[alcatel adsl modem] bridge mode een optie?

Pagina: 1
Acties:

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb momenteel de volgende opstelling:

getweakt alcatel modem ----- router ----- PC1 t/m 3

het modem connect via een PPP verbinding.

Nu heb ik het idee dat de dubbele NAT niet bevoorderlijk is voor de snelheid en ik ben dus op zoek naar alternatieven. Nu las ik in de manual iets over de 'transparant bridge mode' maar ik snap niet helemaal wat hier van de consequenties gaan zijn.

Als ik mijn modem in de transparant bridge mode ga zetten kan mijn router dan nog steeds contact maken met mijn provider ?

p.s. graag geen opmerkingen in de trend van "je modem is al een router, gooi de andere router weg" en dergelijke. Ik heb bewust voor deze opstelling gekozen en wil hier verder geen discussie over voeren.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Bridge mode gaat niet werken in geval van KPN ADSL.
Wat je het beste kunt doen, om een dubbele nat oid te voorkomen, is de modem 'untweaken' (configuratie terugzetten op pptp) en de router de pptp connectie naar de modem te laten opzetten. Op die manier krijgt je router het externe adres toegewezen, en doet die de nat. De modem is dan in feite transparant.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Hoi, wat je zoekt heet "IP spoofing", zoek op Google. Op die manier kun je 1 pc achter je Alcatel het externe IP adres geven. De Alcatel doet dan nog steeds de PPP login, waardoor je op je router geen PPTP zooi hoeft te gebruiken. Het werkt echt heel goed. Ik gebruik het onder FreeBSD; het schijnt met bijna alle OS-en te werken.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 14:17

Millennium

Bug free !!!

Laat hem dan op DHCP-Spoof of SIP-Spoof zoeken

Rampen bak 2004

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:29
Zal je het zoeken besparen: www.jelmerbarhorst.com/mxstream.html :)

SIP Spoof is voor jou inderdaad waarschijnlijk de beste optie voor een zo'n stabiel mogelijk verbinding! Succes :)

• Chemist
Die SIP-spoof is wel aardig, maar dan moet ik dus de instellingen voor windows 2000 toepassen op mijn router denk ik? Wat moet ik dan als gateway instellen (ik moet namelijk iets instellen..) ?

Wat is trouwens het grote verschil tussen de DHCP_spoof en de SIP_spoof als ik ze toepas op mijn router-modem verbinding?
_nethack schreef op 29 oktober 2002 @ 22:13:
Bridge mode gaat niet werken in geval van KPN ADSL.
Wat je het beste kunt doen, om een dubbele nat oid te voorkomen, is de modem 'untweaken' (configuratie terugzetten op pptp) en de router de pptp connectie naar de modem te laten opzetten. Op die manier krijgt je router het externe adres toegewezen, en doet die de nat. De modem is dan in feite transparant.
tja.. hum.. kuch... een van de redenen dat ik deze opstelling heb is het feit dat mijn router geen PPTP aankan. was zeg maar een foutje ...

• Chemist
OK, ik heb net de DHCP_spoof geïnstalleerd en mijn router heeft nu inderdaad mijn externe IP gekregen en tracert werkt nu weer. Ik ga wel een paar dagen testen en daarna misschien de SIP_spoof nog proberen..

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:29
Zie: [rml]Jelmer Barhorst in "[ ADSL/Alcatel] SIP Spoof, gebruikt de tweaker het?"[/rml]

Instellen linux:

ifconfig eth1 inet abc.def.ghi.jkl netmask 255.255.255.255
route add 10.0.0.138 dev eth1
route add default gw 10.0.0.138

et voila!

• Chemist
Heb de boel nog even doorgelezen en als ik het goed begrijp is het enige voordeel van de SIP tov de DHCP spoof een iets stabielere verbinding?

Pagina: 1