Toon posts:

Pine TNT2 M64/32 MB PCI

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met mijn Pine TNT2 M64/32 MB PCI videokaart te overclocken zodat ik spellen zoals gta 3 wat soepeler kan spelen maar mijn vraag is tot hoe ver kan ik deze overclocken zodat ik hem nie hoef weg te pleuren
De Klokfrequentie kern staat nu op 130 Mhz (eerst 125)
En de Klokfrequentie geheugen staat nu op 150 Mhz (eerst 145)

Verwijderd

beetje tweaker gaat verder tot hij het begeeft :)
ik zou in ieder geval ff kijken of hij niet te warm is

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:25
ik zou zeggen: Probeer gewoon. In kleine stapjes van een paar Mhz. Als je artefacts en andere bijwerken gaat zien moet je een stapje terug. Zolang je het in kleine stapjes doet kan er niets gebeuren. Oh ja, goede koeling zorgt ervoor dat ie verder geclocked kan worden.

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet van plan om er extra koeling bij te doen maaruh als ik in stapjes van 5 mhz doe en als er dan rare dingen gebeuren kan ik hem dan weer gewoon terug zetten zodat ie niet ontploft ?

Verwijderd

ontploffen zal hij in iedergeval nooit doen
stuk gaan ook niet als je het in stapjes van 5 of 10 doet.
als je strepen of zo door het beeld ziet moet je het weer terug zetten

Verwijderd

Topicstarter
oh ok maak trouwes nie zoveel uit als ie kapot gaat heb nog 21 maanden garantie :P

Verwijderd

ik heb nog een oude tnt 2 ultra 32 mb
dat kaartje is sneller dan de g2 mx

Verwijderd

Ik heb een tnt2 32 mb agp met passieve koeling en overclocken gaat voor geen meter met die kaartjes ik had de core op 150 gezet en geheugen op 175 ra ra wat gebeurd er met 3d mark rare streepjes op de beeld iets terug met de geheugen dus 140/160 haalde ik 1100 punten met 3dmark2001 se met een P4 2,5 Ghz.En op 640x480 schokte hij nog met GTA 3 dus met deze kaartjes valt geen zware 3d game mee te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
hij staat nu op 155/165 en alles is nog goed ga nu hoger proberen

Verwijderd

Topicstarter
ik kom hooguit tot
Klokfrequentie kern : 156 Mhz
Klokfrequentie Geheugen : 177 Mhz
En standaard was :
Klokfrequentie kern : 125 Mhz
Klokfrequentie Geheugen : 145 Mhz

dus een verbetering van 31/32 Mhz
dus toch 38,75 % / 46,4 % ik had niet verwacht dat je er zoveel uit kon komen allemaal bedankt voor jullie hulp !

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Wat ik weet is dat de geheugensnelheid belangrijker is dan de core om over te klokken. Met mijn kaartje merkte ik bijna geen verschil in snelheid bij het overklokken van de core, wel van het geheugen. Omdat ik toch niet game heb ik m nu geloof ik zelfs lager staan dan standaard :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ok.. Ik ken voor de rest de kaartjes niet maar je zou kunnen voelen hoe warm het wordt.. Daar is ook weer een regeltje voor ofzo.. Je moet je vinger er 15 sec tegenaan kunnen houden zonder dat je je vingers verbrandt dan is hij in ieder geval niet te warm (zoiets was het in ieder geval correct me if i'm wrong...)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
als ie aan staat mag je je vinger er toch nie tege aan houde kan je toch kortsluiting krijgen ?

Verwijderd

V&B FAQ vraag. Bekijk de V&B FAQ eerst maar eens.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.