Harde schijf blijft kleven

Pagina: 1
Acties:

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
He,

Mijn 10 Gb Quantum HD blijft kleven. Zo draait ie een hele tijd goed en dan opeens als ik de pc aanzet, gaat ie niet draaien. De pc herkent m dan ook niet. Als ik de pc dan uitzet, een flinke beuk op de schijf geef en de pc dan weer aanzet, doet ie het weer. Het lijkt niet of de schijf kleeft. Schijfcontroles hebben geen fouten aangetoond. Is hier nog iets aan te doen, behalve er telkens op lopen beuken?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je hem gecontroleerd met het tooltje van de harddiskfabrikant? Check eens de OM FAQ onder het kopje "mijn hdd doet vaag". Je kunt overigens PowerMax gebruiken voor Quantum schijven, aangezien dat Maxtor een jaartje terug Quantum heeft overgenomen :)

• wolly_a
  • Niet online
Aaah :D Meteen proberen! Thnx!

Verwijderd

En weer verlaat een tevreden klant het pand :)

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

(jarig!)
nah denk het niet.... klevende schijf met als resultaat dat je er een beuk op moet geven om hem weer werkend te krijgen is waarschijnlijk gewoon kapot :{

ik hoop dat er geen belangrijke data op stond :>

Hoi

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Ehhm, aangezien hij 10Gb is zal hij denk ik nog WEL onder garantie vallen!

Hd heeft meestal 3 jaar garantie vanuit de fabriek, dus ff verzenden naar Maxtor.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

(jarig!)
highking schreef op 29 oktober 2002 @ 15:16:

Hd heeft meestal 3 jaar garantie vanuit de fabriek, dus ff verzenden naar Maxtor.
uhm... uhm... uhm...

*denkt* 8)7

ja eigenlijk wel ja |:(

even editten :P

Hoi

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Dit is echt een probleem.
IBM heeft ooit ook een hele serie geproduceerd met dit defect.
Een vriend hand een keer heel dringend een schijf nodig, en kreeg toen een 2e handsje geleverd tegen een zeer lage prijs met als advies "if it doesn't boot, take it out of the system and whack it on the table" (het ging om een SGI Indigo2, daar zitten de schijven in wissel-frames).
Hij heeft er nog een maand of 8-9 mee gedaan voordat de benodigde klap eerder schade aanrichtte dan de koppen weer uit de parkeer-stand tikte (het niveau was toen : flinke zwaai met een klauwhamer).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

highking schreef op 29 oktober 2002 @ 15:16:

Stuur je er een brief bij aan, de HDD werkt alleen als ik er een flinke beuk op geef... 8)7

Jah dan krijg je vast garantie hoor, dan weet ik al wel wat ze zeggen... O-)

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 15:40:
[...]

Stuur je er een brief bij aan, de HDD werkt alleen als ik er een flinke beuk op geef... 8)7

Jah dan krijg je vast garantie hoor, dan weet ik al wel wat ze zeggen... O-)
Je kunt volgens mij gewoon RMA aanvragen op de site van Maxtor, dan geef je als defect toch gewoon aan dat ie 'af en toe' niet opspint? :)

Beetje creatief zijn moet je altijd met RMA aanvragen. ;)

• wolly_a
  • Niet online
Nou, das weer even lekker :( Heb net even gekeken op de website van Maxtor, maar euh.... de garantie is verlopen op 26 september jl. aaaaah.... da's nu vervelend. Zouden ze moeilijk doen over een maandje??

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 19:40

Tuinhark

Retro

Zit het power kabeltje niet gewoon los? :?

:Y)

• wolly_a
  • Niet online
Nee, was het maar het power kabeltje.... Dat zou geweldig zijn, maar dat soort dingen heb ik al geprobeerd en helaas....

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 20:17
Is het een Quantum BigFoot toevallig?

• wolly_a
  • Niet online
Nee, het is een Quantum Fireball CX

Verwijderd

altijd RMA aanvragen.. heb ik laatst ook gedaan (weliswaar met een autoradio) maar nee heb je, en ja kun je krijgen :)

suc6

• wolly_a
  • Niet online
Ik zal ze wel es bellen, kijken wat er te regelen valt.
Pagina: 1