Toon posts:

netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik zit met het volgende, wij hadden een netwerkje (cia coax) en een adsl aansluiting, maar konden deze niet delen. nu heb ik een router gekocht en deze geinstalleerd maar nu werkt het nog steeds niet. ik heb een plaatje toegevoegd om het te laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dksco000/tek.JPG

weten jullie de oplossing alvast bedankt _/-\o_

Modbreak
Ooit van resizen gehoord?! :(

[ Voor 0% gewijzigd door Koffie op 30-10-2002 14:47 ]

Verwijderd

Ehmm, op deze manier kan niemand je helpen. We weten nl. niet wat er niet werkt, en waarom niet. Welke router, welke instellingen, etc. Dit is echt helemaal niks.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:11

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ah - fijn groot plaatje... resizen een optie? :)

WELK type router heb je, WAT VOOR ADSL-aansluiting heb je, welke IP-nummers hebben je machines, etc... meer info is welkom.

Het eerste wat opvalt: je router zit tussen de PC's in. Niet tussen het ADSL-modem en je PC's in. Dat heeft een reden, of heb je het gewoonweg random aan elkaar gehangen, in de hoop dat het werkt?

Please let us know.

... en oranje! :P

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 20:02
Als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik de huidige opzet een beetje vreemd, waarom heb je het niet anders gedaan?
Zo misschien?
[img]=http://home.wanadoo.nl/~michelkeus/Images/Drawing1.jpg[/img]

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Verwijderd

Topicstarter
ik had het eerst zoals het plaatje hierboven gedaan maar dat wou ook niet werken, dus dan maar zoals het nu zit. de ip adressen die ik gebruik zijn 192.168.2.2 en 2.3, ik ben nu niet waar dit probleem is en ik ga daar pas vrijdag heen...

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Als je het op jouw manier doet moet de pc die tussen de adsl modem en router zit ook kunnen routeren.
Lijk mij verstandig(omdat ik denk dat je nog niet veel kennis heb) om het toch maar op te zetten zoals het plaatje van Clueless. Ik weet niet welke router je gekocht heb, maar ik denk haast dat het een nat router, firewall en switch in 1 is ?? Als dit zo is kan je dus ook mooi je netwerkje afschermen met de firewall.
Ik zou eerst eens de opzet veranderen, ip-adressen kan je houden dat zit wel goed. Verder zal je dan waarschijnlijk wel eerst je router moeten configureren. Maar zoals hierboven ook al gezegt, meer info

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal vrijdag wat meer info geven, want dan ben ik daar.

Verwijderd

Ik vind het maar raar... en router tussen 2 pcŽs :?
hoezo dat?
geef ze gewoon het zelfde ip (192.168.0.x)? of is dat om speciale redenen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 08:25:
ok ik zal vrijdag wat meer info geven, want dan ben ik daar.

Dan stel ik voor dat je vrijdag een nieuw topic opent met een duidelijke uitleg van je probleem.
Tot vrijdag heb je dan de tijd om deze Hoe deel ik Internet ? en de manual van je router door te nemen

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.