[WLAN] Hapering / onderbreking netwerk verkeer.

Pagina: 1
Acties:

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
Ik heb een WLAN pcmcia-kaart van E-tech (is een OEM kaartje die als ATMEL wordt herkend, maar de exacte fabrikant is me onduidelijk).

Nu ben ik muziek aan het luisteren die ik open via een windows share vanaf een andere computer. Ik merk hierdoor dat ongeveer elke 40 seconden de verbinding (die via een draadloze router rechtstreeks naar de PC met de mp3-files gaat) eventje wordt onderbroken voor ongeveer een seconde of 2. Dit is genoeg om Winamp het liedje even te laten onderbreken en is dus storend.

De signaal sterkte is goed, ik heb niet het idee dat de hele verbinding uitvalt (disconnected oid), maar er vind gewoon even geen dataverkeer meer plaats. (Aldus het status venstertje van Windows).

Dit probleem heb ik echter niet onder Windows 2000 (gehad), maar wel onder Windows XP. Nu weet ik dat er verschillende drivers zijn voor WinXP en Win2K, dus ik neem aan dat daar het verschil in zit. Ik heb reeds het automatisch naar netwerken zoeken uitgezet, maar dat mag niet baten.

• Hoe voorkom ik de onderbrekingen?
• Is er een manier om de Draadloze Netwerk voorzieningen van Windows XP uit te schakelen en de Win2K util en driver weer te gebruiken?

|_____vakje______|

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Als ik hier (van mijn Linksys kaartjes) het configuration utility start ben ik ook de verbinding kwijt. Probeer anders eens nieuwe drivers voor zover die er zijn. Misschien helpt het om je kaartje op een lagere snelheid te zetten. (5 Mbit ofzo?) Probeer anders eens een ander kanaal en zet de encrypty autenticatie uit.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec