Toon posts:

[Flash] op localhost

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik draai op een windows XP prof. met iis 5.0 (dit is ook getest met win98 & pws)

heb een klein scriptje dat de bestandsgrootte van een bepaald bestand doorgeeft

filesize.php

nu wou ik in flash mx met loadVariablesNum("filesize.php",0); het laten weergeven in flash

dat lukt ook wel .. alleen niet als ik het met http://localhost/test.php aanroep (waarin daar dus de object code van het swf bestand staat)

als ik het gewoon als .swf aanroep dus: c:\www\test.swf dan doet hij het prima!
maar op me localhost weigert hij dienst gewoon ..

iemand enig idee hoe dit kan ?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-12 08:07
Je webserver staat dan dus niet goed geconfigureerd. Check je Apache of IIS settings.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-12 14:22

André

Analytics dude

omdat je localhost misschien geen php ondersteuning bied? Of dat je php geen recht heeft op je webserver om de groote van dat bestand uit te lezen omdat die buiten je inet root staat?

Verwijderd

Topicstarter
ok daar had ik ook al aan gedacht maar dan gaat het om welke instelling?

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 10:53
En je webserver draait wel met andere bestanden? Dus als je http://localhost/filesize.php aanroept dan doet ie het wel? Of dan ook niet?

[ Voor 0% gewijzigd door Phenomenon op 29-10-2002 15:12 . Reden: Mja niet de enige met ideen dus ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
Yogho schreef op 29 oktober 2002 @ 15:11:
omdat je localhost misschien geen php ondersteuning bied? Of dat je php geen recht heeft op je webserver om de groote van dat bestand uit te lezen omdat die buiten je inet root staat?
als ik het swf'je apart aanroep doet hij het perfect en alles draait ook goed op me localhost :)

Verwijderd

Topicstarter
Supervisor schreef op 29 oktober 2002 @ 15:12:
En je webserver draait wel met andere bestanden? Dus als je http://localhost/filesize.php aanroept dan doet ie het wel? Of dan ook niet?
ja die doet het gewoon .. het vage is alleen dat flash dienst weigert :'(

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-12 08:07
NeoMagik:
als ik het swf'je apart aanroep doet hij het perfect en alles draait ook goed op me localhost :)

Dus lokaal en via je webserver loopt het nu goed, behalve in Flash;
Daar gaat het nu fout maak ik op uit je verhaal.. ?

< /laat >

Verwijderd

Topicstarter
dat maak jij goed op uit me verhaal :)

het gaat er dus om dat mijn script wat echoot en als ik die swf apart aanroep laat hij het keurig zien maar zodra ik het via een php script aanroep op me localhost weigert flash

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 10:53
Wat krijg je dan voor een melding van de webserver? Mischien heb je de rechten op dat bestandje niet goed staan.

Verwijderd

Topicstarter
Supervisor schreef op 29 oktober 2002 @ 15:14:
Wat krijg je dan voor een melding van de webserver? Mischien heb je de rechten op dat bestandje niet goed staan.
als alles het apart wel goed doet lijkt mij dat ik alle rechten dus heb? :)
ik krijg verder geen foutmeldingen of debug venstertjes in mx

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:25

tie-rep

nu met ir. !

misschien iets met x-domains??

ik weet niet precies natuurlijk hoe je pagina is opgebouwd en waar je de data vandaan haalt.

http://www.macromedia.com/v1/handlers/index.cfm?ID=23051

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 15:08:
ik draai op een windows XP prof. met iis 5.0 (dit is ook getest met win98 & pws)

heb een klein scriptje dat de bestandsgrootte van een bepaald bestand doorgeeft

filesize.php

nu wou ik in flash mx met loadVariablesNum("filesize.php",0); het laten weergeven in flash

dat lukt ook wel .. alleen niet als ik het met http://localhost/test.php aanroep (waarin daar dus de object code van het swf bestand staat)

als ik het gewoon als .swf aanroep dus: c:\www\test.swf dan doet hij het prima!
maar op me localhost weigert hij dienst gewoon ..

iemand enig idee hoe dit kan ?
In IIS moet ergens SCRIPTS ingesteld worden. Flash en PHP in IIS doen het zomaar niet zonder instellen! :9

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Als dat laatste lastig is kun je ook nog bv Apache draaien in combinatie met PHP / MySQL onder windows. Dat heb ik nu tijdelijk omdat ik me door een boek PHP for Flash aan het slaan ben. Maar het werkt :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11 15:37

TheDjasp

het wordt toch niks

In IIS moet ergens SCRIPTS ingesteld worden. Flash en PHP in IIS doen het zomaar niet zonder instellen!
Ik heb nog nooit wat hoeven instellen in IIS om Flash te kunnen gebruiken op een site.
(Flash wordt toch ook niet door de server geparsed, dat doet de clientside flashplayer)

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Pagina: 1