[Proc] P166 op grond gevallen

Pagina: 1
Acties:

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
en nu zit er een breuklijn in en scherfjes eraf. Kan ik proberen hem er weer in te doen en op te starten of gaan dan alle stoppen door (daar ik in een avondwinkel zit... niet handig)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De stoppen zullen heus niet doorslaan :+

Maar er is wel een heel kleine kans dat je mobo het niet overleeft (evt kortsluitingen).

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

ja, dat kan

Specs

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:40
In het ergste geval fikt de ingebouwde zekering van je voeding eruit.

https://github.com/atoomnetmarc/

• Azecos
  • Laatst online: 27-03-2024

Azecos

Can't help it..

Knap, ik heb er laatst 1 proberen stuk te krijgen, maar daar was meer voor nodig dan vallen. Met een klauwhamer lukte het wel btw :P

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
alleen de processor, niet eens een koelblok (wel op een gladde tegelvloer...) Lekker handig, nu nog aan mijn baas vertellen haha

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even langs het recyclage centrum langspringen? Kringloopwinkel?
Oud prul 100/133 inproppen en tunen naar 166? Of P1 180/200/233 weer underclocken naar 166 i.m....

Of nieuwe 1.13Gighz Celeron kopen, zal je baas volgens mij niet zo kwaad over zijn dan ;)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Loop ff langs de gemeentewerf ofzo, kan je vast zo een 'nieuwe' proc uit halen.

Verwijderd

Anders laat je je palm het werk van die P166 doen. Alleen zorgen dattie in je tokenringnetwerk past ;)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Heb je ook pics :?

Heb ook wel eens een cpu (was een 486) laten vallen maar er gebeurde niets.

Zit de scheur boven of onder, dus bij de pinnetjes, of aan de bovenkant waar Intel pentium staat :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Het antwoord is al gegeven: misschien werkt ie en anders kan je mobo kapot maken in ergste geval :) maar als je nog langer met die PC wil werken zou ik in dit geval een andere CPU halen en geen risico nemen

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Die keramische dingen zijn echt niet kapot te krijgen man. Maar als je nog een proc moet hebben, ik heb hier nog een stuk of 20 socket 7 proc's liggen. Van P133 tot P233 MMX

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
wilde het eerst oplossen en dan tegen mijn baas zeggen, zitten we nog wat na te drinken met paar collega's bij mijn baas thuis. Collega X: " Hey jasper heb je al verteld van die gevallen processor.." Dus.. Maar niks aan het handje. Wel netjes als ik hem fix natuurlijk. Zal morgen hem weer in het mobo douwen en even wat pics maken ;-)

• nadd
  • Laatst online: 18-08 16:22
Het is met RAM hetzelfde als met geld; Je kan nooit teveel hebben!

Leuke sig Jazzper waarom heb je dan maar 256 MB ;)

Ik heb waarschijnlijk nog wel eentje voor je liggen thuis zal vanavond even kijken.

[ Voor 0% gewijzigd door nadd op 30-10-2002 16:53 . Reden: smiley vergeten ]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
jajaja omdat ik geen geld heb

Verwijderd

Dan moet je niet zoveel brokken maken op je werk ;)

Zorg iig dat je firewire hebt voor tijdens de l@nparty, kunnen we iig een beetje snelheid halen op 't netwerk!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Ik heb een P75 (of was het nou een P133? Keramisch in ieder geval) van een halve meter op het tapijt laten donderen, niks aan de hand. Heb ook een P133 van een cm of 20 op hout laten vallen... Pinnetje krom, terugbuigen, niks aan de hand :P. Ik had ook eens een P133 gekregen die blijkbaar zwaar mishandeld was en waarvan zowat de helft van de pinnetjes krom waren... Terugbuigen... Niks aan de hand :P

Je krijgt die dingen haast niet stuk :o

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
leukie hobbie :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

