Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc stiller maken maar dit wel verstandig (geen alweer topic)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg laast een telefoontje van iemand of ik eens na zijn pc kon kijken.

Dus ik er die avond heen en het bleek nu dat zijn pc een ongelooflijke herie maakt. Je hoort hem dus gewoon door het hele huis.

Ik schroef die kast open en zie dat al 2 hele goedkope koeler iets van 5 euro.

Nu wil ik dus een zown zalman koeler gaan aanschaffen voor die man.

Ik weet dat dit erg stil is en wel wat prijzig maar ja kan gewoon niet anders.

Maar is dat wel verstandig voor een thuis pctje om er zo iets in te zetten want wordt natuurlijk tegen aangestoten en zo. Dat waaiertje weegt ook nog wat.

Voor de rest heb ik er nog 2 case fans bij gedaan 2 zeer stille die iets van 2000 toeren draait dus. Dit scheelt alweer maar de HDD zorgt ook voor trillingen. Nu wou ik deze gaan ophangen in een 5,25 slot waar de cd-rom ook zit.

Dus mijn vraag is dit verstandig voor een huis tuin en keuken pc. Het gaat om een AMD 2000+ gekocht bij dixons. SKY of zo heet dat.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-11 18:09
De performance staat of valt met de airflow in je kast, is die ok dan zal je mooie temps halen met de zalman koelers.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
moet toch kunnen lijkt me?
gewoon tegen die man zeggen dat die voorzichtig met zijn pc moet zijn. :+
trouwens als die dan de stilte hoort zal die wel blij zijn en maakt het hem niet veel meer uit als die voorzichtig moet zijn :)

Tweakers Discord

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

zo niet meteen het duurste nemen, waarschijnlijk zullen 2 gewoon goede fannetjes een hoop helpen, maar met een zalman zal je em gewoon extra stil krijgen, maar ik denk dat het niet echt de zaak is om een silentmod te maken, maar een dragonorb geluid hoeft natuurlijk ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op 29 oktober 2002 @ 21:09:
zo niet meteen het duurste nemen, waarschijnlijk zullen 2 gewoon goede fannetjes een hoop helpen, maar met een zalman zal je em gewoon extra stil krijgen, maar ik denk dat het niet echt de zaak is om een silentmod te maken, maar een dragonorb geluid hoeft natuurlijk ook niet.
Zo iets is het. Echt verschrikkelijk.

Als je oor bij de muur houdt dan hoor je de trillingen die van de pc afkomen die in 10 meter verder opstaat. Echt mega iritant is het. Kep zelf me pc mega stil wordt wel rond de 60 graden maar STIL is die zeker :)

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op 29 oktober 2002 @ 21:09:
Tja goedkopere koeler maken nu eenmaal iets meer herie dan zown mooi zalman.
Pagina: 1