Toon posts:

Dreamweaver - HTML Lay-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helleu,
Ik kan de volgende optie maar niet vinden; niet in het menu en ook niet in de help, alles wat ik probeer heeft geen invloed op hetvolgende:
Als ik in Dreamweaver MX op F10 druk zie ik de HTML code, maar de code wordt weergeven met een combinatie van tekens. een '<' is bijvoorbeeld de code: '>'.
Ook wordt dan de HTML code in het Design niet opgepakt c.q. herkend en wordt de site niet geod weergegeven.

Het zal waarschijnlijk een instelling zijn die HTML code herkend of vertaald oid in Dreamweaver, maar heeft iemand een idee waar ik dit aanpas?

BVD.

Verwijderd

als je bv. een < in de code wil zetten moet je het zelf ook daadwerkelijk in de code, dus op het knopje "show code view" in dreamweaver drukken. Jij hebt het waarschijnlijk gewoon in je site gezet, en aangezien dreamweaver een w.y.s.i.w.y.g editor is zal het het ook zo weergeven als je het in de "design view" plaatst. Linksboven zit een knop om tussen "code view" en "design view" te switchen, succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, maar met alle opties linksboven (SHow Code View/ Show Design View, of allebei) maar de codes blijven erin staan. Het is wel zo dat als ik alles handmatig invoer, dat dan de HTML wel begrepen wordt. Het is ook meer bij het copieeren van stukken HTML naar de site waar ik op dat moment mee bezig ben; ik druk dan op F10 en wil dan Pasten, maar dan gaat het mis.

Wat bedoel je overigens dat de site zelf dit zou kunnen bevatten; is er een regel die dit kan beinvloeden? Ik heb alleen een META regel staan:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

....bedoel je zoiets? Daarna heb ik nog de volgende regel toegevoegd:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

... puur omdat ik deze in een blanco document zag staan als je Dreamweaver MX kaal opstart.

Ik had hier trouwens geen last van met Dreamweaver 4, waarom gaat het hier dan toch mis? In dat geval denk ik ook niet dat bovenstaande regels er iets mee te maken hebben.
Iemand nog een tip?

Verwijderd

als eerste reactie: sla de handleiding van dw eens open, tweede reactie: verdiep je eens wat meer in HTML, derde reactie: als je in je design view code tikt met de bedoeling dit code te laten zijn (en dus niet als code te laten weer geven op je pagina zit je fout) je designview is om text te typen, je code view om code te tikken, sim-pel. Als je niet wilt dat je < en > enzo omgezet worden naar > en consorten, type dan in je codeview aangezien dw ervan uitgaat dat alles wat je in je designview typt ook als zodanig moet worden weergegeven en past dus dingen aan zodat die text niet als code geparsed wordt

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49
cut & paste het anders van je designview in je codeview

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Topicstarter
Thanx for the info, en tja... ik kan niet alles precies dezelfde dag weten, mophor.
Maar ik doe m'n best. Het betekent toch hopelijk niet dat ik dan niets meer mag vragen..?
Bedankt in ieder geval.

Verwijderd

tuluk mag je wat vragen, daar is GoT voor, maar wel alleen voor vragen waar je zelf echt niet uitkomt, vaak verschaft een handleiding of google of de GoT search voor het gros van de topics hier al voldoende info om de boel op te lossen. Dat je niet alles in 1 dag kan weten, ok, maar dan kan je morgen ook verder gaan.

Niet om je af te kafferen dus, maar om je een beetje te sturen en aan te sporen zelf wat zoekwerk te doen. Mijn reactie om je wat meer in HTML te verdiepen volgde uit jouw reactie waaruit bleek dat je niet echt lijkt te weten waar bv die META tag voor dient, of die doctype declaratie, een en ander kan je eenns nazoeken op www.w3schools.com en www.w3c.org. besteed effe wat uurtjes aan het bezoeken van deze sites, sla ook de dw handleiding effe door en je zult zelf verbaasd staan van wat je allemaal geleerd hebt ;)
Pagina: 1