Hallo, nu wil ik, zodra ik een digitale fotocamera heb, een site gaan maken, maar ik zit te twijfelen tussen php (omdat ik dat graag wil leren) en flash. Zit er wel toekomst in flash ? Want als ik wat goede sites bekijk, ze zijn allemaal in html/php. Wie weet wat voordelen en nadelen van flash. BvD
Omdat je het over een digitale camera hebt, denk ik dat je van plan bent foto's op je site te gaan zetten? Je moet je eerder afvragen wat je met je site van plan bent ipv afvragen of flash wel toekomst hebt.
Flash is mooier. Maar veel moeilijker om heel veel in aan te passen.
Php is dynamisch flash niet
Php is dynamisch flash niet
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Flash
nadeel:
- browsen wordt irritant
- rotwerkje als je kleine dingen moet aanpassen
- proc. power vretertje (mits slecht in elkaar gezet)
voordeel:
+ mooi
+ interactie met end-user
XHTML / PHP
Nadeel:
- grafisch beperkt (indien afbeeldingen gebruikt worden niet natuurlijk
)
- HTML pietsie gedateerd
Voordeel:
- Snel
- weinig data transfer nodig om site te laden
- meer mogelijkheden tov flash
- php is leuk (maar dat is heel persoonlijk natuurlijk
)
nadeel:
- browsen wordt irritant
- rotwerkje als je kleine dingen moet aanpassen
- proc. power vretertje (mits slecht in elkaar gezet)
voordeel:
+ mooi
+ interactie met end-user
XHTML / PHP
Nadeel:
- grafisch beperkt (indien afbeeldingen gebruikt worden niet natuurlijk
- HTML pietsie gedateerd
Voordeel:
- Snel
- weinig data transfer nodig om site te laden
- meer mogelijkheden tov flash
- php is leuk (maar dat is heel persoonlijk natuurlijk
Verwijderd
Flash gaat zeker niet dood, flash en php zijn goed te combineren,
en dat omdat je php gebruikt om je news, guetsbook dingen, enz. uit je database te halen,
en zo in je layout te plakken.
Flash kun je bijvoorbeeld mooi gebruiken voor navigatie.
het is wel een idee, om eerst html goed te leren, daarna php.
en dat omdat je php gebruikt om je news, guetsbook dingen, enz. uit je database te halen,
Verwijderd
Flash kan best dynamisch gemaakt worden, maar dat is iets moeilijker. Met HTML heb je ook wat meer keuze uit tools. Maar met flash heb je wat minder last van cross-browser gezeik...
Verwijderd
/me ruikt een slotje
Flash en HTML zijn niet met elkaar te vergelijken. Als je PHP daar ook nog bij betrekt, wordt het helemaal spannend.....
Flash en HTML zijn niet met elkaar te vergelijken. Als je PHP daar ook nog bij betrekt, wordt het helemaal spannend.....
Ja, het gaat idd om een site met foto's. En het moet natuurlijk dynamisch zijn, omdat er geregeld wijzigingen zullen zijn. Ook moet het interactief worden, mensen moet kunnen inloggen en verhaaltjes bij de foto's kunnen zetten zodat iedereen de leuke verhalen erbij kan lezen.
Verwijderd
Begin dan maar eens met php, en html.
met photosoep en html kun je mooie layouts maken, en is voor de beginner goed te doen.
later kun je altijd nog flash gaan leren
met photosoep en html kun je mooie layouts maken, en is voor de beginner goed te doen.
De navigatie met flash en de rest met php/html, lijkt me goed idee!Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 19:53:
Flash gaat zeker niet dood, flash en php zijn goed te combineren,
Verwijderd
als ik het laatste lees zou ik persoonlijk gaan voor xhtml / php....
mar dat is natuurlijk heel persoonlijk........
mar dat is natuurlijk heel persoonlijk........
Ik ken HTML. Flash ken i keen beetje, heb de tutorials gedaanVerwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 19:59:
Begin dan maar eens met php, en html.
Verwijderd
dubbelpostje 
dat had je er wel bij kunnen vertellen dan
begin dan maar snel aan php er gaat een wereld voor je open.
dat had je er wel bij kunnen vertellen dan
begin dan maar snel aan php er gaat een wereld voor je open.
*zucht*
* RM-rf voorspelt een gouden toekomst voor gebrek aan kennis en vooroordelen.
het doorzoeken van bronnen, napluiswerk, documentatie heeft het echter wel degelijk gehad.
ga gewoon wat zoekwerk doen en kijk naar het verschil tussen een vector-georienteerd format en een text-based data-markup taal met layout mogelijkheden via CSS.
als je daarmee klaar bent kun je eens rustig gaan kijken wat serverside scripts voor toepassingsmogelijkheden (in beiden) bieden.
* RM-rf voorspelt een gouden toekomst voor gebrek aan kennis en vooroordelen.
het doorzoeken van bronnen, napluiswerk, documentatie heeft het echter wel degelijk gehad.
ga gewoon wat zoekwerk doen en kijk naar het verschil tussen een vector-georienteerd format en een text-based data-markup taal met layout mogelijkheden via CSS.
als je daarmee klaar bent kun je eens rustig gaan kijken wat serverside scripts voor toepassingsmogelijkheden (in beiden) bieden.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Een nadeel van Flash is dat je een plugin nodig hebt, en nog een nadeel is dat je maar weinig voorbeelden kunt vinden van nuttige toepassingen van Flash. Maar deze vergelijking slaat volgens mij echt helemaal nergens op. Flash is client-side, PHP server-side, en die dingen hebben gewoon weinig met elkaar te maken.
Flash/PHP kan ook, HTML/Flash/PHP kan ook. Het zijn 3 compleet verschillende dingen, die kun je gewoon niet vergelijken. Ik denk niet dat dit een goede basis is voor een discussie.
Flash/PHP kan ook, HTML/Flash/PHP kan ook. Het zijn 3 compleet verschillende dingen, die kun je gewoon niet vergelijken. Ik denk niet dat dit een goede basis is voor een discussie.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()