Toon posts:

sb live kraakt bij hd activiteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sb live en net winxp geinstalleerd,
het geluid kraakt
heb de PCI latency patch, 4in1 v4,43 en de nieuwste driver van sb live
al geinstalleerd maar het hielp niet
iemand nog een andere oplossing?

systeem:
duron 950
192mb sdram 100mhz
40g matrox 7200
gf2ti 64mb ddr
sb live

Verwijderd

ik meld me ook aan als slachtoffer ;(

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
vriend van me had hetzelfde, hd brak.

Divide and conquer.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
probeer je SB Live in een ander slot te gooien. Het kan best zijn dat de geluidskaart busmaster is, en daarmee conflict met een andere kaart in 'zijn' gebied die ook busmaster is.

Maar iig heeft de SB Live de bekende bug icm VIA chipsets omdat Creative een non-standaard PCI truukje gebruikt genaamd busparking (dacht ik).

Zet wat onnodige dingen uit (COM,LPT..) en zet em ff in een ander slot etc

p.s. probeer je topic voortaan wat beter te formuleren, zoals het nu is mag het niet helemaal volgens mij :)

C:\>_

Verwijderd

had ik bij mijn normale sb128 ook
ik heb er een patch voor gedownload die m'n hd controller ietjes inhield zódat m'n pci bus minder werd belast. is een foutje van via. ik zal de link even voor je op zoeken

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb dit probleem ook. Nieuwste VIA en SBLive drivers. Geen resultaat. Met de PCI Latency patch, loopt mijn pc keihard vast :( Waarom?? :?

Hoe valt dit probleem op te lossen?
Op het FaQ wordt ik niet veel wijzer, alles al geprobeerd zonder resultaat.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

http://www.viaarena.com/?PageID=66
hier staan een aantal patches kijk welke voor jouw van toepassing is
succes

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 17:43:
had ik bij mijn normale sb128 ook
ik heb er een patch voor gedownload die m'n hd controller ietjes inhield zódat m'n pci bus minder werd belast. is een foutje van via. ik zal de link even voor je op zoeken
Schuif alles maar op VIA jah :{ Ik zeg niet dat VIA perfect is, maar er wordt veel onnodig ge(half)flamed naar VIA..

lees dit b.v. maar uns door, erg interessant topic gaande VIA chipsets: [rml][ BC3] Een lang verhaal over chipsets[/rml]

Verwijderd

-- niet goed gelezen --

Verwijderd

Was niet de bedoeling om te flamen. This alleen wel zo dat mijn raid controller mijn volledige pci bus in beslag nam zonder die patch. gevolg krakend geluid en andere apperaten die geen voorang meer kregen. dit soort problemen heb ik nog nooit met een sis, intel chipset meegemaakt.
overigens ook niet meer met nieuwere modellen van via maar vooral de 266 series doen het.
geeft verder niets ze hebben netjes een patch op hun site staan en die werkte bij mij.

• Vinnie
  • Niet online
Bij mij was eerst ook veel gezeik met de PCI bus icm met SB Live... ff in een ander slot gestopt en de problemen waren over :?

Met VIA is het misschien wel meer instelwerk om het daadwerkelijk goed werkend te krijgen, maar dat moet geen probleem zijn voor tweakers :)

Verwijderd

Problemen met de SBlive/Audigy (speakers,drivers)

ff hier kijken, modje doet denk ik zo de boel op slot ;)

• Audi_S2

Audi_S2

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 17:45:
http://www.viaarena.com/?PageID=66
hier staan een aantal patches kijk welke voor jouw van toepassing is
succes
Welke moet ik nou precies hebben dan?
Ik heb een Asus a7v133 met een SBlive in slot 3.
Via 4.43 al geinstalleerd, en met de latency patch loopt me pc vast.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

686b heeft er last van latency probjes, tjah

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

heb je raid?
als het goed is wel een promise IDE controller. je kunt die Raid Performance Patch proberen.
http://downloads.viaarena.com/drivers/others/rpp1.02.zip

• Audi_S2

Audi_S2

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 18:14:
heb je raid?
als het goed is wel een promise IDE controller. je kunt die Raid Performance Patch proberen.
http://downloads.viaarena.com/drivers/others/rpp1.02.zip
Ik gebruik de controller wel, maar niet als raid array.
Ben de patch nu aan het proberen. Thnx

• Audi_S2

Audi_S2

Nou, die raid patch is dus geen succes. :(
Een schijf aan mijn raid controller werd niet meer herkend, en in windows kwam ik niet meer. Liep vast na het start scherm. Harddisk allemaal vet hard klikken.
Na een bios clear en alle kabels aandrukken, doen me hdd's het weer.

