I/O voltage????

Pagina: 1
Acties:

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja, ik heb de faq gelezen en ik heb de search gebruikt, maar bij de search krijg ik al dit:
'i/o' was geen geldig woord (word_is_invalid) en is genegeerd

Dus na 20 topics doorbladeren en alleen VCore tegenkomen was ik het wel zat.
Mijn vraag nu is:
Waarvoor is de I/O voltage.
Wanneer is het nuttig dit voltage te veranderen (Ben me FSB aan het tweaken).

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je Input/Output voltage??? 'k weet alleen dat dit te maken heeft met al je device's in je computer.. 'k wist ni eens dat je die kon aanpassen... Bij mijn weten hoef je voor FSB tweaken alleen de core voltage aan te passen.. 't is ni veel en ik geloof niet dat je er veel aan hebt maar misschien helpt het je een beetje op weg...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Vio heet het!!!

• Vincentio
  • Niet online
Het zal best maar zo staat het niet in me bios en daar is waar ik aan het klooien ben.
Haal momenteel 1400@1518 FSB138, dus multiplier op 11 ipv 10.5. En geheugen trug naar cas 3. Heeft gelukkig wat snelheid opgeleverd.

VIO 3.37V
Vcore 1.92V

Verwijderd

Vaak als je de cas-latency verhoogt gaan de prestaties er niet op vooruit. Ookal krijg je dan meer mhz'en, vaak wegen die niet op tegen het snelheidsverlies in je geheugen.

• Vincentio
  • Niet online
Uiteindelijk is dit het eindresultaat, beter krijg ik me pc niet meer dus dat wordt op de HCC dagen misschien maar een mobo met AXP en DDR geheugen kopen.
Het probleem momenteel is m'n 256 Meg reepje met Hyundai chips, ik heb er nog een met NEC chips en die gaat wel verder, maar ja ik wil wel 512 meg houden.
Overigens is het al een wonder dat die Hyundai chips CAS 2 hebben volgehouden want dat schijnt zeer veel problemen op te leveren.

Verwijderd

Vio heeft geen enkel nut bij oc'en. Ik heb het ook al eens opgezocht. Ik zal even kijken of ik het nog kan vinden..

Edit: kijk aan! Gevonden! http://www.icronticforums...ead.php?s=&threadid=39643

ff een quotje..
...and I've had 4 KR7's that would do over 215 with VIO at the stock 3.50v
Geen enkel nut dus ;) Sommigen zeggen dat ze niet boven de 190 komen zonder. Tja..veel borden hebben het niet. De nieuwe abit's hebben het ook niet meer. Mijn KR7 heeft het wel, gebruik het nooit.

• Vincentio
  • Niet online
Thanks Fewture.
m'n lichte tweak heeft uiteindelijk dit opgeleverd +400 3D Mark score en in ut2k3 op 1152x864x32 alles op highest in Antalus geen rode fps meer en zelfs zelden nog maar een paarse ($#%$* MSN met z'n pop-ups). Dus ik ben al zeer blij.

• Vincentio
  • Niet online
Weer een nieuwe update, een trieste dit keer...
Hyundai chips willen dus echt niet hoger dan ze voor bedoeld zijn. Na 1 dag redelijk stabiel draaien, maken ze nu onwijs veel fouten en dat gaat dus niet. Alles staat dus weer op 133mhz @cas2. Dan maar multiplier omhoog en w88 op de HCC dagen. :(
Pagina: 1