Toon posts:

[DVD] DMA problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op IDE:
0 - hd en dvd-speler
1 - brander

nu krijg ik et niet voor elkaar om DMA in te schakelen voor mn dvd speler:( ik heb die instelling gewoon gezet op 'DMA, indien beschikbaar' en daaronder staat bij Huidige overdrachts modus 'multi-word DMA mode 2'.
bij mn hd staat daar 'Ultra DMA 5'. ik heb bij mn dvd progje (asus dvd) een diag. programaatje waarmee ik kan zien of dma ingeschakeld is of niet, en daar staat wel een vinkje voor mn brander, maar niet bij mn dvd-speler. nu heb ik zelfs in de device manager die brander gedisabled, maar dat hielp ook niet.

iemand enig id wat ik hieraan kan doen, het heeft altijd gewerkt...

(ik draai w-xp zonder sp1)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dus Windows zegt dat DMA aan staat ('multi-word DMA mode 2') en Asus progseltje zegt van niet? Aan welke hecht je meer waarde :?

Probeer anders (een deel van) de inhoud van een DVD te kopiëren naar de HDD. Als de CPU gebruik de 100% nadert, dan is er sprake van een uitgeschakeld DMA :)

Verwijderd

Topicstarter
dat dma uitstaat zag ik het eerst gewoon omdat dvds niet soepel liepen..

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wát versta je onder het niet soepel lopen :? Wees alsjeblieft wat uitgebreider in de probleemstelling, zie ook de FAQ Forumgedrag

Ken je overigens de VIA 686B southbridge PCI latency bug?

Verwijderd

Misschien helpt de VIA IDE Busmaster driver, te downloaden bij ViaArena.com

BalusC, die PCI Latency bug heeft weinig met dit probleem te maken......

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
En als je je dvd eens op een apparte IDE device zet

Twitter | Linkedin

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 00:25:
BalusC, die PCI Latency bug heeft weinig met dit probleem te maken......
Dat klopt, maar hij gaf in het begin aan dat DMA in apparaatbeheer aanstond (ik zou 3rd party software niet meer vertrouwen dan Windows) en deze kreet
dat dma uitstaat zag ik het eerst gewoon omdat dvds niet soepel liepen..
slaat werkelijk nergens op. De conclusie dat DMA uitstaat trek je pas als je merkt dat de CPU gebruik hoog oploopt en niet dat DVD's niet soepel lopen.. Maar het niet soepel lopen van DVD's kan ook liggen aan de PCI Latency bug, zeker als het films betreffen (tegelijk geluid + IDE kanaal activiteit).
Pagina: 1