netwerk extreem traag in1s

Pagina: 1
Acties:

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:02

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Heb al tig topics zitten doorlezen, maar weinig tot geen informatie uitgehaald die bevredigend is.

Ik heb al een half jaar samen met m'n buurman een 100 mbit netwerk wat prima draait, tot een week geleden toen de snelheid ineens naar beneden ging. En elke dag gaat het trager en trager lijkt het :(.

We zijn verbonden via [zijn pc] -> switch -> switch -> hub -> switch [mijn pc] en allemaal op 100 mbit dus. Het vreemde is dat het één kant op steeds langzamer lijkt te gaan.

Als m'n buurman naar mij wil uploaden gaat dat met 10 kbyte/s oid, als hij wil downlooien bij mij vandaan gaat dat gewoon met 2-3 mbyte/sec. (moet er wel bij zeggen dat de afstand die we overbruggen in totaal iets van 175 meter is).

Maar nou is dat niet het enige, internetten deden we normaal ook via dat netwerk. Maar om een of andere reden kom ik de laatste week met downloaden ook niet boven de 10-20 kb/s uit, terwijl hij wel het dubbele of driedubbele haalt tegelijkertijd.

Pingen: dat gaat allemaal perfect, < 10 ms en praktisch geen time-outs.

Ik zat zelf te denken dat misschien een draadje in de UTP-kabel kapot is oid? We hebben werkelijk helemaal niets (naar ons weten) verandert aan de opzet van het netwerk of aan de apparatuur.

Help, iemand suggesties?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

Ten 1e,.. waarom 3 switches, en 1 hub ertussen?
Ok,.. afstand overbruggen van 175 meter, UTP kan maximaal 100 Meter hebben dus logisch dat je een extra switch er tussen zet... maar die andere switch en hub zijn uiteraard vertragende factoren.

Als hij het 3 dubbele van de snelheid van jouw haald, is het idd mogelijk dat je utp niet helemaal goed meer functioneerd... dat 1 of 2 van de pootjes(heen zenden van hem, of binnen halen van jouw.. hoe je t noemen wil) van je UTP stekker niet meer goed werken of dat de kabeltjes in je UTP stekker niet meer goed contact maken..

Heb je die "vorige week" (toen het minder werd) iets verandert aan het netwerk?

Ik zou iig, de kabel helemaal langslopen en die andere switch en hub eruit halen!

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 23:22

Reda

HA DO KEN

Probeer eens met een RJ45 tester (te huren bij iedere electronica zaak) en kabel te meten en ook alle aders na te lopen.

Ik heb ditzelfde ook meegemaakt en toen bleek een sstekkerje niet goed meer aan het kabeltje te zitten.

Suc6 ermee

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Ok, na behoorlijk wat logisch denken en testen, kom ik tot de conclusie dat mijn 3com wel eens gaar zou kunnen zijn (wel 't laatste wat je verwacht).

Heb ff die 3com in een ander systeem gestopt en ook daar doet ie downloaden met nog geen 1 kbyte/sec, terwijl een realtek in die bak gewoon volledige snelheid gaat.

Misschien nog een ander conflict wat het zou kunnen zijn m.b.t. die netwerkkaart?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

component kapot?

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Zou kunnen, maar of het dan nog de moeite is om dat te laten repareren...

Ik ben nu sowieso van plan om binnenkort wat realtek-100 mbps kaartjes te halen, heb nu 2x slechte ervaringen met 3com gehad. En nou heb ik het dus wel gehad met die kaartjes :7

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 17:43
Nestor schreef op 30 oktober 2002 @ 23:33:
[...]

Ik ben nu sowieso van plan om binnenkort wat realtek-100 mbps kaartjes te halen, heb nu 2x slechte ervaringen met 3com gehad. En nou heb ik het dus wel gehad met die kaartjes :7
Stuur ze op naar 3com, en je krijgt voor niets een nieuwe :)

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Ok, heb nu dus die 3com aan een kennis van me gegeven en daar werkt hij zonder problemen.

Blijkbaar zodra ik die 3com in m'n eigen netwerk zet (wat ruim een half jaar zonder problemen heeft gewerkt!) dan weigert ie met meer dan 1-10 kb/s te downloaden (intern en internet).

Maar ik heb nu 3 Realteks gekocht à €10,- per stuk en ik ben weer tevreden :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Aardlussen ?

Is het namelijk niet zo dat wanneer je 15 huizen door gaat met je utptje dat het dan wel eens vreemde stroompjes kunnne gaan lopen en hoel loopt die kabel bij juliie precies
want 175 meter met een hub ertussen dan moet er in het midden toch een buurman zijn waar die hub kan bivakeren ?

Verwijderd

Nestor schreef op 30 oktober 2002 @ 23:33:
[...]

Misschien de verkeerde serie van de kaartjes hebben we op het werk ook al 10 van terug gekregen moet je kijken of de 3com chip ook verkleurd (doorgebrand) is een echte kwaal komt naar een half jaar ofzo. en je krijgt gratis een goeie terug.

PS. dat mag ook wel voor die prijs
Pagina: 1