Toon posts:

[psx] Backups te spelen zonder mod-chip/ombouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is of je op je psx ook backups kan spelen zonder hem te laten ombouwen??? met een of andere bootdisk misschien?

Verwijderd

nope... of als je heel veel geluk hebt ( zoals me pa) heb je een psx die de gebrande spellen wel kan lezen...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 19:09:
nope... of als je heel veel geluk hebt ( zoals me pa) heb je een psx die de gebrande spellen wel kan lezen...
Ik weet er ook niet veel van af hoor, maar er zijn toch wel bootcd's die het mogelijk maken om zonder ombouw backups te spelen?
Of was dat maar fake wat ik las? :?

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoiets had ik ook gelezen/gehoord maar ik heb nog geen antwoord of het nou echt zo is. Daarom vroeg ik het ook hier er zullen vast wel mensen zijn met een psx die er verstand van hebben of niet?

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 13:03
Er zijn wel bootcd's maar dan nog moet ie omgebouwd zijn.. Das met de PS2 zo, dus neem aan dat het met de PS hetzelfde werkt.. Er zijn wel CD's om 'm regiovrij te maken maar das weer wat anders..

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden: http://www.psxshop.nl/showproduct.asp?Itemcode=P706 dit is volgens mij een bootdisk zoals ik dat heb gelezen!

Verwijderd

de kans dat dit werkt op je psx 1 is klein..... vooral als je een oude hebt ( daar zit nogal tegenwerkende hardware in) bij de nieuwe (psone) schijnt het wel goed te gaan. Bij mij (ik de 1e oplage psx in nederland...dus erug oud)werkte ie niet. En ombouwen kost tegenwoordig ook niks meer. Voor minder dan 10 euro heb je al zo'n chipie.... kost je nog minder dan die vage bootdisk

Verwijderd

Topicstarter
Het ombouwen van zo'n psx (oude dan) lijkt me zelf nog wel lastig om te doen. Ik weet dat zo'n chippie helemaal niks kost maar het probleem is dat solderen dus. Ik kan wel solderen heb al verschillende velleman pakketten in elkaar gezet (o.a. de lichtcomputer) maar ik ben bang dat ik die psx dan verniel of iets kapot maak.

Verwijderd

Ik heb er wel een voor mijn PSOne, daar werkte ie op (gelukkig maar, anders zat ik met 2 imports die niet zouden werken :o)...
Het schijnt wel enorm slecht te zijn voor dat wieltje waar de cd opzit, omdat je zoveel wisselt...Die dingen schijnen niet echt veel te kunnen hebben :|

Verwijderd

Topicstarter
he tri-core,

Kan je daar alle spellen mee spelen? Europese backup, Amerikaanse backup en Japanse backup?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 16:58:
Ik heb er wel een voor mijn PSOne, daar werkte ie op (gelukkig maar, anders zat ik met 2 imports die niet zouden werken :o)...
Het schijnt wel enorm slecht te zijn voor dat wieltje waar de cd opzit, omdat je zoveel wisselt...Die dingen schijnen niet echt veel te kunnen hebben :|
dat wieltje is bij mij al 4 keer afgebroken....lijm doet wonderen :+
Pagina: 1