Nu kom ik windows weer in maar blijft het geluid hangen i.p.v kraken.
Nog irritanter dus. :(

Verwijderd

Ik heb er dus ook last van, maar ik weet nu waarom, ik heb namelijk net die kaart in een ander slot gedrukt, dus probeer een paar andere pci sloten.

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:49
Ik heb gemerkt dat velen van jullie 4.43 als 4-in-1 driver gebruiken.

Ik zelf heb een VIA 266 chip met Soundblaster en Promise Lite Raid en WinXP Pro SP1 en heb nog nooit problemen gehad, ik gebruik dus 4.42 als driver met de Raid Performance Patch en geen Via Latency.

Misschien komt het gewoon door 4.43 beta driver dat deze problemen ontstaan?

• Audi_S2

Audi_S2

GertjanO schreef op 29 oktober 2002 @ 20:44:
Ik heb gemerkt dat velen van jullie 4.43 als 4-in-1 driver gebruiken.

Ik zelf heb een VIA 266 chip met Soundblaster en Promise Lite Raid en WinXP Pro SP1 en heb nog nooit problemen gehad, ik gebruik dus 4.42 als driver met de Raid Performance Patch en geen Via Latency.

Misschien komt het gewoon door 4.43 beta driver dat deze problemen ontstaan?
Het is met oudere via drivers ook een probleem.

Verwijderd

Ik had dus, nadat ik m'n kast opnieuw had ingericht, ook ineens last van dat gekraak. Terwijl ik eerst nergens last van had. Wat bleek m'n sblive! deelde nu het slot/irq met de usb controller. Dus kaartje in een ander slot geprikt (gedeeld met m'n 3com netwerk kaart) en nu doet hij het weer prima. Dus kijk ff in je bios/irq tabel, met welk irq je sblive! kaart gedeeld is. Probleer als het kan je sblive! in een slot te drukken waar een eigen irq word gegeven (dus niet gedeeld). Ik denk dat dan je probleem wel opgelost is :) .

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik had een pc (p3 800 EB met via chipset) met een gelijkaardig probleem.
Crashte constant met disk errors enz wanneer ik er een sblive value instak.
Ik had wel geen last van gekraak, maar enige wat geholpen heeft is disablen van de onboard hdd controllers en een aparte ata100 controller steken.
Probleem dook op in win2k en winXP prof.
Diue pc draaide tervoren altijd onder win98 maar daar crashte ie nogal veel, maar onder winXP/2k was het echt erg.
Met men via KT266 chipset en sb-live heb ik geen problemen gehad met geluid of crashes.
Ook geen enkele patch die helpte, heb zelfs van miserie de bios is geupdate (iets wat ik niet graag doe) en ook dat helpte niet.

Verwijderd

Topicstarter
alleen in winxp kraakt het geluid
in win98 werkt ie perfect

Verwijderd

Welkom bij de club ;-(
Ik heb het dus ook gehad.

Toen ik mijn systeem net had kon ik hem alleen gebruiken zonder geluidskaart, ongeacht welke Windows versie.

Ik ben op zoek gegaan naar een oplossing (en oorzaak!)
Ik heb verschillende BIOS updates gedaan (systeem, zie sig) en uiteindelijk na vier keer Bingo (Bijna).
Wat blijkt:
Als er data van CD naar HD èn je speelt een muziekje (MP3) kraakt het geluid. Dit gebeurt ook bij spellen met een setup met geluid. (Dit is nog steeds zo).
Als ik niets doe en ik speel muziek en films is er niks aan de hand. Kopieer ik de dat avan een CD en ik speel de MP3 vanaf een andere PC op het netwerk is er niets aan de hand...

Conclusie:
Een bug in of de chipset (via) of ergens in de bus van PCI en/of IDE, of de al eerder gemelde afwijking van de standaard door creative (voor Intel systemen?) veroorzaakt het probleem bij data en muziek verkeer.
Het is niet helemaal opgelost, maar ik weet inmiddels hoe ik het kan voorklomen en voor de rest heb ik er na de diverse updates weinig last meer van. Wellicht heb je er iets aan...

Verwijderd

Kijk ff hier, want ik heb geen zin om weer zo'n lap tekst te tikken :+

Nieuwe sound-card, maar GEEN dolby, welke te nemen ?
Pagina: 1