Snelheidsbeperking door router ?*

Pagina: 1
Acties:

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:46

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Ik heb hier een 3Com Officeconnect Wireless Gateway (router/accespoint) staan i.c.m. 11 Mbps Wireless LAN OfficeConnect PC Card in een laptop met Windows XP. (Het is een hele mond vol, maar het is even voor de duidelijkheid).
Het is m'n eerste wireless netwerk setje en ik moet zeggen...vanaf het begin ging het als een speer. Kind kan de was doen.

Probleem is alleen dat de laptop (draadloos) nooit hogere internet overdrachtsnelheden dan 350 Kbyte/s haalt, terwijl de kaart en Windows aangeven dat het signaal uitstekend en de verbinding 11 Mbit is. Ik dacht eerst dat het aan de encryptie lag, maar dat bleek niet zo te zijn. De internetverbinding (T1) is 100% zeker in staat tot hogere snelheden
Kan het zijn dat de router de verbinding "capt" of moet ik de 11Mbit met een korreltje zout nemen/anders opvatten ?

edit:

moest inderdaad 350 Kbyte/s zijn...dank Dog4Life

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:37

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

11Mb zal je niet halen, maar op korte afstand moet je toch zeker 6 a 7 Mbps kunnen halen.

Ik heb een Cisco AP met een lucent kaartje en ik haal die snelheden 'makkelijk'. Heb je al eens een andere laptop geprobeerd?
Gebruik je de native XP drivers of de bijgeleverde 3com drivers?
hoe zijn de snelheden binnen het netwerk (van je laptop naar bijvoorbeeld een server)?

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Ik gebruik de drivers van 3Com en de laptop was voor de komst van het draadloze gebeuren prima in staat de zooi bij te houden [pats-mode] 4 Mb/s dl ging zonder problemen [/pats-mode]
Op het interne netwerk:
7.4 Mb file in 15 seconden
en 11.5 in 25 seconden. Da's dus ongeveer 500 Kb/s...
Kan het wat de internet-verbinding betreft eventueel de firewall van de router zijn ?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
350 Kbit, weet je zeker dat het niet KByte is?

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Waarschijnlijk is dan idd de router een beetje minder prettig, wel vreemd.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Oepsie .. verkeerde kick getrashed |:(
Gratis en voor niets een kick terug 8)7

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:41

Tylen

Neem mij niet te serieus

350KByte/s = 2800Kbits/s = 2,8Mbits/s

En een T1 lijn is maar 1.544 Mbps.

Dus iets klopt er niet in jou verhaal. Jou internet snelheid is hoger dan wat je aangeeft. En toch zit je te klagen. Ik snap het niet.
Tevens is een T1 lijn volgens mij niet eens te verkrijgen in NL.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
wie zegt dat ik in NL zit ?
Maargoed, als je even de precieze feiten wilt weten.
Ik ben een redelijke n00b wat betreft netwerk-kreten, dus ik heb me vergist met die T1. Ik woon in een wijk die direct aangesloten zit op een 100Mbit LAN van de universiteit alhier...wat voor een verbinding er naar het internet ligt zou ik ff niet weten.

Voordat ik de draadloze verbinding had was meer dan 350 Kb/s over het internet geen probleem...
Ik zit niet te klagen over de snelheid van het netwerk, want wat mij betreft is 350 Kb/s prima...het gaat mij er alleen om dat als ik een draadloos netwerk-produkt koop wat 11 Mbit/s zou moet kunnen halen dat ik tenminste in de buurt wil komen van die snelheid. Zoals je gezien hebt haal ik zelf op het interne netwerk die snelheid bij lange na niet. Dus dan heb ik reden tot klagen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:41

Tylen

Neem mij niet te serieus

YellowCube schreef op 31 oktober 2002 @ 13:33:
wie zegt dat ik in NL zit ?
Maargoed, als je even de precieze feiten wilt weten.
Ik ben een redelijke n00b wat betreft netwerk-kreten, dus ik heb me vergist met die T1. Ik woon in een wijk die direct aangesloten zit op een 100Mbit LAN van de universiteit alhier...wat voor een verbinding er naar het internet ligt zou ik ff niet weten.

Voordat ik de draadloze verbinding had was meer dan 350 Kb/s over het internet geen probleem...
Ik zit niet te klagen over de snelheid van het netwerk, want wat mij betreft is 350 Kb/s prima...het gaat mij er alleen om dat als ik een draadloos netwerk-produkt koop wat 11 Mbit/s zou moet kunnen halen dat ik tenminste in de buurt wil komen van die snelheid. Zoals je gezien hebt haal ik zelf op het interne netwerk die snelheid bij lange na niet. Dus dan heb ik reden tot klagen.
Ja in dat geval heb je gelijk. Zijn er niet meer AP daar op de UT? Zodat se de bandbreedte delen met elkaar. Dat je daarom niet volledige bandbreedte haald.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Jeroen_Tielen schreef op 31 oktober 2002 @ 13:11:
350KByte/s = 2800Kbits/s = 2,8Mbits/s

En een T1 lijn is maar 1.544 Mbps.

Dus iets klopt er niet in jou verhaal. Jou internet snelheid is hoger dan wat je aangeeft. En toch zit je te klagen. Ik snap het niet.
Tevens is een T1 lijn volgens mij niet eens te verkrijgen in NL.
ik wou net zeggen, maar ik ben weet te f*cking laat ....

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Jeroen_Tielen schreef op 31 oktober 2002 @ 13:35:
[...]

Ja in dat geval heb je gelijk. Zijn er niet meer AP daar op de UT? Zodat se de bandbreedte delen met elkaar. Dat je daarom niet volledige bandbreedte haald.
Ik denk het niet, dan zou ik neem ik aan moeten zien dat er meer dan 1 (m'n eigen) draadloze netwerk beschikbaar is.
Ik ben bang dat ik het maar gewoon moet accepteren...het is geen wereldramp, maar ik dacht dat er misschien een oplossing voor zou zijn.

Pagina: 1