Toon posts:

[site] noobvraag: hoe kan ik dit het beste doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden vroeg een goede kennis aan mij of ik een hem wilde helpen met het bouwen van een site voor hem omdat hij beginnend schilder is en zijn werk op internet wil exposeren en later ook verkopen. Ik sta bekend als "computerkenner" en dat is ook wel waar maar ik had nog nooit een website gemaakt. Het leek me toch wel een uitdaging en ook leuk om te kunnen dus ik zei dat ik het wel wilde proberen. Nou heeft hij me een BMP file gestuurd die hij zelf heeft gemaakt hoe hij de eerste pagina van zijn site wilde hebben. De index is dat dus. Het is een plaatje met een gedeelte van een van zn schilderijen, de naam van zn site erop en een aantal gezichtjes (ook uit een van zn schilderijen) die hij als links wil hebben naar de rest van de site. Ik heb helaas geen idee waar ik hem zou kunnen uploaden (als jpg dan wel) want de enige plek die ik ken (theforumisdown) is down }:O . Nou heb ik met frontpage en dreamweaver wat zitten kloten maar als ik het plaatje als achtergrond instel kan ik van die gezichtjes geen hotspots maken en dus ook geen links. Ik heb de gezichtjes met zo een magic wand tool in photoshop in aparte files gekregen maar als ik die dan importeer krijg ik ze niet op de juiste plaats, want ik had verwacht dat ik die dan netjes naar de gewenste plek kon slepen maar nee dus. Tot slot heb ik het hele geval gewoon als plaatje geimporteerd zodat ik wel hotspots kan maken maar dan krijg ik hem niet in de goede grootte om een of andere reden en dat ziet er niet uit in internet explorer want dan moet je naar beneden/rechts scrollen wil je de hele index.htm kunnen aanschouwen 8)7 . Wie weet hoe ik het simpelst links kan maken van die gezichtjes en toch de hele startpagina in beeld krijg???

Verwijderd

Open ImageReady, en ga slicen, of maak imagemaps. Hoe dat precies moet kun je vast wel uitzoeken door middel van proberen en op F1 drukken :)

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als ik dit zo lees zou ik het aan iemand overlaten die er iets meer kaas van heeft gegeten.
Als schilder moet je toch een professionele website hebben anders maak je als bedrijf/persoon al snel een onprofessionele indruk.

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tommel schreef op 29 oktober 2002 @ 20:50:
Als ik dit zo lees zou ik het aan iemand overlaten die er iets meer kaas van heeft gegeten.
Als schilder moet je toch een professionele website hebben anders maak je als bedrijf/persoon al snel een onprofessionele indruk.
Ja, lekker... Iemand komt hier voor hulp, en dan krijg je zo'n reactie... Met een beetje hulp kan de topicstarter het vast zelf, anders leert 'ie het toch nooit? :/

Hybz: Imagemaps lijkt mij idd het beste systeem voor je, op het net zijn tutorials te vinden. (zal effies zoeken)

Voilà, misschien heb je hier was aan. En anders hebt dit natuurlijk... ;)

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

misschien ook een goed advies, voor de schilder:

een website bouwen is geen schilderij, net zoals de eerste de beste codert niet met olieverf moet kan kwakken en vervolgens jammeren dat zijn for-else-loop een terpentine stack-overflow veroorzaakt.

de 'web'-designer ontwerpt de website, adhv de inhoud, welke plaatjes de klant wil afbeelden, welke teksten erbij komen, welke rubrieksindeling het beste past bij de inhoud en het bereik van de website etc.

het idee dat je in Paint.exe een collage in elkaar kwakt is niet de juiste wijze dit aan te pakken en leidt tot een onwerkbare site.
zeker als dit je eerste site is, is het misschien beter af te stappen vand e collage en het 'slice'-idee, maar eerst een simpelere structuur te bouwen, misschien eerst met wat standaard elementen (navigatie) maar zodat de inhoud iig al goed is.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 23:32

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Tommel schreef op 29 oktober 2002 @ 20:50:
Bennik het wel mee eens .. het kan hem simpelweg klanten kosten als de site er niet "gelikt" uitziet!!

