ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)
Anoniem: 12324
Tannoy speakers zijn over het algemeen niet slecht hoor, tuurlijk is een elektrostaat van 20000 p/s altijd beter voor sommige muziekstijlen, maar daar is de prijs ook naar![/quote]Psies, Magnepan magnetostaten bijvoorbeeld. Tannoy heeft overigens een heel compleet spectrum. Ze hebben boekenplank kastjes van 300 gulden per stuk, maar check op www.tannoy.com ff de Prestige of Kingdom serie. Kasten van een slordige 40.000 pietermannen per stuk, of zelfs meer. Das pas geluid. Overigens zijn de Definition D100 (1500/stuk) van mn ouders ook al best aardig, vooral voor kastjes van 9 liter.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Anoniem: 1601
hoge verwachtingen, van wat ik gelezen en gehoord heb...
Anoniem: 10703
perfect voor thuis om kennissen te imponeren.
Anoniem: 4164
En het is net als kopermijn zegt een 'mooie neutrale speaker' die alle muzieksoorten goed tot hun recht laat komen.
Terughoudende hoge tonen?, daar ben ik het niet mee eens, ik bekijk (hoor) het liever vanuit een positief standpunt, namelijk 'niet te agressief hoog'.
De R2's hebben een lekkere strakke bas, en weten ook de zang heel mooi naar voren te halen.
Kortom, ik ben een blij mens
Anoniem: 4164
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
right...
(persoonlijke ervaring, niet omdat iedereen dit zegt)...
Om verder te gaan:
de B&W DM 603 S2 stond iig ook op mijn lijstje van speakers die ik wil beluisteren voordat ik beslis en ik dacht toevallig ook nog aan de Kef Q 35.2.
Anoniem: 14533
dit zijn dus 10inch studio monitors nou geloof me de mooiste speakers die ik ooit heb gehad zit zo'n mooie dual concentric in en die fijne direkte monitor sound ik heb al dingen van kef en jbl gehad maar die merken lijken prul in vergelijking met deze bakkies
Bose heeft gewoon een enorm goeie marketing, daar neem ik mijn pet voor af, maar van speakers maken hebben ze geen kaas gegeten.
Door die enorme marketing is het merk bekend en door die bekendheid kopen mensen die er niet veel van af weten speakers die hun enorme prijs totaal niet waard zijn.
maar voor de rest Brrrrrrr
Een koe is en blijft een merkwaardig beest!
Nee tannoy is echt the way to Go
Mooie van den hul kabels erbij
myriad cd spelr + preamp + eindtrap en je hebt een echt audiofiel setje man.
Anoniem: 13443
Tannoy heeft al heel wat Best Buys op z'n naam staan! Ze komen uit Engeland, en dat kun je horen. Heel neutraal, mooi ruimtelijk, niet vermoeiend (door dat niet aggr. hoog)
Hey, een Myriad cd-speler heb ik al, en een audionote buizenversterker
en deze speakers van bose dan, de 802 platinum, voor in cafe's.
is dat ook niks?
Jag
dan kun je wel zo'n super gefrustreerd antwoordt geven (ik ben de audiofiel en ik wil alleen het beste en weet ook wat het beste is en degenen die dat niet weten zijn achterlijk en geestelijk gestoord) maar daar schieten we ook niet veel me op.
geef mij maar een argument (behalve marketing) waarom die speakers dan wel verkocht worden als ze zo slecht zijn.
Bose heeft goede boxen gemaakt (vroeger) maar nu is het inderdaad k*t.
edit:
HET ZIJN GEEN MELKPAKKEN!!!
(tenzij het 150liter melkpakken zijn, zijn dus redelijk grote boxen in en redelijk grote kamer)
/edit
Pak je rust!
Anoniem: 14760
Dat kiezen kan je het beste in een goede hifi winkel doen. Ik heb de KEF Q 35.2 gehoord, Tannoys, Mission 773, B&W en nog wat. Uiteindelijk is het een paar Hepta's geworden (Exception). Nederlands merk, echt waanzinnig. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ja, ik was meteen verkocht. Kijk maar eens op www.hepta.nl
Wat betreft die Bose boxen; als ze in een cafe goed klinken, wil dat niet zeggen dat ze thuis goed klinken. Sterker nog, in een cafe heb je volume nodig en is de akoestiek echt wel iets anders.
Nogmaals, zelf luisteren en vooral vergelijken. Een tip: laat je niet verleiden door veel volume en een te stevige bas. Een luidspreker met veel 'kleur' kan in eerste instantie erg mooi overkomen, maar zal naast een echt goede box die het gehele spectrum mooi weergeeft, snel vervelen.
Gegroet, A-Rock
Een vriend van me, hij is DJ, had een paar jaar geleden deze combo op z'n kamer (!):

[5 meter lang ofzow]
en

Lekker geluidje hoor, alleen hij was soms zijn schotse terrier kwijt als ie weer in de basbuis lag te pitten
In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!
Heb een kennis met deze speakers, toch best mooie dingen (de menhir d8 ik)...
neem in iedr geval geen kimber das alleen goed voor internal wiring..