Toon posts:

Athlon overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn Athlon Classic 650 op 850Mhz laten draaien op mijn Abit KA7-100 mobo, met 131Mhz FSB maar dit loopt redelijk onstabiel en hij wil niet altijd booten :( heb mijn cache divider op 2/5de staan, mijn core voltage op 1,8v en IO op 3,5. Nu zou ik mijn core nog wat willen verhogen, wat toch mogelijk moet zijn aangezien ik hier al veel man met core van 1,9 heb gezien...nu kan ik in mijn BIOS maar tot 1,8v selecteren hoewel mobo tot 2,05 ondersteunt! Ik heb reeds laatste BIOS versie (TY) en ook geprobeerd op hoger voltage te flashen, echter zonder resultaat...Anyone who can help??? :)

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Is behoorlijk slecht om je fsb zo hoog te zetten, je fsb draait dus nu 132 Mhz DDr, en dat betekend dat hij nu 264 Mhz SDR draait, en dat is nogal wat....

dat ie niet stabiel draait vind ik dus ook niet gek...

Ik kan je een tip geven, schroef die fsb omlaag en krik je multiplier omhoog als je je andere hardware je lief is...

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

als hier je troepie niet mee naar ze **** weet ik het ook niet meer.
het is erg ongezond. ik moet zeggen je durft wel.

persoonlijk een stapie terug doen lijkt me verstandig. hij houd dit niet lang vol tot 110 mhz ( DDR dus 220 ) lijkt mij iets fijner 112 kan ook wel 264DDR NOPE

Verwijderd

als hier je troepie niet mee naar ze **** weet ik het ook niet meer.
het is erg ongezond. ik moet zeggen je durft wel.

persoonlijk een stapie terug doen lijkt me verstandig. hij houd dit niet lang vol tot 110 mhz ( DDR dus 220 ) lijkt mij iets fijner 112 kan ook wel 264DDR NOPE

Verwijderd

Topicstarter
ma nee eenmaal hij opstart, kan ik UT enzo perfect draaien, heb zelfs al een hele dag kunnen laten grazen! :) en hij wordt dan maar 44° full load! eenmaal ik die core op 1,9v krijg, denk ik zeker dat dit perfect macheert en maybe zelfs de 133 haal! maar i need ya help guys!!! :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand die dit weet hoe core te verhogen??? en iedereen zit ier op 1,9v met hun Athlon Classic!

Verwijderd

Nee, sorry Peterseli, ik heb geen idee (misschien jumpertje).

Ik heb zelf ook een vraag. Ik heb een Asus K7V (n.b. geruild voor een Ka7, omdat-ie nie zo stabiel liep met m`n Geforce), maar bij dit bord kan ik m`n klok nie veranderen..... of toch wel? Iemand die dat weet?

Thanks

p.s. Ook een "nee" is een antwoord.

Verwijderd

Denk toch dat je je Bios hoger moet flashen op 1 of andere manier, welk bios heb je?

Verwijderd

>>>Peterseli

Je voltage kan je veranderen met bepaalde Golden Finger Devices.
Als je daarover info wilt hebben moet je ff zoeken op GFD of golden finger device...

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28
Ik heb mijn Athlon 700 op 933 met FSB 133 en dat draait prima, het kàn dus wel, maar ik heb idd ook 1.9 volt vcore.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
st&er, bedoel je je FSB omhoog krikken of van multiplier veranderen? je moet namelijk niet een van de vastgelegde waarden (bv. 700 of 800,...) maar je moet User define pakken, je multiplier standaard laten staan en alleen je FSB omhoog krikken. Bij die vastgelegde waardes wordt namelijk multiplier softwarematig geprobeerd te verhogen, maar die zijn gelockt, dus gaat moeilijk he :(

Verwijderd

Nee, die multiplier kan ik nie veranderen, da`s dus wat ik nie weet. Met die abit KA7 kon dat wel...........
Als ik nu FSB op 107 zet, loopt-ie goed, maar zodra ik een spel als Deus ex speel, dan hangt-ie na 5 min, dat gebeurd trouwens ook bij 3dmark2000. Ik durf `m nog nie zo hoog te klokken, want ik heb nog niet zo`n bijzondere fan. Welke kunnen jullie aanraden (Golden orb, Alpha....)?