... aan de topicstarter of hij daar al aan gedacht heeft en denkt dat hij die uitdaging aan kan/wil gaan!!

Wat ik er zo van lees, ben je wel wat kennis nodig idd ...

In plain HTML zou je dingen met Imagemaps kunnen doen .. of anders met tabellen en dan de verschillende gezichtjes in de betreffende cellen ... en een link erachter.

Behoorlijk bewerkelijk .. zeker als je 't principe niet kent .. maar zeker wel te leren! :P

Wat is de deadline? ... en hoeveel tijd besteed je eraan denkje? :?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:41

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Schilder als in kunst neem ik aan ?
Zie post Cheatah, en kijk eens op http://html.pagina.nl etc. Op dat soort sites staan wel tutorials voor het bouwen van een site.

Bovenstaand een paar Enters, graag zelf invoegen :Y)

• MMUilwijk
  • Laatst online: 08:58
Tja ik zou toch eerst eens het principe van HTML gaan leren, en daarna pas met Dreamweaver aan de gang...
Idd imagesmaps doen wel de job voor plain HTML, maar dan moet je dat wel kennen....
Ook ik ben het er mee eens dat een site voor een bedrijf er goed en gelikt moet uitzien...

Everytime I suffer I become a better man because of it

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

RM-rf schreef op 29 oktober 2002 @ 21:01:
misschien ook een goed advies, voor de schilder:

een website bouwen is geen schilderij, net zoals de eerste de beste codert niet met olieverf moet kan kwakken en vervolgens jammeren dat zijn for-else-loop een terpentine stack-overflow veroorzaakt.

de 'web'-designer ontwerpt de website, adhv de inhoud, welke plaatjes de klant wil afbeelden, welke teksten erbij komen, welke rubrieksindeling het beste past bij de inhoud en het bereik van de website etc.
Zo maakte ik eerst mijn sites .. maar dan krijg je al snel dat bekende hoekerige rechtlijnige idee!!
het idee dat je in Paint.exe een collage in elkaar kwakt is niet de juiste wijze dit aan te pakken en leidt tot een onwerkbare site.
zeker als dit je eerste site is, is het misschien beter af te stappen vand e collage en het 'slice'-idee, maar eerst een simpelere structuur te bouwen, misschien eerst met wat standaard elementen (navigatie) maar zodat de inhoud iig al goed is.
Dit is wat mij betreft wel tha way to go .. zeker met deze opdrachtgever in je achterhoofd!!! 8)

Of dit voor topicstarter haalbaar is en die hier de tijd/moeite voor wil doen .. en of hij hiervoor het passende budget ontvangt .. is de vraag!!

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Slices maken in Photoshop, knul :) Met de slicetool een aantal leuke vlakjes maken, save for the web als html-pagina en klaar is kees. Photoshop maakt dan zelf de tabellen voor je.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Prammenhanger schreef op 29 oktober 2002 @ 21:08:
Slices maken in Photoshop, knul :) Met de slicetool een aantal leuke vlakjes maken, save for the web als html-pagina en klaar is kees. Photoshop maakt dan zelf de tabellen voor je.
Euhmz .. bijkomend probleem ... deze houden zeker geen rekening met de verschillende resoluties van de bezoekers ofwel ?! :?

Je zal dan waarschijnlijk een image moeten gaan maken van 800x500 pixels
(100 pixels reserveren voor werkbalk IExplorer) .. en die slicen idd

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ing._Buttje schreef op 29 oktober 2002 @ 21:06:

Dit is wat mij betreft wel tha way to go .. zeker met deze opdrachtgever in je achterhoofd!!! 8)

Of dit voor topicstarter haalbaar is en die hier de tijd/moeite voor wil doen .. en of hij hiervoor het passende budget ontvangt .. is de vraag!!
ik ben bang dat een kunstschilder heel veel aandacht heeft voor zijn afbeeldende skills, en vergeet dat er ook zoiets bestaat als communicatieve navigatie-waarde van layout-elementen, call me prejudiced.

mn angst is een volgefrutte *modem-alert* site waar niemand iets te zien krijgt omdat men niet verder komt dan de index (en halverwege komt de kunstschilder langs met een diskette met iets dat hij op internet aangetroffen heeft: animated GIF's :9~ )

die hoekige tabellen sites met logge button-links maken weinig indruk, maar zijn wel een betere leerschool dan direct frutten in paint (of photoshop).

