Ik heb een server hier staan. Hier komt m'n ADSL binnen en wordt middels Sygate netjes gedeeld over 4 andere computers. Hier houd Sygate Personal Firewall de data een beetje in de gaten.
Dit servertje doet tevens dienst als fileserver/webserver. Dit liep een hele tijd goed, maar sinds een paar weken loopt het allemaal een stuk trager als ik bestanden kopieer van of naar de fileserver toe.
M'n ADSL verbinding dropt dan naar 0bps, en het CPU verbruik stijgt naar 100%
Ik heb met task manager eens gekeken waar al die CPU cycletjes naar toe gaan, en het ziet er naar uit dat de SYSTEM en SMC.EXE processen het zaakje helemaal opzuigen (ong. 50-50)
Wat is deze SMC.EXE process precies? En waarom stagneert ie de zaak?
En waarom vreet SYSTEM ineens ook zoveel?
Idle (maar wel met sygate/apache/etc op de achtergrond) is het CPU verbruik <5%
Met de firewall Allow All of helemaal uit is het processorverbruik de eerste 10 seconden 100% waarna ie schommelt tussen 90% en 100%
Met Sygate HN en PF helemaal uit schiet ie nog steeds uit naar de 100% de eerste 10 seconden, waarna ie schommelt tussen 80% en 100%.. nog steeds veel te hoog lijkt me...
Schijf vd fileserver is nauwelijks gefragmenteerd
Specs van m'n server:
Asus A7S-VM
1GHz Duron
Windows 2000 Pro
128Mb SDRAM
120Gb Western Digital 8Mb cache (File server)
Maxtor 20Gb (OS, programmas)
Dit servertje doet tevens dienst als fileserver/webserver. Dit liep een hele tijd goed, maar sinds een paar weken loopt het allemaal een stuk trager als ik bestanden kopieer van of naar de fileserver toe.
M'n ADSL verbinding dropt dan naar 0bps, en het CPU verbruik stijgt naar 100%
Ik heb met task manager eens gekeken waar al die CPU cycletjes naar toe gaan, en het ziet er naar uit dat de SYSTEM en SMC.EXE processen het zaakje helemaal opzuigen (ong. 50-50)
Wat is deze SMC.EXE process precies? En waarom stagneert ie de zaak?
En waarom vreet SYSTEM ineens ook zoveel?
Idle (maar wel met sygate/apache/etc op de achtergrond) is het CPU verbruik <5%
Met de firewall Allow All of helemaal uit is het processorverbruik de eerste 10 seconden 100% waarna ie schommelt tussen 90% en 100%
Met Sygate HN en PF helemaal uit schiet ie nog steeds uit naar de 100% de eerste 10 seconden, waarna ie schommelt tussen 80% en 100%.. nog steeds veel te hoog lijkt me...
Schijf vd fileserver is nauwelijks gefragmenteerd
Specs van m'n server:
Asus A7S-VM
1GHz Duron
Windows 2000 Pro
128Mb SDRAM
120Gb Western Digital 8Mb cache (File server)
Maxtor 20Gb (OS, programmas)