Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een korte tijd een Sony DSC-75 en moet zeggen voor wat ik er van verwacht had vind ik dit best een mooi cameraatje.

Nu heb ik bij de Sony store gezien dat er ook lenzen los verkrijgbaar zijn voor dit model maar wat ik niet zie is een Microlens (om iets heeeeeel dichtbij te halen) en een Telelens iets van ver te vergroten en dichterbij te halen…

Mijn vraag is weet iemand meer van deze lenzen voor dit model en of heeft iemand er ervaringen me?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

dichterbij halen is een zoomlens, een telelens word vaak gebruikt bij portret fotografie.. (meestal haal je die 1,5 / 2x dichterbij) met een ander brandpuntsafstand.

Een microlens is ook een beetje vreemde benaming.. wellicht door sony zelf verzonnen?? :o
deze word onder algemeen gewoon macro lens genoemd.

Ga eens op zoek naar deze 2 benamingen dus :
Zoomlens en Macro lens
echter, macrolenzen zijn redelijk prijzig, maar een richting durf ik niet te noemen.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
okay okay 'k ben een n00b op dit gebied, zal die man wel verkeerd verstaan hebben :)
maar passen alle lezen op mijn Digicam dan ?.....

wat schoefdraad betreft :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 13:39:
okay okay 'k ben een n00b op dit gebied, zal die man wel verkeerd verstaan hebben :)
maar passen alle lezen op mijn Digicam dan ?.....

wat schoefdraad betreft :P
Nee, ik weet dat je op de S75 net als de s85 via een adapter diverse 52mm filters en/of Groothoek- of tele-lenzen kan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
heb je toevallig ook een website waar ik daar info over kan lezen of een typenaam van de adapter?!...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Microlens? Ik denk dat je macrolens bedoeld :)
Pagina: 1