als je werkelijk erg snel professioneel iets wilt opleveren en er wat van leren zou de topicstarter misschien kunnen denken om gewoon wat jatwerk te plegen, kan erg leerzaam zijn, iig ga eens op internet kijken wat je bevalt en of je dat kan nabouwen, desnoods is een standaard downloadable theme site, iets guistuff ook iets voor de beginnende inspiratie

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
thx hiervoor allemaal ik ga zometeen ff aan de slag met dat slices gedoe... nooit gedacht dat ik nog eens F1 zou gebruiken maarja anders leer ik het inderdaad nooit. En nog eventjes een edit: het is niet voor een bedrijf, dat heb ik helemaal niet gezegd, hij weet ook nog niet of hij succesvol gaat worden maar hij heeft net een aantal schilderijen verkocht dus vandaar dat hij het door mij wil laten doen want ik doe het ook gratis

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

ing._Buttje schreef op 29 oktober 2002 @ 21:13:
[...]

Euhmz .. bijkomend probleem ... deze houden zeker geen rekening met de verschillende resoluties van de bezoekers ofwel ?! :?

Je zal dan waarschijnlijk een image moeten gaan maken van 800x500 pixels
(100 pixels reserveren voor werkbalk IExplorer) .. en die slicen idd
Jouw plaatjes houden tegenwoordig rekening met resoluties :? Enneh, als je 800x600 gebruikers hebt, maak je site dan 780px breed, 100 eraf is wat veel :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

RM-rf schreef op 29 oktober 2002 @ 21:13:
[...]

ik ben bang dat een kunstschilder heel veel aandacht heeft voor zijn afbeeldende skills, en vergeet dat er ook zoiets bestaat als communicatieve navigatie-waarde van layout-elementen, call me prejudiced.

mn angst is een volgefrutte *modem-alert* site waar niemand iets te zien krijgt omdat men niet verder komt dan de index (en halverwege komt de kunstschilder langs met een diskette met iets dat hij op internet aangetroffen heeft: animated GIF's :9~ )
meëens :)
die hoekige tabellen sites met logge button-links maken weinig indruk, maar zijn wel een betere leerschool dan direct frutten in paint (of photoshop).
meëens, maar ik vrees dat de opdrachtgever daar geen genoegen mee neemt!!
als je werkelijk erg snel professioneel iets wilt opleveren en er wat van leren zou de topicstarter misschien kunnen denken om gewoon wat jatwerk te plegen, kan erg leerzaam zijn, iig ga eens op internet kijken wat je bevalt en of je dat kan nabouwen, desnoods is een standaard downloadable theme site, iets guistuff ook iets voor de beginnende inspiratie
Het betere jatwerk vergt heel wat inzicht in de code ... en opmaak .. en dáárvoor moet je eerst eens een site gemaakt hebben en de principes kennen .. imho voor topicstarter niet echt handig .. wel voor sommige kleine dingetjes, maar niet een complete site! :|

Het zal je op dit moment nog niet duidelijk zijn, maar de kans bestaat zeer zeker dat de opdrachtgever een site wil die inderdaad uiterst modem-onvriendelijk is, zeer slecht realiseerbaar ... en worst of all in slechte navigatie-resulteerd !! |:(

't Is niet onbelangrijk om er eens bij de opdrachtgever op te gaan hameren dat er zoiets is als modemgebruikers e.d. en hem eens een lesje navigatie_op_websites te geven :+

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Prammenhanger schreef op 29 oktober 2002 @ 21:16:
[...]

Jouw plaatjes houden tegenwoordig rekening met resoluties :?
Nej, het was gewoon een vraag ... het kon zijn dat Photoshop er een zootje Javascript omheen gooit die resoluties uitleest en plaatjes re-sized. :?

