). Als ik daar dus 4 rubberen ringetjes tussen zet, maakt de HD minder contact met de behuizing van mijn pc-kast.

Moet de HD evengoed ge-aard blijven aan de behuizing of kan dat geen kwaad ?

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 09:01
Geaard is niet per se nodig. Maar als je schroefjes door die ringetjes doet heb je toch nog steeds contact met de kast?

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Contact loopt toch nog door de schroefjes :P Maar het kan verder geen kwaad hoor. Alleen die ringetjes helpen bijna niet.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 09:01
dreeke schreef op 30 oktober 2002 @ 01:29:
Contact loopt toch nog door de schroefjes :P Maar het kan verder geen kwaad hoor. Alleen die ringetjes helpen bijna niet.
En dat is omdat de schroefjes toch stiekum elektrisch contact maken en dus ook mechanisch. Dus moet je een andere oplossing verzinnen.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Schroefjes maken eigenlijk niks uit..

Een ide-kabel heeft minimaal 20 massakabeltjes (afhankelijk van de gebruikte kabel, bij een ATA66 kabel dus veel meer!), en verder komt er nog 2x massa binnen via de molex-connector.. Massa genoeg dus :)

Verwijderd

als je echt kans wil maken op demping, ga eens kijken in een goede modebouwzaak. Vroeger (10 jaar terug ofzo) hadden ze daar stukjes rubber met aan beide zijden een stuk draadeind eruit. Werd (word?) gebruikt om verbrandingsmotoren (meestal op vliegtuigen) stiller te maken (trillingen naar de romp en vleugel voorkomen).

Deze zijn dus GEEN mechanische kortsluiting (edit: ook geen electrische), omdat beide draadeinden niet hard aan elkaar zitten, maar alleen gekoppeld zijn door rubber. Nu is je harddisk dus wel ECHT geisoleerd, maar zoals Twynn al zegt, massa genoeg. Eventueel statisch opladen door de draaiende delen vloeit dus gewoon netjes af.
Pagina: 1