Toon posts:

[Win2k] Image, "ongeregistreerd"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Men heeft in m'n opleiding een laptop; omdat de IT-afdeling een beetje onderbemand en overstressed is, heb ik de mogelijkheid om een nieuwe image te maken. Hierop zal minstens Windows 2000 Professional en Office 2000 Professional komen. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om een installatie te maken waarbij je niet van te voren, maar bij het opstarten voor de eerste keer, je naam, bedrijf, product key, etc. moet invoeren voor registratie.

Hoe kan ik zo een installatie uitvoeren (om dan een image van te maken voor mijn medestudenten)? Ik moet dan denken aan een OEM install (zoals je een voorgeïnstalleerde Windows van de OEM/PC-boer moet registreren/activeren als je hem voor de eerste keer aanzet), of Sysprep of iets dergelijks, maar 'k weet er niets concreets van af. BVD!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Kijk eens op www.microsoft.com en zoek eens op Sysprep :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59
Pak je Windows 2000/XP cd, kijk in de directory SUPPORT\TOOLS, pak DEPLOY.CAB uit naar je HD en lees eerst alle txt en help files even door. :)

Verwijderd

Dit klinkt als een ideaal geval voor sysprep en een answer file, eventueel ondersteund met norton ghost.

Kleine uitleg, maak een installatie die helemaal is zoals jij wil, trap sysprep af, die wil dan uiteraard rebooten, doe dat dan ook en maak op dat moment ghost image. Reboot je pc, stop eventueel een answer file in je pc en klaar ben je :)

Dat image kan je dan ook weer op alle pc's uitplaatsen, zijn die iig identiek en met sysprep doe je de afconfiguratie die dan bij de einduser ligt, neem aan dat je ICT opleiding oid doet, dus die mensen zijn vast wel in staat een paar parameters in te kloppen, aangaande een serial en een pcnaam ed...iets wat eventueel ook nog wel een heel eind met die answer file is op te lossen...maarjah lees ff op technet van microsoft of sysprep, heel leuk tooltje...

Verwijderd

Topicstarter
Oeh, bedankt. Heb er zin in...
Doe ovgs natuurkunde, dus zijn veelal hobbyisten, maar de informatica-afdeling is tenminste vlakbij.
Kort vraagje dan nog; heeft MS Office ook Sysprep, of een equivalent tooltje?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59
Voor Office kun je de Office Resource Kit (ORK) gebruiken, kun je de installatie van Office helemaal mee naar je hand zetten.
Pagina: 1