'k Zou zelf de table=100% doen en de inhoud centreren ... maar plaatje=100% is uit den boze, want dan krijg je allemaal lelijke resize-artifacts!! Plaatjes moeten op ware grootte worden afgebeeld ... 1:1
Enneh, als je 800x600 gebruikers hebt, maak je site dan 780px breed, 100 eraf is wat veel :)
Euhmz .. 800 is de breedte, dus die kan gewoon 800 blijven, maar 600 is de hoogte en daar gaan nog de werkbalken van IExplorer af, dus me dunkt dat er wél degelijk nog 100 vanaf moet ;)

Verwijderd

Prammenhanger schreef op 29 oktober 2002 @ 21:16:
[...]

Jouw plaatjes houden tegenwoordig rekening met resoluties :? Enneh, als je 800x600 gebruikers hebt, maak je site dan 780px breed, 100 eraf is wat veel :)
Die 100 gaat eraf bij de hoogte :P

Verwijderd

Topicstarter
en die ingewikkelde dingen waar jullie het nu over hebben snap ik toch nix van dus open daarvoor lekker een ander topic aub

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 21:27:
[...]

Die 100 gaat eraf bij de hoogte :P
dankje! :Y)
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 21:28:
en die ingewikkelde dingen waar jullie het nu over hebben snap ik toch nix van dus open daarvoor lekker een ander topic aub
heej grapjas, dit heeft betrekking op jouw idee .. jouw opdracht. :+

Beetje lullig als je daar over 2 maanden tegenaan loopt .. of erger nog, zodra de site een paar maanden in de lucht is en je:

1. geen hits krijgt (trouwens ook een topic waard)
2. klachten krijgt over layout en navigatie

Je hebt nu de kans een goed begin te maken ... en met slices ben je al een heel eind op weg!! :Y)

edit:
misschien snap je het nu nog niet, maar zie het dan als een naslagwerk voor laten we zeggen over 3 weken :P

Verwijderd

Topicstarter
mkay als naslagwerk dan thx allemaal

• mpegernie
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

RM-rf schreef op 29 oktober 2002 @ 21:13:
Ik denk dat je groot gelijk hebt. :) Maar het is gewoon ook vaak zo: daar zijn kunstenaars niet voor. Een kunstenaar doet zijn ding, jij moet het jouwe doen. Hij is creatief en hangt de designer uit, jij vertaalt en realiseert het.
ik denk dat het best te doen is om te navigeren vanuit 1 plaatje. Ook hierbij moet je bedenken dat de dit vanuit het standpunt van de kunstenaar is. Gebruik gewoon een imagemap.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.makeshift.ca, een site die echt vanuit het perspectief van een kunstenaar is gemaakt en daardoor ook de bijbehorende uitstraling krijgt.

En over die animated gifs, met een beetje kennis kun je hem dat misschien afraden, desnoods speel je een beetje met termen als "esthetisch verantwoord" ... })
just joking ;)

Dat is leuk en leerzaam voor de topic starter, indeed, maar ik betwijfel of dit echt iets is voor de opdracht gever.

Ik moet zeggen, het lijkt mij een hele leuke opdracht en een uitdaging om zijn ideeën te vertalen in een site. Het idee dat hij een "schilderij" aanlevert als frontpage... super!
Maar dat komt ook doordat ik daar nu de opleiding (Mediatechnologie @ HvU) voor volg :)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Precies .. lijkt mij ook een leuke uitdaging :Y)

[off-topic]
Die site die je trouwes net voorstelde (red: http://www.makeshift.ca/) .. MAN wat een vaag ding is dat .. beetje mislukte navigatie imho .. te onduidelijk en dús zijn doel voorbij gestreeft!! Het contrast tussen de kleuren is te laag en op 1280x1024 zijn de letters te klein ... dus in zijn geheel té vermoeiend om een langssurfende-surfer zijn aandacht te trekken!! ;(
[/off-topic]

Misschien wel een goed voorbeeld voor topicstarter en tegelijkertijd een soort waarschuwing ;)

• mpegernie
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

ing._Buttje schreef op 29 oktober 2002 @ 23:12:
Precies .. lijkt mij ook een leuke uitdaging :Y)

[off-topic]
Die site die je trouwes net voorstelde (red: http://www.makeshift.ca/) .. MAN wat een vaag ding is dat .. beetje mislukte navigatie imho .. te onduidelijk en dús zijn doel voorbij gestreeft!! Het contrast tussen de kleuren is te laag en op 1280x1024 zijn de letters te klein ... dus in zijn geheel té vermoeiend om een langssurfende-surfer zijn aandacht te trekken!! ;(
[/off-topic]

