Toon posts:

Hardware incompatibiliteit W2K/Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee, beetje rare topic misschien, maar ik denk dat dit het meest geschikte forum is om deze vraag te stellen. Het zit zo:

Ik heb een dual boot systeem W2K/Linux. Mijn geluidskaart en 1 van mijn videokaarten doen raar als ik Linux afsluit en W2K boot en vice versa, als ik W2K afsluit en direct daarna Linux opstart. Let wel: het is een harde reboot. In het laatste geval (linux geboot) geeft ie in de X-log aan dat ie de Nvidia niet kon initialiseren. Als ik de machine uitzet en na 5 minuten weer opstart in Linux doet de Nvidia kaart het gewoon.
Omgekeerd heb ik onder W2K dat zowel de geluidskaart (Terratec DMX) als de Nvidia-adapter niet werken, terwijl de device manager geen problemen aangeeft. Als ik weer 5 minuutjes wacht en dan weer opstart doet alles het weer. Ik neem aan dat die 5 minuten zijn voor het ontladen van het geheugen of een andere component op de kaarten zelf die instellingen bevat die Linux en W2K blijkbaar anders hebben gezet.

Mijn vraag is nu of er andere mensen zijn die vergelijkbare problemen hebben en of er iemand is die enig idee heeft wat de instellingen zijn die Linux en W2K blijkbaar anders zetten en waarom ze moeite hebben met het initialiseren van de hardware als de instellingen nog verkeerd staan.