W3ird_N3rd schreef op 30 oktober 2002 @ 17:57:
Ik heb een P75 (of was het nou een P133? Keramisch in ieder geval) van een halve meter op het tapijt laten donderen, niks aan de hand. Heb ook een P133 van een cm of 20 op hout laten vallen... Pinnetje krom, terugbuigen, niks aan de hand :P. Ik had ook eens een P133 gekregen die blijkbaar zwaar mishandeld was en waarvan zowat de helft van de pinnetjes krom waren... Terugbuigen... Niks aan de hand :P

Je krijgt die dingen haast niet stuk :o
Idd, laatst zo een P166MMX uit een grabbelton gehaald voor EUR 0.50, pinnetjes hetrsteld en draaien (tot 225MHz stabiel >:) )

Oslik blyat! Oslik!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

dion_b schreef op 30 oktober 2002 @ 18:22:
[...]

Idd, laatst zo een P166MMX uit een grabbelton gehaald voor EUR 0.50, pinnetjes hetrsteld en draaien (tot 225MHz stabiel >:) )
Uit de grabbelton, hmm, was de proc dan behalve de pinnetjes niet verder fysiek beschadigd? Toch wel lekker :9

offtopic:
Waar staat die grabbelton?

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

met die dingen kan je gooien man (net als met gewone tb's en durons en xp's heb in pc zaak gewerkt en daar pleurde ze zovaak vanuit socket zo onderin de kast.... Verder heb ik hier een p200 liggen die heb half jaar ergens geslingerd en die staat nu al weer 5 weken 24/7 aan :D

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

NeverSeen schreef op 30 oktober 2002 @ 19:35:
met die dingen kan je gooien man (net als met gewone tb's en durons en xp's heb in pc zaak gewerkt en daar pleurde ze zovaak vanuit socket zo onderin de kast.... Verder heb ik hier een p200 liggen die heb half jaar ergens geslingerd en die staat nu al weer 5 weken 24/7 aan :D
Eeuhm, die AMD cpu's die je opnoemt zijn juist aardig kwetsbaar :).

En ik vraag me af hoe ze uit de socket onderin de kast kunnen donderen, die dingen zitten toch vast in de socket met een cooler erop ;)

Verwijderd

Ik werk hier in een winkel en daar hebben een paar Pentium 3 800MHz processoren een weekje in het toilet gelegen, nu zit er iemand vrolijk en gelukkig mee te internetten. Die dingen kunnen echt overal tegen....

PS. Eentje was nog bruin toen die eruit gehaald werd ... ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

W3ird_N3rd schreef op 30 oktober 2002 @ 19:31:
[...]

Uit de grabbelton, hmm, was de proc dan behalve de pinnetjes niet verder fysiek beschadigd? Toch wel lekker :9
De toestand van de pinnetjes was wel drastisch, verder een paar krassen op het ceramiek, maar een grote, met zeer stevige lijm opgeplakte passieve koeler heeft het voor ergere schade behoed.
offtopic:
Waar staat die grabbelton?
Nijmegen, bij 'Het Goed'- maar je moet geluk hebben, die chips (ik vond er ook een P200 non-MMX bij, ook 100% in orde) hebben er minder dan 3 uur gelegen heb ik vernomen en toen ik ze al in m'n handen had was de volgende al aan het zoeken (P100 voor EUR 5 was het beste wat er nog lag :+ )

Oslik blyat! Oslik!

• nadd
  • Laatst online: 18-08 16:22
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 17:49:
Dan moet je niet zoveel brokken maken op je werk ;)

Zorg iig dat je firewire hebt voor tijdens de l@nparty, kunnen we iig een beetje snelheid halen op 't netwerk!
Firewire is voor mietjes we hebben toch gewoon een Gigabit-switch :)

(haha alsof mn harde schijf dat trekt)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
nou dan heb ik wel een zeeer zwakke proc als ik dat allemaal hoor, een val van 1 meter op de stenen vloer was einde oefening voor het kreng

Pagina: 1