Misschien wel een goed voorbeeld voor JSS en tegelijkertijd een soort waarschuwing ;)
tja, niet echt helemaal verantwoord misschien, onduidelijk en het front is lelijk op hogere resoluties. Maar makeshift kan mij altijd wel boeien. hij maakt wel leuke dingen en zijn sites hebben altijd wel een redelijk hoog "vaagheid"gehalte. k weet ook niet psies wat z'n doelgroep is. ;)

En deze is redelijk simpel tis 1 grote imagemap als je naar de source kijkt.

PS: ik hoop dat dit niet teveel off-topic is. Zelf denk ik dat deze site een nuttig voorbeeld kan zijn. dus suc6 ermee.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
Oke ben aan de slag gegaan met de help functie erbij, alleen ik kom er nog niet helemaal uit.
Klopt het nou dat je al een image map hebt als je een plaatje importeert, er hotspots in maakt en dan een unieke naam geeft in dat map name field??? Dat is namelijk allemaal prima te doen. Alleen houd ik het probleem dat de site in internet explorer niet meteen geheel te zien is en dus op de index moet ik al scrollen. Welke grootte moet ik dat plaatje maken om hem goed te kunnen zien in IE? Of is dat altijd weer anders? Had gehoopt dat zoiets automatisch gedaan kon worden zodat de site word aangepast aan de resolutie die een bezoeker heeft...

Dit is trouwens wat het moet worden...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/purplepage.jpg

enne ik zeg niet dat dit mijn smaak is maar zo wil hij het nou eenmaal hebben, in de toekomst als ik wat beter wordt met sites zal ik steeds meer gaan toevoegen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 17:37:
Oke ben aan de slag gegaan met de help functie erbij, alleen ik kom er nog niet helemaal uit.
Klopt het nou dat je al een image map hebt als je een plaatje importeert, er hotspots in maakt en dan een unieke naam geeft in dat map name field??? Dat is namelijk allemaal prima te doen. Alleen houd ik het probleem dat de site in internet explorer niet meteen geheel te zien is en dus op de index moet ik al scrollen. Welke grootte moet ik dat plaatje maken om hem goed te kunnen zien in IE? Of is dat altijd weer anders? Had gehoopt dat zoiets automatisch gedaan kon worden zodat de site word aangepast aan de resolutie die een bezoeker heeft...

Dit is trouwens wat het moet worden...

[afbeelding]

enne ik zeg niet dat dit mijn smaak is maar zo wil hij het nou eenmaal hebben, in de toekomst als ik wat beter wordt met sites zal ik steeds meer gaan toevoegen
Ik wil niet zeiken ofzo hoor, (maar kdoe t toch >:) ) maar je hebt nu 1 plaatje en helemaal geen verdere content toch???

Het is al gezegd, maar een site is niet een schilderij.
Je zegt dus zo wil hij het hebben, maar zo wil hij WAT hebben? zn welkomspagina, zn usericon ? Een site betaat niet uit 1 leuk plaatje met verder helemaal geen inhoud. Ik bedoel, je moet toch echt meer inhoud erbij gooien, waar is zn atelier, waar heeft hij geexposeerd, een online galerijtje met zijn werk....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus helemaal aan het begin gezegd dat dit de INDEX.HTM is. Ik had gedacht dat dat wel begrepen zou worden. Dit is dus alleen de voorpagina, de eerste die je ziet met die smiles als links naar de rest van de site. Die links gaan natuurlijk verwijzen naar schilderijen, info over hem, waar hij exposeert en dergelijke, maar mijn vraag gaat voorlopig over dit gedeelte. Hij is zelf nog bezig met het maken van digitale foto's van zn schilderijen en verder aan het verzinnen wat hij erop wil hebben, maar om jullie gerust te stellen, ik zal hem zeggen dat misschien een vervolg van de pagina wat fijner is met wat overzichtelijke frames :X

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

... ik weet niet, maar volgens mij mist hier een basiskennis HTML. En daarnaast een basiskennis website looks << grafisch design.
Misschien is het praktisch wat andere website waar geexposeerd wordt te gaan bezoeken, daarna http://html.op-het.net te gaan lezen, een beetje wat leren en niet met dit ontwerp door te gaan. NOFI btw..

