[pro] koperpasta

Pagina: 1
Acties:

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 21:28
Ik hoop dat deze topic hier thuis hoort, want ik ben met deze topic al bij processoren, moederborde, enz. weg gesloten

Ik heb op mijn werk een pot met koperpasta gevonden

mijn vraag is nu kan ik deze voor mijn processor gebruiken? (ik heb een koper en een aluminium koeler)

zoja: maakt het veel verschil in warmte en als ik deze pasta gebruik ontstaat er dan kortsluiting?

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Verwijderd

zal best werken, maar prut met zilver (AS III) werkt toch beter. Als je maar zorgt dat het geen contact maakt met iets anders als je core kan er geen kortsluiting komen.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
2de keer dat jet post

• dvdgrs
  • Laatst online: 28-01 20:08
lees de sluit mssg van je vorige topiek es :)

• Maarten
  • Niet online
Bong-One schreef op 29 oktober 2002 @ 20:57:
lees de sluit mssg van je vorige topiek es :)
lijkt me toch een best makkelijk te begrijpen woord :+

Verwijderd

ik zou geen koperpasta op je alu koeler smeren.
Meestal wordt koper'vet' gebruikt bij auto's en motoren om delen smerend en corrosie vrij te houden die erg heet worden zoals bij remblokken (niet de bougie want de cilinderkop is alu)

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 21:59:
ik zou geen koperpasta op je alu koeler smeren.
Meestal wordt koper'vet' gebruikt bij auto's en motoren om delen smerend en corrosie vrij te houden die erg heet worden zoals bij remblokken (niet de bougie want de cilinderkop is alu)
Inderdaad, het is een vet met koper toegevoegd. Ideaal om een bout mee in te smeren die je later ook weer los wil krijgen. In onze werkplaats smeren ze nogal wat van dat spul.

Maar idd totaal ongeschikt als koelpasta.

One of the animals has left its cage today.

Pagina: 1