Dit lijkt een search vraag, maar het tegendeel is waar.
Eindelijk ben ik er uit (I
Google
) dat ik hier een FIC PA-2010 mobo heb met VIA VT82C chipset heb. Deze heeft 4 SIMM sloten en 2 SDRAM sloten.
Via Google heb ik ook dit gevonden. Deze PC is niet van mij en is ooit bij Vobis (
) gekocht. Zij zeiden dat ik er gewoon SDRAM in kon doen. Ik geheugen gekocht, 256 MB SDRAM PC133.
Die PC133 betekend Mhz als je het mij vraagt. Is dit de interne geheugensnelheid of de snelheid waarmee hij z'n data over de bus verplaatst? Het probleem is namelijk dat ik piepjes hoor als ik de pc aan zet
Piep...piep...piep...piep....piep...
Steeds met gelijke intervalpauzes. Dit lijkt toch sterk op het geheugen dat fout zit. Na controle is het goed gemonteerd en zit het in bus1 en niet in bus2. Alleen die site baard me nu enige zorgen, er staat namelijk:
Eindelijk ben ik er uit (I
Via Google heb ik ook dit gevonden. Deze PC is niet van mij en is ooit bij Vobis (
Die PC133 betekend Mhz als je het mij vraagt. Is dit de interne geheugensnelheid of de snelheid waarmee hij z'n data over de bus verplaatst? Het probleem is namelijk dat ik piepjes hoor als ik de pc aan zet
Piep...piep...piep...piep....piep...
Steeds met gelijke intervalpauzes. Dit lijkt toch sterk op het geheugen dat fout zit. Na controle is het goed gemonteerd en zit het in bus1 en niet in bus2. Alleen die site baard me nu enige zorgen, er staat namelijk:
Betekend dit de FSB of heeft dit iets met geheugen te maken? Ik kan helaas nergens een mobo manual vinden, maar ik vrees dat m'n geheugen hier niet op gaat werken?!BUS Speeds: 50 / 55 / 60 / 66 / 75 / 83 MHz