Toon posts:

[PHP] Probleem met for-lus

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een for lus gemaakt om een aantal waardes uit een tabel te lezen, nu krijg ik alleen een probleem met mijn layout.

Elke radiobutton komt namelijk op een andere regel, tot zo ver alles goed. Maar tussen de laatste en 1 na laatste radiobutton komt een hele regel wit en dit moet juist niet.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
echo "<TABLE BORDER=0 ALIGN='CENTER'>";
echo "<FORM METHOD='post' ACTION='index.php'>";

for($i = 0; $i <= 8; $i++)
{
$antwoord = $r_list[$i];
if($antwoord != "")
{
echo "<SPAN CLASS='content'> <INPUT TYPE='radio' NAME='stem' VALUE=\"" . ($i + 1) . "\"> $antwoord <BR /> </SPAN>";
}
}

echo "<BR /> <INPUT TYPE='submit' NAME='vote' VALUE='Stem'>";
echo "</FORM> </TABLE>";
echo "<SPAN CLASS='content'> <A HREF='index.php?s=resultaten'>Bekijk de resultaten.</A> </SPAN>";
echo "</TABLE>";

Als ik de break voor mijn submit knop weg haal heeft dit GEEN resultaat en het verplaatsen van de break binnen de lus heeft tot nu toe ook nog tot niets geleid.

Misschien zie ik wel iets stoms over het hoofd, maar ik zie hierin echt de fout niet.
Hoop dat iemand hier het wel weer. :?

Verwijderd

dit is meer een html vraag.......
misschien kun je even een stukje html geven wat je php genereerd?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de pagina run en de bron op vraag in mijn browser krijg ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<TABLE BORDER=0 ALIGN='CENTER'>
<FORM METHOD='post' ACTION='index.php'>
<SPAN CLASS='content'> <INPUT TYPE='radio' NAME='stem' VALUE="1"> tekst1. <BR /> </SPAN>
<SPAN CLASS='content'> <INPUT TYPE='radio' NAME='stem' VALUE="2"> tekst2. <BR /> </SPAN>
<SPAN CLASS='content'> <INPUT TYPE='radio' NAME='stem' VALUE="3"> tekst3. <BR /> </SPAN>
<SPAN CLASS='content'> <INPUT TYPE='radio' NAME='stem' VALUE="4"> tekst4. <BR /> </SPAN>
<SPAN CLASS='content'> <INPUT TYPE='radio' NAME='stem' VALUE="5"> tekst5. <BR /> </SPAN>
<BR /> <INPUT TYPE='submit' NAME='vote' VALUE='Stem'></FORM> </TABLE>

Dus ook geen extra break te zien op het eerste gezicht. :?

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Als ik die code probeer, worden de radiobuttons gewoon met regelmaat weergegeven.

Zet anders even een voorbeeld online...

Verwijderd

Topicstarter
Hier is dan het voorbeeldje, tekst heb ik maar even weggehaald, is namelijk even niet van belang.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/heras_online/got/radio.gif

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de rest van mijn code ook nog doorgelopen op fouten en zwervende breaks, maar niets gevonden. Het lijkt er op of de lus een keer te veel wordt uitgevoerd, maar zie geen oplossing hiervoor.

• sjokki
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dit is inderdaad geen PHP-probleem maar een HTML-probleem.

Waar jij zijn je TR- en TD-tags?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn probleem al gevonden.
zat inderdaad in het geknooi met die tr en td tags.

het is nu nog niet volmaakt, maar afstand tussen radiobuttons is nu overal gelijk.
nu is die lus niet meer met een break, maar op de volgende manier:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
for($i = 0; $i <= 8; $i++)
{
$antwoord = $r_list[$i];
if($antwoord != "")
{
echo "<TR> <TD> <SPAN CLASS='content'> <INPUT TYPE='radio' NAME='stem' VALUE='" . ($i + 1) . "'> $antwoord </SPAN> </TD> </TR>";
}
}

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

En dit is dus een styling probleem (dus Webdesign & Graphics voortaan), en ook een triviaal probleem (dus zoeken en niet topic openen voortaan.

oplossing:
stylesheet (css):
code:
1
form { margin:0; padding:0; display:inline; }

En leer jezelf aan html-tags in kleine letters te doen. Al helemaal wanneer je xhtml achtige fratsen uit gaat halen (<br />), want ik xhtml zijn tags verplicht met kleine letters.

Een validatortje hier en daar doet ook wonderen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.