Toon posts:

Nieuwe PC boot slecht (niet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorig weekend een nieuwe PC. Hij boot echter steeds slechter.
Eerste paar dagen ging alles goed. Toen "hing" ie opeens tijdens het booten
(van Windows Me). Ik zie m'n achtergrond en de muispointer (die ik ook kan
bewegen) maar de muis slaat na een minuut vast en dan gebeurd er niets meer.
Na een reset gaat Windows m'n HD scannen (ivm inproper shutdown) en daarna
herhaalt alles zich en slaat alles weer vast.

In het begin moest ik 1 of soms 2 keer resetten. Gister en vandaag wel 10 keer.

Het viel me vandaag wel op dat toen ik dacht dat ie weer vast zat en ik iets anders ben gaan doen, dat de PC 5 minuten later alsnog verder bootte. Alsof ie ergens 5-10 minuten op had zitten wachten.

Het systeem:
Thunderbird 900 op een Abit KT7
256mb
Hercules Geforce2 mx
Maxtor HD
SB 1024 live
Trust PCI Ethernet netwerk kaartje

Iemand tips?

Thanks,
Marc

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Had ik ook met mijn nieuwe PC, bleek het moederbord naar z'n grootje te zijn. Dat was ook een KT7 btw... Overigens nix negatiefs over Abit, want hij loopt nu (met een ander mobo natuurlijk) als een zonnetje.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

al je onderdelen zoals geluidskaart netwerkkaart enz. eruit halen en dan kijken of die het wel doet.

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem gehad, alleen bij mij hing hij iets eerder nog.

Toen was het m'n HD. :(

Alles eruit halen en steeds booten met iets erbij. Kijken welk onderdeel het probleem oplevert lijkt me handig om een idee te krijgen waar het probleem zich voordoet.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 09:22

mutsje

Certified Prutser

bovengenoemde oplossing zijn erg goed. begin met alles eruit slopen wat je echt nodig hebt (houd je alleen videokaart over dus aan insteekshit) dan booten. Grote kans is dat je een irq conflict hebt de irq instellingen zie je altijd bij het begin van je boot. dan zie je bij de meeste mb's keurig alles gelist. Dan stap voor stap insteken(per kaart) en booten. het kan zijn dat 1 van de kaarten zeer graag een vast irq wil (ingesteld via bios).

mutsje

Verwijderd

Het klinkt als een geheugen / processor probleem, mischien wordt er ergens iets te warm, slechte kooler

Verwijderd

Vreemd, ik heb nog niemand over een voeding gehoord, terwijl deze jongen wel met een geforce in z`n bakkie zit.

Vraag: hoeveel vermogen heeft je voeding? (min.250watt, liever 300watt)

Om `t je makkelijker te maken: alles kan kapot zijn, maar probeer dat eerst uit te sluiten (zoals reacties hierboven aan geven). Kijk ook in je bios of alles goed staat, `t liefst zo degelijk mogelijk!
Btw: Windows...........;)

Verwijderd

het kan zijn dat je PC te snel is voor WinME (één van de leukste bugs van WinMe is dat je PC in sommige gevallen al wordt afgesloten voordat je schijfcash weggeschreven is --> data verlies / foute FATtable). Overigens is er een patch voor te downloaden (meer weet ik ook niet)
Pagina: 1