Tutorials voor foto bewerking

Pagina: 1
Acties:

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
(jarig!)
Zoek een paar goede tutorials voor fotobewerking.

Ik wil te weten komen hoe ik bijv. met Photoshop of Photo Impact of Fireworks MX, verschillende foto compilaties kan maken. D.w.z. bijvoorbeeld:

3/4 foto's heel subtiel naast en in elkaar overlaten lopen

of

een selectie van een foto in de andere plakken en die selectie aanpassen aan de kleuren van de hoofdfoto

Heb via google al wel wat gevonden maar niet echt wat ik zoek, er staan heel wat tutorial site zoals http://www.fotosoep.nl of http://www.phong.com/tutorials/

Maar die behandelen niet de dingen die je kunt doen met foto's... dacht eigenlijk dat er vast wel mensen zijn met goede tips en/of links naar tutorials... :P

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 09:46

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Al doende leert men.
Dus.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Reignman
(jarig!)
snappik.. ben ook druk bezig...

tis alleen fijn als mensen je helpen (wat jij dus niet doet) en daarvoor is dit forum toch ook??

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Reignman schreef op 29 oktober 2002 @ 21:56:
snappik.. ben ook druk bezig...

tis alleen fijn als mensen je helpen (wat jij dus niet doet) en daarvoor is dit forum toch ook??
Daar is dit forum wel voor. Maar het is _niet_ de bedoeling dat je ALLES vraagt. En dingen als tutorials zijn _zo_ makkelijk te vinden op internet..

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Reignman
(jarig!)
zoals ik al zei....

dat die tutorials bijna allemaal over andere aspecten van photoshop ofzo gaan
dus daarom mijn vraag...

Verwijderd

zoeken op google naar 'photo manipulation tutorial'.

Of het is grote lulkoek dat je al zelf gezocht hebt, of je kunt gewoon niet zoeken. De eerste paar hits zijn al prima tutorials die gaan over het bewerken van foto's.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

F1 > "feather"

Of NL versie: "doezelaar"

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Reignman
(jarig!)
heb meer gezocht op photo editing tutorial en op photoshop tutorial...

maar dit is tenminste een goede tip.. thnx

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

www.jurgroessen.nl

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53

Tim Schuhmacher

abasios

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Je kan ook een boek kopen, waarin simpel beschreven staat hoe je via een pakket als photoshop hip foto's kan bewerken. Dat is mijn tip, koop een boek.

* Yellow|A vindt de reply van DynaMikey een beetje mutsig... in de meest HK achtige zin van het woord

|{ brrr }] |

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Yellow|A schreef op 30 oktober 2002 @ 00:07:
Je kan ook een boek kopen, waarin simpel beschreven staat hoe je via een pakket als photoshop hip foto's kan bewerken. Dat is mijn tip, koop een boek.
en daar voeg ik aan toe:
leer wat alle gereedschappen doen, leer wat alle opties zoals curves, levels, enz. inhouden.
Alleen dan kun je bepalen welk gereedschap je voor welke klus nodig hebt, vooraf kun je niet zeggen wat je gaat gebruiken voor je retouche.
Net zoals een timmerman ook niet weet of ie een beitel, een vijl of een zaag nodig zal hebben om die rotte plek in dat kozijn weg te werken.

En verder oefenen, oefenen, oefenen.. je kunt het voor je er erg in hebt, mits je je tools kunt doorgronden ;)

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1