Fijn dat je zoveel info geeft waar we wat aan hebben...Cyber007 schreef op 29 oktober 2002 @ 15:48:
Hoe stel je een dns in voor een domain het wil namelijk niet echt lukken
Zo wordt je ook echt geholpen met je probleem...
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
ik een domain instellen op een win2k server thuis maar dat wil niet echt lukken
F1 = help 
Nah.. ben in een goede bui
Heb je een domein? Dan start je je domein admin tooltje bij administrative tools. Als er al een domeintje in staat moet je een forward en reverse lookup zone maken met de goede naam (goed lezen en het '?' gebruiken / F1 help).
http://www.oucs.ox.ac.uk/.../index.xml.ID=Configuring
Verder moet je even gaan melden, welke software je draait, wat de bedoeling is (rootserver, of gewoon dns forwarder e.d.). Als je niet weet wat al die dingen betekenen moet je eerst een basic cursusje wtf is DNS gaan zoeken. Dns is moeilijk, maar simpel tegelijk.
Heb je een domein? Dan start je je domein admin tooltje bij administrative tools. Als er al een domeintje in staat moet je een forward en reverse lookup zone maken met de goede naam (goed lezen en het '?' gebruiken / F1 help).
Verder moet je even gaan melden, welke software je draait, wat de bedoeling is (rootserver, of gewoon dns forwarder e.d.). Als je niet weet wat al die dingen betekenen moet je eerst een basic cursusje wtf is DNS gaan zoeken. Dns is moeilijk, maar simpel tegelijk.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Verwijderd
Deze regelt dan alle instellingen ff voor me
nigelator schreef op 29 oktober 2002 @ 15:59:
F1 = help
Oke.. forward en reversed lookup zone aanmaken.. als je bij properties geen forwarder kan ingeven omdat je root server bent moet je de zone bij forward lookup zone met de naam '.' weg halen. Dan kan het wel. Daar moet de dns van je isp komen, of die je wilt gebruiken. BIND je DNS aan active directory.. dus geen txt mode dns oid..Cyber007 schreef op 29 oktober 2002 @ 15:58:
ik een domain instellen op een win2k server thuis maar dat wil niet echt lukken
Alleen maakt ie er een root server van.. door dat '.' zone weg te halen kun je daarna weer forwarders opgevenVerwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 16:01:
Ik laat dat meestal Door win2k server ZELF regelen bij het maken van een AD..
Deze regelt dan alle instellingen ff voor me
Weetniet.. wil hij wel active directory?
Misschien roept ie wel dat ie domein wilt maar misschien weet ie niet wat het is.. we hebbbbeeeen zooooooooooooo weinig info
Cyber007 schreef op 29 oktober 2002 @ 15:48:
Hoe stel je een dns in voor een domain het wil namelijk niet echt lukken
Dit noemen wij geen topic
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()