Zit ik op 99% van de oplossing, krijg ik gewoon een voor mij onoplosbare foutmelding. Mischien dat iemand hier een ingeving heeft.
Ik heb het volgende:
1 Data Laag met een procedure die een dataset teruggeeft
1 Business Laag met een procedure die een dataset uit de Data Laag ophaalt.
Nu wilde ik het geheel met een Typed Dataset gaan gebruiken. Daarvoor heb ik via xsd een class aangemaakt met de Typed Dataset. Werkt prima allemaal. Hij heet dataBehandelingen.
Ok, dus ik die dataBehandelingen toegevoegd aan de Data Laag. De procedure ziet er dan als volgt uit:
Public Function Ophalen(ByVal PK As Int32) As dataBehandelingen
Dim dstInfoCodes As New dataBehandelingen()
[...code...]
Return dstInfoCodes
end function
In mijn Business Laag ook een class toegevoegd voor dataBehandelingen. De procedure daarin ziet er dan zo uit:
Public Function Ophalen() As dataBehandelingen
Dim dlBeh As New Datalaag.dlBeh()
Dim dst As New dataBehandelingen()
dst = dlBeh.Ophalen(PK)
Return dst
End Function
Maar nu geeft ie dus tijdens Run-time al aan dat:
Value of type 'Datalaag.dataBehandelingen' cannot be converted to 'Businessrules.dataBehandelingen'.
Tja, wat wil'ie dan gaan converten? Ze zijn per slot van rekening allebei hetzelfde. Een Dataset wordt toch ook niet geconvert naar een Dataset?!
Wat moet er nog bij, of kan het uberhaupt niet wat ik in gedachten heb?
Ik heb het volgende:
1 Data Laag met een procedure die een dataset teruggeeft
1 Business Laag met een procedure die een dataset uit de Data Laag ophaalt.
Nu wilde ik het geheel met een Typed Dataset gaan gebruiken. Daarvoor heb ik via xsd een class aangemaakt met de Typed Dataset. Werkt prima allemaal. Hij heet dataBehandelingen.
Ok, dus ik die dataBehandelingen toegevoegd aan de Data Laag. De procedure ziet er dan als volgt uit:
Public Function Ophalen(ByVal PK As Int32) As dataBehandelingen
Dim dstInfoCodes As New dataBehandelingen()
[...code...]
Return dstInfoCodes
end function
In mijn Business Laag ook een class toegevoegd voor dataBehandelingen. De procedure daarin ziet er dan zo uit:
Public Function Ophalen() As dataBehandelingen
Dim dlBeh As New Datalaag.dlBeh()
Dim dst As New dataBehandelingen()
dst = dlBeh.Ophalen(PK)
Return dst
End Function
Maar nu geeft ie dus tijdens Run-time al aan dat:
Value of type 'Datalaag.dataBehandelingen' cannot be converted to 'Businessrules.dataBehandelingen'.
Tja, wat wil'ie dan gaan converten? Ze zijn per slot van rekening allebei hetzelfde. Een Dataset wordt toch ook niet geconvert naar een Dataset?!
Wat moet er nog bij, of kan het uberhaupt niet wat ik in gedachten heb?