• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-03 10:24
Ten eerste: ik heb al flink wat topics over problemen met de M35i door zitten spitten, maar mijn probleem heb ik er nog niet tussen gevonden.
Ik heb namelijk sinds een jaar een siemens M35i (niet van de Postbank trouwens) en sinds 1 dag geeft ie het beeld helemaal niet meer goed weer.
Het beeld lijkt "verschoven" en telkens als je een knop drukt "verschuift het beeld weer in een andere positie.
Om dit ff duidelijk te maken heb ik er een foto bij gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://bitbikkels.student.utwente.nl/~chris/plaatjes/fuckedupphone.jpg

weet iemand wat er aan de hand is en wat ik er eventueel aan kan doen?

P.S. een nieuwe telefoon is geen optie! ;)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03 14:49
Garantie?
Gevallen?
Vochtschade?

Verwijderd

ohoh... de contactjes van je scherm werken niet goed. Zelf klooien KAN fataal zijn. No risk oplossing is niks doen en gewoon gebruiken. Anders toch zelf klooien (schermpje een keer uit het "voetje" halen en weer terug doen) of laten doen.

Verwijderd

heb ik ook eens gehad met me nokia, bij me nokia heb ik de batterij er af gehaald en er weer goed hard en stevig opgedrukt, daarna het frontje goed vastgezet. Al sme frontje er namelijk af is of niej goed vast zit geeft ie geen beeld! Misschien ook ff proberen?¿

• schizofreen
Master__R schreef op 29 oktober 2002 @ 16:25:
Garantie?
Gevallen?
Vochtschade?
garantie: ik denk twee weken geleden verstreken.. :(
gevallen: nope, niet recentelijk
vochtschade: kan het ook niet zijn
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 16:28:
ohoh... de contactjes van je scherm werken niet goed. Zelf klooien KAN fataal zijn. No risk oplossing is niks doen en gewoon gebruiken. Anders toch zelf klooien (schermpje een keer uit het "voetje" halen en weer terug doen) of laten doen.
maar als de contactjes nioet goed zijn waarom verspringt het beeld dan als ik een knopje druk, het maak niet uit hoe hard ik op een knopje druk, elke beweging verspringt het beeld op deze manier:

van zo:
code:
1
2
3
4
 XXXXXXXX
  XXXXXXXX
 XXXXXXXX
  XXXXXXXX

naar zo:
code:
1
2
3
4
  XXXXXXXX
 XXXXXXXX
  XXXXXXXX
 XXXXXXXX

ongeveer :/

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waarom ga je niet gewoon bij Erlan langs? (mensen die niet aan de UT studeren hebben geen idee waar het over gaat :))

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-03 15:11
Ik heb dit ook gehad, ik heb hier helaas geen pics van maar dit is wat er bij mij gebeurde, en hoe ik het oploste :

Mijn M35i was op de grond gevallen in de badkamer (keiharde stenen grond), dit was s'avonds bij het "naar bed gaan" gebeurd, dus ik had hem daarna gelijk uitgezet (toen deed hij het overigens nog normaal).

Ik dacht: "Naja boeiend, gebeurd zovaak, geeftie ff een sim-errortje en is alles ok".
Naja niet dus, de volgende ochtend wilde ik hem aanzetten en ging het scherm gelijk al op zwart, alle toetsen e.d. deden het nog. Dit kon ik zien aangezien het scherm af en toe ook verschoven was, of ik kon menuutjes zien of wat dan ook.

Dus ik eerst alle oppervlakkige dingen zoals sim, batterij e.d. losgehaald enzo, dit werkte niet. Dus ik wilde hem al opsturen, maar ik kwam erachter dat de garantie echt net een week verlopen was :(.

Ik had wel eens eerder gezien dat je een speciale toolkit voor 15 Euro kon kopen ergens ofzo, naja dat is echt absurd, om je telefoon open te kunnen maken.
Ik deed dit uiteindelijk dus gewoon met een "belegmes", dus waar je je brood ook gewoon mee smeerd :7.

Hoe je dit doet is zo :
• Je begint met het mes te pakken 8)7
• Je houd dit mes met de lange kant langs de lange kant van de M35i:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                     --------     
                    |        |           <-- = de M35i B)
                    |        |
                    |        |
                    |        |           /|
                    |        |          / |  <-- = het uiteinde van het mes
                    |        |         |  |
                    |        |         |  |
                    |        |

• Je begint met het mes zo in het gootje van je telefoon te stoppen aan de bovenkant (daar zit een bevestigingshaakje, wat je weg moet klikken door te "wrikken").

• Je wrikt tot je een ons weegt, maar dit wel [b]subtiel (!)[b] want je wil niet je hele telefoon beschadigen :Y). Het haakje schiet los, dit hou je wel los !! Dus dat het niet terug schiet !!!

• Deze haakjes zitten rondom, en zo ga je dus steeds verder :). Net als bij het loshalen van je binnenband bij het plakken van je fietswiel.

• Als je eenmaal "binnen" bent ;) onthoud je goed hoe alles in mekaar zit, zodat je aan het eind weet hoe je alles weer terug moet doen. Het is dus ook verstandig alle onderdeeltjes goed op tafel neer te leggen ofzo, dat het iig duidelijk voor je is.

• Dan haal je alles wat je maar los KAN halen los, dit alles heel subtiel natuurlijk, zonder kracht of wat dan ook. Behalve (!) het kabeltje tussen "het moederbordtje" :+ en het schermpje, dit kan NIET los.

• Als je alles los hebt gehaald, veeg je even met een stofdoekje het stof achter de toetsen e.d. weg, is dat ook gelijk weer schoon (8>

• Dan ga je het geheel weer in mekaar zetten en blijkt dat alles weer normaal werkt !!! :Y) (8> B)

• Mocht dit alles toch niet baten, dan zet je toch alles in elkaar en stuur je het naar Siemens of KPN op. Dat kost alleen wel veel $$$, maar goed

Disclaimer: Niets van dit alles MOET je doen en als je met deze (goede) adviesen aan het werk gaat is alles voor eigen risico, dat dat duidelijk moge zijn.

Succes ! :Y)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nikel schreef op 29 oktober 2002 @ 19:20:
Waarom ga je niet gewoon bij Erlan langs? (mensen die niet aan de UT studeren hebben geen idee waar het over gaat :))
Dat is zeker ook een c35i scherm repareerder voor al die phones die destijds aan alle studenten zijn uitgedeeld :D Ik heb het ook wel is gehad en een keer aan en uitzetten hielp... Goed een klap geven dat ie weer goed contact maakt? Of een keer naar een dealer/handelaar gaan :)

• schizofreen
Nikel schreef op 29 oktober 2002 @ 19:20:
pssst, wie/wat is Erlan?

* schizofreen is BIT'er, geen EL'er...

Verwijderd

Hmm... ik sluit me bij nader inzien toch bij het schoonmaakverhaal aan... Wie dat dan moet gaan doen :?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
schizofreen schreef op 29 oktober 2002 @ 23:55:
[...]

pssst, wie/wat is Erlan?

* schizofreen is BIT'er, geen EL'er...
http://gsm.student.utwente.nl
Pagina: 1