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

nou ik vind het wel vrolijk en simpel, effe die links maken, daar heb je al info zat voor,
en stampen maar!
en onthoudt golden rule nr 1: K.I.S.S

edit:
K.I.S.S=Keep It Stupid & Simple

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Keep It Simple, Stupid!

Verwijderd

edit:
ja maar das ook de golden rule van zkywalker he!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

LoL, sorry maar dit topic zit echt way vol met sarcasme. Die schilder snapt IMHO geen donder van het principe van een site, maar ik vind het moedig van je dat je hier aan begint! (wie kent de topics "hoe kan ik 1337 ass hacker worden, en how to become a dj :P")

Verwijderd

Topicstarter
Zow... na de waardevolle kritiek die ik heb gekregen hier een tijdje geleden, wist ik niet hoe verder te gaan. Ben weer helemaal opnieuw begonnen en heb dit keer alles net jes in frames gekregen (randen zie je niet) en dit allemaal in 1024x768:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/goed.JPG

Nu kom ik toch weer op een punt wat ik niet helemaal snap. Zolang ik deze resolutie behoud ziet het er allemaal prachtig uit, maar in een grotere resolutie ziet het er niet uit (1280x1024):

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/fout_1.JPG

(800x600):

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/fout_2.JPG

Moet ik nu voor iedere resolutie een aparte site gaan maken en dan aan het begin vragen in welke resolutie de bezoeker de site wil hebben??? Ik zie dit wel eens op internet maar een site als tweakers.net kan je in welke resolutie dan ook bekijken, hij blijft in verhouding en gewoon netjes zoals hij hoort te zijn. Wat is een simpele manier om dit te doen? Al moet ik weer overnieuw beginnen, ik leer er wel van dus geef maar wat opties

Nogmaals voor de flamers, het is NIET mijn site, ik doe dit voor een kennis die het graag zo wil hebben dus geen geflame over het uiterlijk en idd een titel mist nog maar daar gaat het nu niet om.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 17:03 ]

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

de background op fixed zetten... en no repeat...

kijk zo....

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>background-repeat: no-repeat</TITLE>
BODY { background: #FFFF99 url("bground/html/white.gif");
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: fixed;
background-position: center;
}
</HEAD>
<BODY>
</BODY>
</HTML>

uiteraard moet dit in de juiste frame komen..... ;)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Verwijderd

Topicstarter
thx ik moet helaas werken vanavond dus heb nu geen tijd om het uit te proberen, vanavond ga ik wel aan de slag

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Gaat dit topic nog langer door???? Wordt dit een masterclass devven voor noobs of zo. Ik snap dat het voor de topicstarter erg fijn is om aan het handje meegenomen te worden door de wondere wereld der html, alleen hebben we in een lang verleden afgesproken dat we in W&G toch iets meer niveau willen hebben.

Ontwerpen doe je voor een publiek dat nog steeds voor het overgrote deel op 800x600 surft en gebruik maakt van diverse eigenaardige browsers. Centreer die plaat dus op 720x560 of zoiets en ga verder met pagina twee: veel succes verder.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/schildersite.jpg

Misschien helpt dit je een stukje verder; hiermee kun je dus hetzelfde doen als met de css code die ReCreator post, maar dan adhv frames (afbakening).
De groene lijnen stellen frames voor, bemating staat er in blauw bij. Als ik paars zeg bedoel ik gewoon de kleur paars, niet opvullen met plaatjes :P
Je kunt in beide frames linksboven een tabel zetten, die de maten van het frame geven, geen borders, en dan in vakjes gaan verdelen (moet met DW prima kunnen).

Ik weet dat je echt niet zo van de ene op de andere dag een website in elkaar kunt draaien, en ik weet ook dat dit nou niet echt een website zal gaan worden waarvan je zegt; woah, how did he do that! maar maak er een leuk visitekaartje voor die schilder van, en denk er ook aan dat hij zal willen zien dat je het bij gaat houden...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1