Toon posts:

welk type coax moet ik hebben

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Krijg eerdaags ADSL via een USBmodem.
Netwerk is klaar met coaxkabel RG-58A/U.
Is dit de juiste coax ?. Heb me laten vertellen dat dit persé met massieve kern moet zijn (deze kern is van draadjes opgebouwd)
Verder heb ik coax van het type clear signal cable inmac 1690 liggen (20 mtr)
Kan ik deze zonder problemen gebruiken.
Zijn er nog bepaalde minimale lengtes en afstanden waarmee ik rekening moet houden?

Mike

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik heb RG 58c/u kabel (standaard voorgeperst). Dus die RG-58A/U zal ook wel goed zijn neem ik aan...

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:05

_nethack

We're all MAD here

Ehm waar ga jij dan coax voor gebruiken?? De lijn van kpn die het huis binnen komt (en de modem in gaat) is een simpel koperpaar, en achter de modem heb je een simpele usb kabel voor naar de PC. Geen coax op dat stuk van de verbinding in ieder geval :)

edit: ik lees niet goed... (het adsl modem stukje is eigenlijk non-informatie, het gaat over netwerk en niet over een internet verbinding)
Voor 10Base2 netwerk (thin ethernet) moet je inderdaad rg58 bekabeling hebben, met 50ohms terminators.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Nog kleine toevoeging:

Maximale lengte is 185 meter, en je moet minimaal 1 meter kabel tussen elke pc hebben zitten.

Verwijderd

Topicstarter
okee, prima.
Maar weet iemand van de kabel die ik genoemt heb t.w
coax van het type clear signal cable inmac 1690 liggen (20 mtr)

8)7

Zover goeie info dus, bedankt

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 22:51:
Netwerk is klaar met coaxkabel RG-58A/U.
Is dit de juiste coax ?
De juiste kabel voor 10Base-2.
Heb me laten vertellen dat dit persé met massieve kern moet zijn (deze kern is van draadjes opgebouwd)
Nooit meer luisteren naar verteller.
Bekabeling met massieve kern is veel goedkoper dan de gevlochten kern, maar buigt moeilijker en de kern zal bij herhaalde buiging breken. Deze wordt meestal gebruikt voor bekabeling die toch weinig of nooit wordt verplaatst, zoals in kabelgoten.
Je gebruikte gewoonlijk de bekabeling met gevlochten kern in kantoor-ruimte, waar het risico bestaat dat regelmatig wordt gesleept met de kabel.
Verder heb ik coax van het type clear signal cable inmac 1690 liggen (20 mtr)
Kan ik deze zonder problemen gebruiken.
Sorry, geen idee, ik kan niets vinden van specs over dit spul.
Zijn er nog bepaalde minimale lengtes en afstanden waarmee ik rekening moet houden?

Mike
Minimale afstand tussen 2 stations : 6 feet = 1.80m
Maximale lengte van het totale segment : 200 yards = 180 m

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1