Toon posts:

[css] enkel de td bg transparant

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben lekker aan het klooien met de trancparanty opties van css, maar nu heb ik een probleem;
als ik filter: alpha(Opacity=63) gebruik maakt hij de gehle td transporant, maar ik wil enkel de background van de td transporant hebben en de content in de cel op 100%..

weet iemand hoe dit te realiseren is?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Met een layer. Anders volgens mij niet.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Zoek eens... Hier zijn véél threads over geweest.
Samenvatting: Strict genomen is het niet mogelijk. Er zijn wel workarounds voor (denk aan extra layers met tekst over je td's heen (en ja, dat is ranzig ;))

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

of je gebruikt een half transparant gifje van 1x1 px en die zet je als background-image :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Willem
  • Nu online
Een half-transparant GIFje :? Why don't you introduce it to us :P
Nooit van gehoord....

en 1px-bij-1px-oplossingen zijn ranzig, maar dit terzijde.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

probleem met transparante gifjes, zoals disjfa natuurlijk ongetwijfeld weet, is dat een pixel binair transparant is. Het is dus of doorschijnend (geeft de kleur weer van wat "erachter" zit) of niet (geeft de kleur weer die voor die pixel in de GIF opgeslagen staat). Heeft dus helemaal niets met opacity te maken, gezien wanneer je het over opacity hebt, je gradaties in de transparantie aan kan geven, zoals de topicstarter al aangaf met een Opacity van 63 %.

Met het PNG formaat kan dit overigens wel.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Ik he bhet op kunnen lossen doormiddel van een divje..

<style type="text/css">
#divtext {position:absolute; }
</style>

en in de tabel:

<div id="divText" >
blaat
</div>

en het wekt ook nog :*)

• Willem
  • Nu online
tuup: Voor jou geldt ook het spreekwoord wel een klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt want dit gaat echt nergens over.

Verder topictitle changed :)

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 30 oktober 2002 @ 00:26:
tuup: Voor jou geldt ook het spreekwoord wel een klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt want dit gaat echt nergens over.

Verder topictitle changed :)
Wat dit gaat nergens over? :/
Ik kom een probleem tegen, krijg een tip dat het enkel via "workarounds" op te lossen is, vervolgens ga ik met dat idee aan de slag, vind een oplossing die werkt, en post die hier..

het gaat dus degelijk wel egens over...

• Willem
  • Nu online
tuup:
Wat dit gaat nergens over? :/
Ik kom een probleem tegen, krijg een tip dat het enkel via "workarounds" op te lossen is, vervolgens ga ik met dat idee aan de slag, vind een oplossing die werkt, en post die hier..

Dit gaat wel degelijk nergens over omdat jouw vorige post volledig irrelevant was ten opzichte van het probleem in je openingspost. In jouw CSS is het enige wat je doet een layer #divtext absoluut positioneren, verder niets.

Wat is de vraagstelling dan precies?
Als ik filter: alpha(Opacity=63) gebruik maakt hij de gehle td transporant, maar ik wil enkel de background van de td transporant hebben en de content in de cel op 100%..

Dus ik weet niet hoe je erbij komt dat het wèl ergens over gaat, want mij heb je niet overtuigd.

tuup:
het gaat dus degelijk wel egens over...

Niet dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik duidelijk wilde maken is dat als je in de transparante td die div aanroept, dat je dan wel degelijk een 100% visible content hebt..

dat stukje waarin ik die div genereer is een onderdeel van mijn css script, niet mijn gehele css :)
Pagina: 1