Toon posts:

Wireless internetsharing (en netwerk)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oh, heel fijn. Was net een heel stuk aan het tikken, ga ik even wat anders doen, kom ik terug en is al mn tekst weg! Nouja, opnieuw dan maar...
Allereerst, ik heb al uren gezocht enzo, maar ik heb gewoon niet kunnen vinden wat ik wilde.
Het zit zo... Ik heb 2 pc's in mijn flat staan. Beiden hebben een netwerkkaart en zitten aan een hub. 1 pc zit aan een modem. Op deze manier kunnen de pc's elkaar dus zien en wordt internet gedeeld. Maar nu wil ik weg met alle kabels... het huis uit... alles moet wireless! >:)
Echter, de configuratie moet aan een aantal dingen voldoen.

1. Beide pc's moeten op internet kunnen, zonder dat daarvoor de andere pc aan hoeft te staan (zoals nu dus het geval is).
2. De pc's moeten met elkaar kunnen communiceren.
3. Ik wil het alleen met deze pc's doen, dus zonder extra server.

Als ik alleen aan punt 1 en 3 zou willen voldoen, dan zou neem ik aan een wireless router + 2 wlan pci kaartjes genoeg zijn? Dus een router aan mn modem en dan 2 kaartjes in mn pc's. Maar jah, volgens mij heb ik dan geen netwerk tussen de 2 pc's? Hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen?

Alvast bedankt voor de reacties!
Menno.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Je noemt zelf de enige praktische oplossing al. De vraag is dus eigelijk of je dan
alsnog ook een netwerkje hebt tussen die 2 systemen. Daarop kan ik kort antwoorden:
Ja. Houdt er alleen wel rekening mee dat je 11Mbit max hebt welke je waarschijnlijk niet
gaat halen. Het is namelijk ook zo dat een WLAN accesspoint dient als soort van hub.
Dat betekend in dit geval dus dat het signaal zowel heen als terug moet, en aangezien
ze het signaal delen hou je 5,5Mbit over (in theorie). Hiervan zal je zo'n 300KB/sec halen
vermoed ik. Zeer ongunstige situatie voor WLAN als snelheid er toe doet dus ;)

Verder kan ik je als wireless Router/Accesspoint oplossing Linksys apparatuur aanraden.

Linkje: http://www.linksys.com/pr...duct.asp?grid=22&prid=415

De BEFW11S4 dus. Het WLAN gedeelte hiervan is gelijk aan de overbekende WAP11,
en is in de pricewatch te vinden voor 196 euro, zie: pricewatch: Linksys BEFW11S4 (4x 100Mbps, 11Mbps)

Heb je ook nog 4 100Mbit UTP poortjes, mocht je die nog eens nodig hebben/willen gebruiken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hee bedankt Caesartje! Ik ben een tevreden mens met deze informatie! :D
300kb/s vind ik prima, want het gaat mij vooral om internetsharing en dat is bij mij toch niet sneller dan 150kb/s.
Maar als ik heel occasionally eens een file wil overzenden, dan is het handig als het kan!
Enneuh, kan ik ook mn printer via de andere pc aansturen? (Natuurlijk wel als beide pc's aanstaan dan)

Verwijderd

Topicstarter
Heb je trouwens (of iemand anders) nog een idee welke wireless pci kaart ik het beste kan nemen? Die van linksys is een geloof ik een soort van pcmcia kaart in een pci adapter. Echter bij de versie van edimax kan je de pcmcia kaart eruit halen en gebruiken voor in je laptop en hier niet bij. Zijn er niet gewone wireless pci kaarten?

Verwijderd

Topicstarter
En nog een ding... Die Linksys die jij noemt, kost bijna 200 euro bij routershop.nl
De draadloze router BR-6104W van Edimax kost daar ongeveer 350 euro, terwijl ik die in de folder van de MyCom voor 200 zie!? Is deze Edimax beter, of kan hij meer en is het een hele goede deal bij de MyCom? Lijkt me sterk, aangezien hij bij andere winkels ook niet veel meer dan 200 euro kost. Waarom zou hij dan zo duur zijn bij routershop.nl, terwijl de rest dat daar niet is? :-S

Verwijderd

Topicstarter
schop...
Pagina: 1