[PC] MP3 Server

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:23
Ik ben vanplan om een MP3 server te beginnen voor party's. Ik heb al een aantal dingen geselecteerd alleen ik ben benieuwd wat jullie er van vinden:

ATX Desktop kast
P-II 333 Boxed
SOYO 6BE+ SD-RAM AGP mobo
64 SD-RAM PC 100
Diamond Viper 330 AGP 4Mb
Soundblaster AWE 64
Std Netwerkkaart
8,4 GB Quantum Fireball HD
FDD Drive

de HD wordt opgedeeld in 2 partities. 1 van 1,4 GB voor Windows en 7 GB voor MP3's.
Ik heb ook al een lijst van software gemaakt:

Windows 98 Second Edition
Norton Antivirus
Winamp
ZoneAlarm
Videokaart driver

Wat vinden jullie van de geselecteerde dingen en hebben jullie nog enig commentaar wat ik beter kan laten of toevoegen. Even nog een addendum:

De netwerkkaart dient er voor om het ding op het netwerk aan te sluiten zodat ik niet met CD's hoef te werken, en ik kan dan nog wat MP3's naar binnen zuigen. Daarom ook Norton voor enige virussen en ZoneAlarm om mijn traffic naar buiten goed te kunnen controleren.

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Als je op die harde schijf al je MP3 kwijt moet, wordt het proppen ....
Ook werkt 64 MB RAM gewoon niet lekker. Koop 128, kost tegenwoordig nog maar 20 euro ofzo voor een reepje 128 MB PC100/133

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
lijkt me prima, maar als je der echt grote versterkers aan gaat hangen zou ik er toch wel een terratec in doen of een platinum

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Kun je niet beter Windows 2000 erop gooien? Trekt ie wel hoor.

Verwijderd

Ik zou geen SB 64 gebruiken, pak dan een Audigy of Live met digitale uitgang! Heb je stuk mooiere kwaliteit geluid!

Verwijderd

7 Gb voor mp3's? je kan er beter 40 gig bij steken kep op het moment 120 gig aan muziek en met iedere lan komt daar minimaal 5 bij plus wat films (legaal ofcourse :D)

Oei verkeerde ik lees wer verkeerd dacht dat het om een lan ging voor een normaal feestje is 7 gig meer dan genoeg maar steek dr dan wel een audigy in.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:23
@ Bladiebla Ik kon nergens meer PC100 geheugen vinden ik wil wel graag meer :)
@ YT-Croc Het zijn gewoon 2 boxen met 1 bass en 1 hoge toon en 1 normale.
@ Master__R Ik ben bang van niet omdat het maar 64 MB-RAM is.
@ mbonder2001 Helaas heb ik daar het geld niet voor het moet namelijk ook nog redelijk betaalbaar blijven

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit is gewoon een standaard pc van een paar jaar terug, dat werkt allemaal wel :) Een tip van mij voor ik 'm sluit (topics als deze zijn niet de bedoeling, een vraag over een config mag wel maar dan eentje die wat afwijkt/niet gangbaar is): gebruik geen Wintendo98 maar zet er W2K op, net als Bladiebla zegt kost ram tegenwoordig geen donder en kun je gerust een PC133 DIMM er in proppen (als je een 128MB DIMM neemt let er wel op dat hij acht chips heeft i.p.v. vier want je hebt daar meen ik een BX bord maar daar is ook wel genoeg over te vinden ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.