Toon posts:

Vaag probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha,

Ik zit vast. Enkele dagen geleden speelde mijn dochtertje met mijn PC en heeft lopen knoeien in de BIOS zonder toezicht. Ik start men PC op en krijg hier en daar blauwe schermen... de hele nest erbij. Nou formatteer ik mijn PC terug om een fresh install van XP te doen. Dit lukte niet. Bij de eerste bestanden die gekopieerd worden krijg ik telkens de melding dat de bestanden van de XP CD niet kunnen gelezen worden. Ok, goed ik probeer Windows2000. Juist hetzelfde probleem. Wanneer ik Win98 installeer verloopt alles vlekkeloos. Maar ik zou toch graag terug XP installeren... Wat moet ik nu doen?

Wie o wie kan mij raad geven, want ik weet het echt niet meer...

Alvast bedankt!

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
heb je de defaults in je bios al geladen???

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Als je nu je bios een terug zet naar je 'default' instellingen. Mischien verhelpt dat de problemen.

Enne voortaan maar een wachtwoordje in je bios :P

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:11
Ik zou je bios resetten. Dan is alles weer op default en werkt het als het goed is naar behoren. (Heb je ondertussen vast wel gedaan maar anders zou ik een pwd op je bios zetten). Hoe je je bios kunt resetten vind je in het boekje wat je erbij hebt gehad. Ongeveer zo: Jumpertje van bios op reset zetten. Even laten zitten en terugzetten. Dan is hij als het goed is gereset. Werkt dit niet moet je de voorgaande stap herhalen maar moet de computer even aanzetten.

Bios op default zetten is wel makkelijker eigenlijk ja :D

[ Voor 0% gewijzigd door Eskimootje op 29-10-2002 21:23 . Reden: makkelijkere oplossing. ]

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 21:06
Een vraagje, is het de legale CD van WinXP?

Bij mij thuis geeft hij namelijk ook de ene keer aan dat er fouten worden gemaakt bij het kopieren van de bestanden. Bij mij was de oplossing gewoon opnieuw formatteren en opnieuw proberen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de replies mensen. Ik heb de Bios al enkele keren op de default settings gezet. Maar dat hielp niets. Paswoord staat er nu al op :)

En het is de legale versie van XP, die kwam bij de PC en er zit geen krasje op ofzo...

Maar zou het niet kunnen zijn dat mijn dochtertje mijn harde schijf op low-level niveau heeft geformatteerd?

Verwijderd

dan zou je volgens mij ook geen win98 kunnen draaien toch?
ik zou voor de zekerheid ff je geheugen testen met memtech.

en ff je baterij op je moederbord omkeren. of een reset doormiddel van een jumper op je moederbord (zoals in je boekje staat!)

goodluck

P.s. je dochtertje al verkocht??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Deze sticky al gelezen? Voor alle "M'n PC doet het niet" en "Ervaringen" topics!
De troubleshooter staat boordevol tips enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 21:34:
dan zou je volgens mij ook geen win98 kunnen draaien toch?
ik zou voor de zekerheid ff je geheugen testen met memtech.

en ff je baterij op je moederbord omkeren. of een reset doormiddel van een jumper op je moederbord (zoals in je boekje staat!)

goodluck

P.s. je dochtertje al verkocht??
Ja idd, Win98 kan ik vlotjes installeren & draaien...
Memtech? Is dat een DOS-tool ofzo?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

memtest86 :)
Als je de troubleshooter had doorgelezen, dan was je daar ook wel tegen gestuit..

Verwijderd

Hij is nieuw hier BalusC.

Welkom op GOT!
Lees ff de FAQ en niet meer je dochtertje de schuld geven he? ;)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Hum , wat ook zou kunnen is je cache instellingen veranderen. Ik zat laatst te "klooien" achter iemand pc waar ie dat ook niet deed. Er stond een 32k cache op shadowed. Die heb ik uit gezet en toen deed ie het perfect. :)

Raku

Pagina: 1