Toon posts:

[Linux] Framebuffer 1600x1200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik ervoor zorgen dat lilo dit vanzelf doet (Het instellen van de framebuffer op 1600x1200)? het is me namelijk nog niet gelukt, en als ik vesa gebruik kan ik het niet via fbset veranderen, er is wel een driver voor Nvidia RIVA TNT maar ik heb een Geforce 2 MX, wie weet er wat ik het beste kan doen, de vesa fb driver of de Nvidia RIVA TNT fb driver??

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Kijk eens in /usr/src/linux/Documentation/fb ...
En de nvidia fb drivers werken afaik niet goed samen met de nvidia X drivers, dus als je die samen gebruikt kun je rare dingen verwachten.

Verwijderd

Topicstarter
Vorige keer had ik ook al last met dat ja, ik heb de documentatie ook al gelezen ja maar ik kom er niet uit, vga=798 in lilo werkt niet, en fbset ook niet met vesa

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

fbset werkt niet met vesafb iirc.
Krijg je wel framebuffer? Ik bedoel: lukt het op lagere resoluties wel?
Vergeet je niet lilo te runnen nadat je lilo.conf hebt aangepast?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:23

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Probeer het eens met vga=ask en daarna wat spelen met waarden, dan kom je er misschien beter uit. De voorgeschreven getallen in de documentatie kloppen niet voor alle kaarten, is mijn ervaring (heb zelf moeten spelen om mijn TNT2 te krijgen zoals ik het wilde).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• LollieStick
  • Laatst online: 28-02 12:09
ik heb hier 5 verschillende pc's met 5 verschillende videokaarten en alle 5 pc's gebruiken 1024x768@24 bit framebuffer (0x318)

[ Voor 0% gewijzigd door LollieStick op 29-10-2002 23:04 . Reden: typo :+ ]

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 29 oktober 2002 @ 20:52:
fbset werkt niet met vesafb iirc.
Krijg je wel framebuffer? Ik bedoel: lukt het op lagere resoluties wel?
Vergeet je niet lilo te runnen nadat je lilo.conf hebt aangepast?
Ik krijg framebuffer (1280x1024 op 16-bit kleuren op 75 Hz), maar dit is alsnog een beetje groot op een 19" monitor
Ik heb dus al vga=798 erin gezet, dit heb ik ook is gelezen dan zou hij op 1600x1200 moeten gaan, als ik dan lilo run geeft hij geen fout maar als ik dan opnieuw start dan zegt ie dat die mode niet gevonden is :?

Verwijderd

Topicstarter
odysseus schreef op 29 oktober 2002 @ 20:57:
Probeer het eens met vga=ask en daarna wat spelen met waarden, dan kom je er misschien beter uit. De voorgeschreven getallen in de documentatie kloppen niet voor alle kaarten, is mijn ervaring (heb zelf moeten spelen om mijn TNT2 te krijgen zoals ik het wilde).
vga=ask heb ik ook geprobeerd en dan 031C 031D 031E en 031F geprobeerd, maar deze werken ook niet, lilo zegt dan: Unknown ID, ofwel hij herkent die waarde gewoon niet, in de vesafb howto staat dat hij dan op 1600x1200 zou moeten gaan op 8-bit, 16-bit of 24-bit kleuren, maar deze waarde herkent hij dus gewoon niet :|

Verwijderd

Volgens mij kan je overigens de rivafb module ook voor geforce kaarten gebruiken...

Maarruh, als ie zegt 'unknown ID', dan kan die driver die waarde blijkbaar niet aan.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Mja, als je nou in /usr/src/linux/Documentation gekeken had, zoals ik in de eerste post al zei dan had je gezien dat vesafb maar tot 1280x1024 aankan.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:44
deadinspace: gaan de nVidia X-drivers (kernel en glx dus) wel goed samen met de VESA-framebufferdrivers? Framebuffer lijkt me op zich wel leuk, maar het moet wel samen met X gaan.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:23

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Arzie: je kunt gewoon een VESA-framebuffer gebruiken, dat gaat wel goed. Het loopt pas mis zodra je rivafb in combinatie met de nVidia-X-drivers draait.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Afaik wel, maar je komt natuurlijk het verste als je het probeert ;)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:44
Gaan we doen!

Verwijderd

No problems met die combi hier .
Pagina: 1