Toon posts:

Hoe krijg ik mn P4 2.26 sneller?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een p4 2.26 ghz die op 2.41 ghz loopt dmv FSB overclocking
Hij staat lekker in de watten op een asus p4t533-c.
Nu vraag ik me toch af hoe ik nog sneller kan want ik heb gelezen in de faq dat de multiplier van intel gelocked is voor eens en altijd.
Nu staat de fsb bij mij op 142mhz ipv 133mhz
mem op 1136mhz (2 x 568 mhz)
Ik heb ook al geprobeerd dmv Vcore omhoog te doen maar de haalde niets uit

Op mn mobo staat ook een dipswitch die ik kan instellen voor de multiplier en de fsb/pci/agp instellingen. Als ik hier iets aan de instellingen voor de multiplier verander gebeurt er helemaal niets maar als ik iets voor de fsb/pci/agp verander gebeurt er wel iets...

Anders kan het nuttig zijn te weten dat mn proc in een lian-li kastje zit en dat hij ge'ocd op 28 °C idle is 8)

Gelieve mij een oplossing te bieden dus voor snellere proc speeds (denk eraan ik ben maar een studentje en heb (nog) geen geld voor WC of prometia ofzo :'( )

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Lees de FAQ zou ik zeggen... Staat ergens een heel verhaal over hoe je moet overklokken enzo... Kan m zo snel niet meer vinden, maar ik heb m ergens op de compu staan. Als je interesse hebt en m niet kan vinden kan ik m wel meelen...

if you're gonna be dumb you gotta be though

Verwijderd

Topicstarter
nah kheb hem helemaal gelezen maar ik vind niet echt iets (realistisch) om m'n proc te oc'en.
Toch wil ik wel eens de ervaringen van andere mensen met een p4 2.26(of hoeger) weten.

Meelen kan je op verhaeghetom at hotmail.com

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-02 19:33
Ik draai hem stabiel met FSb 159MHz, anders flipt hij, Gigabyte mobo, Vcore kan ik niet veranderen

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 22:22:
nah kheb hem helemaal gelezen maar ik vind niet echt iets (realistisch) om m'n proc te oc'en.
Je wilt m niet overklokken, maar je wil m wel sneller laten lopen?!? Enig idee hoe je dat voor elkaar wilt krijgen?

if you're gonna be dumb you gotta be though

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 16:17
prisselada schreef op 29 oktober 2002 @ 22:27:
[...]

Je wilt m niet overklokken, maar je wil m wel sneller laten lopen?!? Enig idee hoe je dat voor elkaar wilt krijgen?
uit het raam gooien, gaat ie sneler (naar beneden).

sorry, moest eruit O-)

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
race ventieltjes opzetten (oh nee , dat moest je doen om je fiets sneller te maken) :D

Verwijderd

Heb je bij het verhogen van je Vcore nog iets gedaan???
Bijv. FSB verhogen??

Zoals ik het nu lees heb je je Vcore verhoogt en verwacht je dat je proc sneller gaat lopen....

Verwijderd

Topicstarter
Neej mensen,
Ik wil mn proc sneller maken en dus weldegelijk overklokken !!!!
Ik heb nu de FSB verhoogt naar 142 mhz (in de bios van mn mobo asus p4T533-c kan ik niet hoger dan 150 maar dat flipt hij). Ik dacht ook dat ik mn proc kon oc'en dmv die Vcore te verhogen maar blijkbaar zat ik daar verkeerd

Verwijderd

Als hij door een hogere FSB instabiel wordt kan je door de vcore te verhogen hem soms weer stabiel krijgen en verder geraken met je FSB. Vcore alleen gaat inderdaad niks veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de FSB op 145 mhz gezet maar hij was niet zo stabiel op 1.5 V zodus staat hij nu op 1.7 V (op 1.6v was hij ook niet al te stabiel).
Mn fsb is dus nu 580 mhz en mn mem 1160 mhz (normaal 1066)

Nu denk ik dat ik echt vast zit om nog verder te kunnen

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:52

Termy

valt er nog wat te fragge?

check eens het Northwood overclock resultaten topic...

enne, je kan alleen maar OC-en met je FSB, zorg dan alleen wel dat je pci/agp niet veel hoger dan 33/66MHz lopen (dividers dus aanpassen met een hogere FSB) en als je opeens niet eens meer kan posten is het tijd om de Vcore te verhogen.

Mocht dat allemaal toch niet baten moet je eens je geheugen vertragen (x3 ipv x4) en kijken of je dan hoger komt. zo ja, dan heb je dus een snellere cpu maar je geheugen loopt waarschijnlijk trager dan hij default deed. dat is niet zo fijn. liever hoge fsb en geheugen dan alleen cpu hoog. je kan dan ook nog proberen je Vmem (mem=geheugentype, bv Vddr) te verhogen, das dus het voltage op je geheugen bankjes.

edit:

dat je 2.26GHz p4 een 133 quad pumped bus heeft hoef je ons niet te vertellen, ook niet dat op wat voor snelheid je geheugen loopt. enige wat ons boeit is waar je FSB op staat (default 133MHz) en je dividers.
Dank voor de aandacht :P

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus mn ram settings op 3 x gezet (900mhz) en nu draait hij soepel met 150mhz fsb aan 2549 Mhz.
Toch zou ik het anders willen oplossen omdat ik mn geheugen liefst op 1066 mhz + wil hebben.

Voorstellen??

kga eerst ff proberen of ie werkt aan 4 X

updated asap

Verwijderd

Topicstarter
dubbelpostje sorry

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

mmm dubbelpost en als je je FSB op z'n hoogst heb staan dan ken je bij een Intel d8 ik niet verder... 'k ken het natuurlijk mis hebben want ik heb zelf alleen maar AMD bakken thuis..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus mn fsb laten staan op 150 mhz en de Vram settings op 4X gezet maar dan krijg ik iedere keer dezelfde foumelding dat "nv_mini.sys" vast loopt ofzo
Zijn er nog mensen die deze ervaring hebben want volgens mij is dat bestand een deeltje van de laatste nvidia driver...

Verwijderd

Er is heel, heel veel te vinden hier over het OC-en van een P4. Kijk eens rustig rond zou ik zeggen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.