Tannoy speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.044 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 07:21
wat vinden jullie van tannoy speakers?

Ik heb nu de reveal active nearfield monitors gehoord en die klinken best lekker
gewoon rustig en niet storend enzo?

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12324

Tannoy speakers zijn over het algemeen niet slecht hoor, tuurlijk is een elektrostaat van 20000 p/s altijd beter voor sommige muziekstijlen, maar daar is de prijs ook naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
jeps maar ik geloof dat die reveals maar 1500 per set kosten en ze klinken best lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 19:52 schreef crasher het volgende:
Tannoy speakers zijn over het algemeen niet slecht hoor, tuurlijk is een elektrostaat van 20000 p/s altijd beter voor sommige muziekstijlen, maar daar is de prijs ook naar![/quote]Psies, Magnepan magnetostaten bijvoorbeeld. Tannoy heeft overigens een heel compleet spectrum. Ze hebben boekenplank kastjes van 300 gulden per stuk, maar check op www.tannoy.com ff de Prestige of Kingdom serie. Kasten van een slordige 40.000 pietermannen per stuk, of zelfs meer. Das pas geluid. Overigens zijn de Definition D100 (1500/stuk) van mn ouders ook al best aardig, vooral voor kastjes van 9 liter.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1601

Ik ga binnenkort de Tannoy R2 eens A/Ben met een aantal andere speakers die ik op 't oog heb...

hoge verwachtingen, van wat ik gelezen en gehoord heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10703

Mooie speakers, veel te gekleurd geluid.
perfect voor thuis om kennissen te imponeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4164

Ik heb vorige week naar die R2's zitten luisteren voor een kennis en vond het een mooie neutrale speaker, misschien met een ietwat terughoudende hoge tonen weergave. Luister ook naar: Chario, Mission 773e, de B&W DM 630 en de Kef Q 35.2. Zoals altijd: zelf luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb zelf de Tannoy R2 speakers, en ik ben er zeer tevreden mee.
En het is net als kopermijn zegt een 'mooie neutrale speaker' die alle muzieksoorten goed tot hun recht laat komen.

Terughoudende hoge tonen?, daar ben ik het niet mee eens, ik bekijk (hoor) het liever vanuit een positief standpunt, namelijk 'niet te agressief hoog'.

De R2's hebben een lekkere strakke bas, en weten ook de zang heel mooi naar voren te halen.

Kortom, ik ben een blij mens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4164

Ik bedoelde het niet negatief, het is een kwestie van smaak. Ik denk dat de R2 een van de beste speakers in zijn klasse is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 07:23

bille

Don't call me Buff

en Bose dan? die maakt ook wel aardige speakers dacht ik...en daar leg je dan nog niet eens 20000 per stuk/paar voor neer...

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hahahahahahahaha :D

right...

(persoonlijke ervaring, niet omdat iedereen dit zegt)...

Om verder te gaan:

de B&W DM 603 S2 stond iig ook op mijn lijstje van speakers die ik wil beluisteren voordat ik beslis en ik dacht toevallig ook nog aan de Kef Q 35.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Tannoy R2 zeker de moeite waard. (gebruik ik als rear)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>en Bose dan? die maakt ook wel aardige speakers dacht ik...en daar leg je dan nog niet eens 20000 per stuk/paar voor neer...[/quote]LOL :) (ik neem aan dat dit als grapje is bedoeld...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14533

ha ik hebt Tannoy system 10 DMT MK II
dit zijn dus 10inch studio monitors nou geloof me de mooiste speakers die ik ooit heb gehad zit zo'n mooie dual concentric in en die fijne direkte monitor sound ik heb al dingen van kef en jbl gehad maar die merken lijken prul in vergelijking met deze bakkies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12167

Bose ? hahahaha ook 1 keer goed setje gemaakt,sindsdien niks meer .... (melkpakjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry hoor, maar alles voor die melkpakjes is overgeprijsde bagger, de melkpakjes zelf ook en idd alles daarna ook...

Bose heeft gewoon een enorm goeie marketing, daar neem ik mijn pet voor af, maar van speakers maken hebben ze geen kaas gegeten.
Door die enorme marketing is het merk bekend en door die bekendheid kopen mensen die er niet veel van af weten speakers die hun enorme prijs totaal niet waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
moet trouwens eerlijk zeggen dat voor in een discotheek die ouwe bose serie met zo'n grote baspijp aan t dak leuk klinkt,
maar voor de rest Brrrrrrr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 17:10

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Kheb zelf een paar Music Series 25i, en ben er zeer tevreden mee:):):)

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gha wat verwacht je ook van die kleine middentoners geen wonder dat je er zo'n "sub" bij krijgt

Nee tannoy is echt the way to Go
Mooie van den hul kabels erbij
myriad cd spelr + preamp + eindtrap en je hebt een echt audiofiel setje man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Gelukkig, wijze woorden worden gesproken. Behalve die over die B*se (censuur) dan.

