IP lease word korter.

Pagina: 1
Acties:

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Topicstarter
Mijn isp zit mijn ip lease steeds te verkorten.
het begon met van 24 uur naar 12 uur, toen naar 8 uur, en ik zit nu nog maar op 6 uur.

en dit allemaal zonder mededeling.

nou zul je denken big deal, maar het is best vervelend want als ik een downloadje heb lopen 'savonds en mijn ip lease verloopt dan krijg ik tijdens de renew meestal een time-out.(vaker wel als niet eigenlijk).

Nou vroeg ik mij af.
Kan mijn isp dit zomaar maken :?
er staat nix over in mijn contract, maar lijkt mij dat hier toch regeltjes voor zijn.

weet er iemand of ik hier wat van kan zeggen ofzo?

You can't free a fish from water.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:07

Nobby

Nuts!

Stel je instellingen static in:?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• digit7722

digit7722

Rule # 217

Topicstarter
nee helaas dynamisch ip.

Verwijderd

welke provider?

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08 16:55
DAlchemist schreef op 29 oktober 2002 @ 18:01:
Stel je instellingen static in:?
dat kun je zelf niet instellen hoor
ze knijpen je af wanneer ze maar willen..daar kan je nix aan doen
vooral met dhcp lijkt me dit kut

Maar als er nix over sttaat in het contract dan kun je hun weinig maken denk ik

Verwijderd

digit7722 schreef op 29 oktober 2002 @ 17:59:
Kan mijn isp dit zomaar maken :?
Helaas wel...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Daarom ga ik voor een provider die me een vast IP biedt, dan kan je nog eens een mailserver draaien.

• digit7722

digit7722

Rule # 217

Topicstarter
Nou heb ondertussen de helpdest al gebeld.
ging dus als volgt:
Digit:zeg jongens de ip lease word steeds korter en daar word ik niet vrolijk van.
H-desk:Uuuuuh ip lease uuh jaa nee inderdaad dat kan.
Digit:is dit van tijdelijke aard?
H-desk:dat weet ik niet meneer maar uuh het maakt toch nix uit hoe kort u ip lease is?
die vernieuwt zich zelf automatisch.
Digit:ja met de nodige time-outs.
H-desk:nee hoor meneer dat moet toval zijn.
Digit:*KLIK*grrrrrrrrr

nou daar ben ik dus geen fluit mee opgeschoten.

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08 16:55
wat hebben we nou geleerd met helpdesken???

Verwijderd

Dus je krijgt steeds een ander IP-adres? Da's vrij ongebruikelijk bij DHCP. De client gaat namelijk na de helft van de leaseperiode al aan de server vragen of de lease vernieuwt mag worden.

Zo ja, dan begint de lease weer overnieuw, op hetzelfde IP-adres. De lease wordt dus als het ware steeds verlengd. Het komt zelden (nooit?) voor dat een client die aktief blijft (dus geen reboots of geforceerde releases) ineens een ander IP-adres krijgt.

Als dat wel zo is, dan is er bij die provider gewoon iets fout met DHCP, dat ligt niet aan de leaseperiode, maar aan iets anders. Ik denk dat de DHCP-server die verzoekjes om de lease te verlengen te vaak niet binnenkrijgt.

En dat is iets wat aan de DHCP helper op de router ligt bijvoorbeeld...of de drukte op het netwerk of op de DHCP server zelf.

Toch niet @home hoop ik, lees dan dit topic even.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 18:21:
Dus je krijgt steeds een ander IP-adres? Da's vrij ongebruikelijk bij DHCP. De client gaat namelijk na de helft van de leaseperiode al aan de server vragen of de lease vernieuwt mag worden.

Zo ja, dan begint de lease weer overnieuw, op hetzelfde IP-adres. De lease wordt dus als het ware steeds verlengd. Het komt zelden (nooit?) voor dat een client die aktief blijft (dus geen reboots of geforceerde releases) ineens een ander IP-adres krijgt.

Als dat wel zo is, dan is er bij die provider gewoon iets fout met DHCP, dat ligt niet aan de leaseperiode, maar aan iets anders. Ik denk dat de DHCP-server die verzoekjes om de lease te verlengen te vaak niet binnenkrijgt.

En dat is iets wat aan de DHCP helper op de router ligt bijvoorbeeld...of de drukte op het netwerk of op de DHCP server zelf.

Toch niet @home hoop ik, lees dan dit topic even.
Intressant, dat van het verlengen van die lease wist ik niet :) Hoe weet je dat ? waar heb je dat gelezen/geleerd ?

topicstarter : Welke provider heb je nou ?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Info over de lease offer en renewals is all-in-the-package bij een IP cursusje.. of MCSE..

[edit]
Ff snel gegoogled:
http://www.udel.edu/network/how.html

Maar ook te vinden in boekjes van MCSE en cramsessions.com ofzo..

[edit2]
Meestal verlaag je de leasetijd als je IP pool een beetje uit begint te putten... en zeker als je meer clients hebt dan IP's en je weet dat niet alle clients tegelijk aanstaan..

Pvouput live

Verwijderd

QBiT schreef op 30 oktober 2002 @ 00:07:
[...]

Intressant, dat van het verlengen van die lease wist ik niet :) Hoe weet je dat ? waar heb je dat gelezen/geleerd ?

topicstarter : Welke provider heb je nou ?
Het is mijn beroep om dat soort dingen te weten (ben technisch consultant, beroepsprutser dus).

Ik zit bij Kabelfoon (superabonnement), en daar ben ik zeer tevreden over.

Ik heb thuis mijn router-pc altijd aan staan, en heb bij mijn provider al een jaar hetzelfde IP-adres, ondanks dat er van DHCP gebruik gemaakt wordt.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Mkay, thnx Max_kool en Krypt.
Na wat search werk nog wat meer info gevonden over DHCP mbt security :
linkie naar lekker uitgebreid PDFske

• digit7722

digit7722

Rule # 217

Topicstarter
Nou ik weet nu in ieder geval hoe ik er voor sta.
en dat pdfske is erg interresant.

Pagina: 1