Bestanden van laptop naar pc overzetten?!?

Pagina: 1
Acties:

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik zit met een probleem; ik heb een aantal redelijk omvangrijke bestanden die van de zakelijke laptop naar mijn pc thuis moeten worden overgezet.

Op de laptap staat win2000, thuis winME.

Opties:
Infrarood: probleem de laptop herkent wel de pc maar de pc niet de laptop. Op de laptop zit fast ir, op m'n thuis pc (denk ik) niet.

Via sony memorystick: probleem: beperkte opslag maar moet te doen zijn; echter krijg ik vanwege de weinige rechten niet de reader aan de praat in win2000.

Via CF2: probleem: ik heb geen kaartlezer op m'n pc. Opslag is geen probleem, betreft CF2/Microdrive van 1GB.

Wat is de beste manier om de bestanden over te zetten???

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Via 2 netwerkkaartjes en een crosscable..... :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 19:16:
Lijkt mij ook de gemakkelijkste manier...

Of zo'n usb kabeltje waarmee je ook bestanden kunt overzetten tussen twee pc's alleen zijn die dingen wat traag...

• Jivecar
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 19:16:
De laptop heeft wel een netwerkkaart; maar me pc niet...... daarnaast ben ik bang het niet aan de praat te krijgen vanwege de win2000 rechten die ik NIET heb.....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
ga naar de it afdeling op het bedrijf en vraag of zij het op cd willen branden. Doen wij ook soms.

Mijn Systeem Specs

• Jivecar
wardheuvel schreef op 29 oktober 2002 @ 19:34:
ga naar de it afdeling op het bedrijf en vraag of zij het op cd willen branden. Doen wij ook soms.
't zal in de toekomst ook nog wel een keer nodig zijn; blijf ik heen en weer lopen.....

• TheWarden
hoe groot is het bedrijf en wat zijn precies de restricties die jij hebt? Ik zou gewoon aan de it vragen hoe je dat het beste kan doen, denk dat ze wel lokaal wat instellingen kunnen wijzigen, b.v. zodat je met je netwerkkabel + crosscable overweg kan. en een netwerkkaartje voor je computer is ook maar 10 euro ofzo, dus daar ga je ook niet dood van..

Mijn Systeem Specs

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 00:07

Nobby

Nuts!

vraag dan ff aan dezelfde it-afdeling of zij een oplossing voor je kunnen regelen, want anders moeten ze de hele tijd cd-tjes branden >:)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• TheWarden
en laptop, die kan je toch ook gewoon thuis gebruiken, waarom moet je die bestanden dan op je thuis pc?? :S

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

wardheuvel schreef op 29 oktober 2002 @ 19:41:
en laptop, die kan je toch ook gewoon thuis gebruiken, waarom moet je die bestanden dan op je thuis pc?? :S
Denk een back-up.

Maar vraag eens aan de It-afdeling of ze dat met die netwerkkaartjes voor je kunnen regelen lijkt me het beste en handigste.

Verwijderd

externe brander regelen en klaar is kees!

• TheWarden
backup, regelt de it dat dan niet? lijkt muh btje heel slechte it afdeling. wij zijn dagelijks met stuk of 15 tapes bezig als backup :D dus dat lijkt muh toch wel geregeld worden door de it.

Mijn Systeem Specs

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 16:52
Ik zou idd naar je it-afdeling gaan, want dit is een beetje absurd. Met minimale middelen kun je het al bereiken. BTW, hoezo zit er geen netwerkkaart in die PC? Zit die niet aangesloten op een netwerk?

• Speedpete
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Als je echt niks kan vinden neem je een seriele of parallele kabel en doe je het daarmee.

Het zal niet het snelste zijn maar je hebt nog (ff zoeken op inet) dos-programma's die heus wel op Win2000 werken die het voor je oplossen.

Daarnaast zal netwerk echt wel werken. Ookal heb je geen rechten. Netwerkkaart in de pc thuis en geef die pc het ip-adres van een bereikbare machine op het zakelijke netwerk, bijvoorbeeld een server of andere pc. Aansluiten met crosscable en je kan overzetten. Zo is het me ook gelukt om de laptop van m'n oom (XP prof, totaal geen rechtenomdat de sys-beheerder mijn installatie heeft gewist) om te zetten naar zijn gewone pc (win98). Werkt perfect omdat de laptop echt niet ziet dat die ene pc met het identieke ip-adres (en subnetmasker natuurlijk, en ook zelfde protocol...) niet de bekende machine van het werk is. De gewone pc van m'n oom speelt voor de laptop gewoon de rol van centrale fileserver. M'n oom komt op z'n werk en dat geeft geen enkel probleem.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Jivecar
Mottebelke schreef op 29 oktober 2002 @ 20:32:
Ik zou idd naar je it-afdeling gaan, want dit is een beetje absurd. Met minimale middelen kun je het al bereiken. BTW, hoezo zit er geen netwerkkaart in die PC? Zit die niet aangesloten op een netwerk?
De PC is mijn privé pc; aangezien ik maar één pc heb en ik een beetje nep tweaker ben :9 heeft die dus geen netwerkkaart.

Anyway, vandaag ff langs sysbeheer geweest; maar wat mijn werkgever niet ondersteund wordt niet geinstalleerd. En externe branders hadden ze al helemaal niet......

Bij office-centre hadden ze een netwerkkaartje 10/100mbs voor 14 euro ex btw. Een utp crosscable van 8 euro ex btw.

Dus hiermee zou het moeten lukken? Ik krijg op de laptop dus echt niets aangepast, het moet dus zonder verdere drivers e.d. gaan.....

• Jivecar
Korte following up:

Is een microdrive altijd CF2?

Ik ben nu aan het kijken in de pricewatch naar de adapters om op m'n eigen pc aan te sluiten en zo de bestanden over te zetten.

Ik zie wel wat CF2 readers/writers maar ik weet dus niet of deze ook de microdrive ondersteunen......

Pagina: 1