Tannoy heeft al heel wat Best Buys op z'n naam staan! Ze komen uit Engeland, en dat kun je horen. Heel neutraal, mooi ruimtelijk, niet vermoeiend (door dat niet aggr. hoog)

Hey, een Myriad cd-speler heb ik al, en een audionote buizenversterker :9 ! Ik moet alleen nog kabels hebben. Is Siltech ook goed? :P (retorische vraag, heb ze al uitgezocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
[img]\"http://www.bose.com/products/on_stage/images/ps10.jpg\"[/img]

en deze speakers van bose dan, de 802 platinum, voor in cafe's.
is dat ook niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.bose.com/products/on_stage/images/ps10.jpg
en deze bose speakers dan, de 802 platinum, voor in kroegen, is dat ook niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

Jag

Die speakers zijn echt lachwekkend. Het zijn PA speakers, en het idee achter PA speakers is dat ze veel geluid maken. Daarvoor moeten ze heel rendabel zijn, een hoge gevoeligheid dus, meestal zo'n 100dB en richting de 110dB bij hornloaded systemen. En wat hebben deze Boses voor gevoeligheid? 92dB :P!!!! En ze zijn nog duur ook geloof ik. Je moet echt zwaar geestelijk gehandicapt zijn als je die speakers koopt.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je moet echt zwaar geestelijk gehandicapt zijn als je die speakers koopt.[/quote]Misschien is dit wel de doelgroep van Bose ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk maar uit, hier kun je 'n hoop onwetenden mee op hun tenen trappen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je moet echt zwaar geestelijk gehandicapt zijn als je die speakers koopt.[/quote]waarom zijn er dan echt heel veel horeca gelegenheden waar deze speakers gebruikt worden? ik geloof ook wel dat een beetje marketing wonderen doet maar het kan toch niet zo zijn dat als het echt een slecht produkt is dat er zo veel van verkocht worden. ik geloof kortom niet dat dit slechte speakers zijn.
dan kun je wel zo'n super gefrustreerd antwoordt geven (ik ben de audiofiel en ik wil alleen het beste en weet ook wat het beste is en degenen die dat niet weten zijn achterlijk en geestelijk gestoord) maar daar schieten we ook niet veel me op.

geef mij maar een argument (behalve marketing) waarom die speakers dan wel verkocht worden als ze zo slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
niet groot, niet schokkend duur, hoop bedrijven die in kroegen geluid weghangen verkopen bose of ad of een ander bagger merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Thuis hebben we bose 501 boxen staan. Geeft goed geluid hoor. (het zijn wel geen nieuwe, ik geloof ergens uit de jaren 80).

Bose heeft goede boxen gemaakt (vroeger) maar nu is het inderdaad k*t.

edit:
HET ZIJN GEEN MELKPAKKEN!!!
(tenzij het 150liter melkpakken zijn, zijn dus redelijk grote boxen in en redelijk grote kamer)

/edit

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb zelf ook nog paar ouwe Bose 301 (serie 1) staan....

muddy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14760

Toevallig net een nieuwe set gekocht. Receiver en cd-wisselaar van NAD. Hier was ik vrij snel over uit. De boxen heb ik wat langer over gedaan. Het belangrijkste aan boxen (weergevers eigenlijk, maar ja iedereen weet wat er bedoeld wordt) is dat ze voor jezelf goed klinken. Iedereen kan zeggen wat hij wilt, je zal zelf uiteindelijk moeten kiezen.
Dat kiezen kan je het beste in een goede hifi winkel doen. Ik heb de KEF Q 35.2 gehoord, Tannoys, Mission 773, B&W en nog wat. Uiteindelijk is het een paar Hepta's geworden (Exception). Nederlands merk, echt waanzinnig. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ja, ik was meteen verkocht. Kijk maar eens op www.hepta.nl

Wat betreft die Bose boxen; als ze in een cafe goed klinken, wil dat niet zeggen dat ze thuis goed klinken. Sterker nog, in een cafe heb je volume nodig en is de akoestiek echt wel iets anders.

Nogmaals, zelf luisteren en vooral vergelijken. Een tip: laat je niet verleiden door veel volume en een te stevige bas. Een luidspreker met veel 'kleur' kan in eerste instantie erg mooi overkomen, maar zal naast een echt goede box die het gehele spectrum mooi weergeeft, snel vervelen.

Gegroet, A-Rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MankE NeliZ
  • Laatst online: 13-04 08:41

MankE NeliZ

Geen matches

JAg: hangt er maar net van af wat je met die boxen wilt doen :)

Een vriend van me, hij is DJ, had een paar jaar geleden deze combo op z'n kamer (!):

Afbeeldingslocatie: http://www.heise-elektro.de/images/awc.jpg
[5 meter lang ofzow]
en

Afbeeldingslocatie: http://www.bose.it/802.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.bose.it/802tran.gif

Lekker geluidje hoor, alleen hij was soms zijn schotse terrier kwijt als ie weer in de basbuis lag te pitten :) :)

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Uiteindelijk is het een paar Hepta's geworden (Exception). Nederlands merk, echt waanzinnig. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ja, ik was meteen verkocht. Kijk maar eens op www.hepta.nl [/quote]Ah da's leuk, dat merk hoor je ook zelden. Ik woon in de buurt bij waar ze worden gemaakt....ergens in Zaandam is dat.
Heb een kennis met deze speakers, toch best mooie dingen (de menhir d8 ik)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah valt me nu net op: die speakers op de plaatjes hierboven heb ik wel een paar keer gehoord. Vreselijk snerpend hoog en gebrek aan laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ken ze ook wel en hebbe ze van die slappe eindtrappen achter zodat het ook nog zwak in het laag klinkt ... over kabels persoonlijk ben ik een totaal van den hul van siltech kan er op zich mee door maar zou zo zeggen probeer eens uit he :)
neem in iedr geval geen kimber das alleen goed voor internal wiring..
Pagina: 1