Thanks

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Ik heb mijn FSB nog gewoon op 100 (200 ;-) ) staan en mijn Athlon classic 700 op 900 lopen met een 1.75V, heb een 800Core en de temperatuur ligt onder de 40 graden (nog steeds met standaard coolermaster cooler), Een GFD gebruiken is dus nog steeds de beste oplossing volgens mij, mijn cache loopt op 2/5 (standaard 700 is 1/2 = 350 MHZ., 2/5 van 900 is 360 naar mijn redenering, alles loopt superstabiel, heb een nieuwe voeding 300Watt (moest ik jammergenoeg aanschaffen omdat de vorige ahum gesloopt is (230W)). Iemand enig idee hoever ik zou kunnen gaan, Core voltage is al vrij hoog dus... ook iemand enig idee of mijn cache-redenering klopt, AMD gebruikt namelijk een 1/3 cache devider voor 900 MHz. processoren, beetje vaag dus

Verwijderd

St&er:
Dat kan je alleen vanuit je bios doen als je 'm inderdaad effe op User Define zet.
Heb je die optie niet, dan zou ik m'n Bios maar 's opnieuw braden...
kayazuki@yahoo.com

Verwijderd

Surfer:
Als een Duron700 relaxed op 1GHz loopt bij 1,8V (10x100), dan moet die Athlon dat toch ook wel kunnen?
Ik heb ook gewoon een std CoolerMaster van 44,- (koelblok ca. 4cm hoog)
Spulletje loopt tijdens DVDrippen zo'n 38graden. Ken net.. ;-)

• Zydell

Zydell

* * * * *

Ja dat dacht ik ook, met 1.75V loopt hij nog op 935 (vrij stabiel), maar dan staat de FSB op 110 en dat wil ik niet, zou ik mijn Athlon stabiel op 950 kunnen kijgen???Erboven start de computer niet op (trouwens wel nog met 230W voeding) zou dat wat uitmaken???

Verwijderd

Ik heb idd ook zo`n coolermaster. Ennuh...vanaf 8ooMhz loopt je cache op 2/5, dus bij 900->360.

M`n bios heb ik nog nie geflashed, daar heb ik wel al alle progjes voor gedownd. Alleen als ik dat doe, ben ik dan ook gelijk m`n settings kwijt?
Btw: ik heb een Asus K7V, geen Abit KA7.

P.s. Wazz een GFD? Heb `t al vaak gelezen, maar weet niet waar de afk. van is.
(tis toch geen verkeerde afk. van GvD ;) )

• Zydell

Zydell

* * * * *

GFD = Golden Finger Device, op een athlon classic zit een aansluiting waar je de GFD op kan plaatsen, er zitten switches op waarmee je de multiplier en de core voltage kan veranderen, werkt super, omdat je alleen je proc overklokt, Kijk maar naar mijn resultaat. nadeel van een GFD is wel dat je dat zwarte kapje om je athlon moet wegBREKEN, zodat de aansluiting zichtbaar wordt, anders werkt ut niet

Verwijderd

Surf: Kweetniet hoe die CPU's verder nog gelocked zijn naast die L1 bridge, maar mijn 700 wil inderdaad ook niet boven de 1000 werken. Dan doet ie ineens helemaal niets meer, no matter what voltage. Zou kunnen dat jij ook aan je limiet zit?

St&er: Uiteraard mot je dan je settings opnieuw instellen, maar daar hebben ze pen&papier voor uitgevonden... ;-)

Verwijderd

Thanks, ik ga dalijk ff kijkuh bij OC-shop.

Pen en papier??? Wazzda? ;)

Verwijderd

Zo, kep net m`n bios geflashed, is goed spannend......
Maar ik heb geen optie m`n multiplier te verhogen:(
Wel kan ik nu FSB van memory en CPU gescheiden verhogen ipv alleen de verhouding te veranderen. Jammer da`k alleen 100 of 133 Mhz kan kiezen voor mem, maarja...je kan nie alles hebben.

Het mag wel wat kosten zo`n GFD: f71,-
Is tie dan ook voor bijv. (unlockte)Duron of T-bird te gebruiken?
Pagina: 1